Citat:
Ursprungligen postat av Paddington
Nästa läkemedel/drog som jag tänker granska närmare är detta preparat som narkotikklassades 1999 om jag minns rätt. Klass IV. Omvandlas till ett barbituratpreparat i kroppen, meprobamat. Ordineras för dess muskelavslappnande effekt. Tabletterna är på 350mg.
Jag vet att de potentierar opiater, men dessa mår jag normalt mest bara illa utav. Andra trevliga kombos?
Dosering?
Jag vet redan att det är livsfarligt att äta en massa somadril tillsammans med alkohol. Men om vi talar om måttliga mängder så som 2-3 öl hemma i soffan och 1-2 somadril, funkar det? Det står ju inget utförligt i Fass om att man inte kan ta ett glas vin så jag tolkar det som att en normaldos kan kombineras med ett par pilsner?
Är de lika vanebildande som t.ex. bensodiazepiner?
Fler tips?
(Jag har sökt och fått vissa svar, men inte så specifika och jag vill ha mer info om det går)
De är inte en barbiturat, eller metaboliseras till det, men de tillhör en grupp av besläktade medel som jag inte kan minnas just nu vad de faktiskt heter.
Nu käkar jag inte stimulanter längre, men de kunde vara rätt sköna att ta tillsammans med tjack. Nångång när jag blandat Soma med benzo så har jag inte märkt av någon direkt boost, fast det har varit annat inblandat då också.
Du kan dricka måttligt, men man kan bli rejält sömning, ingen festkombo direkt.
Själv undrar jag om de syns på vanlig urinscreening?
Nu måste ni lyssna på Bolas Aguila från Soup-albumet, säg sen att det inte är världens mest "softish"-afterglowlåt?!