• 1
  • 2
2005-05-01, 19:22
Medlem
Nästa läkemedel/drog som jag tänker granska närmare är detta preparat som narkotikklassades 1999 om jag minns rätt. Klass IV. Omvandlas till ett barbituratpreparat i kroppen, meprobamat. Ordineras för dess muskelavslappnande effekt. Tabletterna är på 350mg.

Jag vet att de potentierar opiater, men dessa mår jag normalt mest bara illa utav. Andra trevliga kombos?
Dosering?

Jag vet redan att det är livsfarligt att äta en massa somadril tillsammans med alkohol. Men om vi talar om måttliga mängder så som 2-3 öl hemma i soffan och 1-2 somadril, funkar det? Det står ju inget utförligt i Fass om att man inte kan ta ett glas vin så jag tolkar det som att en normaldos kan kombineras med ett par pilsner?

Är de lika vanebildande som t.ex. bensodiazepiner?
Fler tips?

(Jag har sökt och fått vissa svar, men inte så specifika och jag vill ha mer info om det går)
Citera
2005-05-02, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paddington
Nästa läkemedel/drog som jag tänker granska närmare är detta preparat som narkotikklassades 1999 om jag minns rätt. Klass IV. Omvandlas till ett barbituratpreparat i kroppen, meprobamat. Ordineras för dess muskelavslappnande effekt. Tabletterna är på 350mg.

Jag vet att de potentierar opiater, men dessa mår jag normalt mest bara illa utav. Andra trevliga kombos?
Dosering?

Jag vet redan att det är livsfarligt att äta en massa somadril tillsammans med alkohol. Men om vi talar om måttliga mängder så som 2-3 öl hemma i soffan och 1-2 somadril, funkar det? Det står ju inget utförligt i Fass om att man inte kan ta ett glas vin så jag tolkar det som att en normaldos kan kombineras med ett par pilsner?

Är de lika vanebildande som t.ex. bensodiazepiner?
Fler tips?

(Jag har sökt och fått vissa svar, men inte så specifika och jag vill ha mer info om det går)

De är inte en barbiturat, eller metaboliseras till det, men de tillhör en grupp av besläktade medel som jag inte kan minnas just nu vad de faktiskt heter.
Nu käkar jag inte stimulanter längre, men de kunde vara rätt sköna att ta tillsammans med tjack. Nångång när jag blandat Soma med benzo så har jag inte märkt av någon direkt boost, fast det har varit annat inblandat då också.
Du kan dricka måttligt, men man kan bli rejält sömning, ingen festkombo direkt.

Själv undrar jag om de syns på vanlig urinscreening?
Nu måste ni lyssna på Bolas Aguila från Soup-albumet, säg sen att det inte är världens mest "softish"-afterglowlåt?!
Citera
2005-05-02, 17:54
Medlem
Spliffmeisters avatar
Man blir mysig och soft, klumpig också i doser över 3 tabletter, börja med 2 tabletter... skitbra att lugna sig med efter stimulanter.
Citera
2005-05-02, 18:36
Medlem
carlinos avatar
Jag skulle säga att man blir slö och seg redan av en och tar man en till somnar man. Skittråkiga tycker jag. Men å andra sidan tycker jag brass är tråkigt också för det gör mig lika slö och seg.
Citera
2005-05-02, 20:50
Medlem
Robbadobbs avatar
dom e softa

och dom syns inte på drogtester heller.. riktigt värda alltså.. Lite dyra bara 15:- st.. vore schysst med en bättre kran
Citera
2005-05-02, 22:41
Medlem
Ok. Hur är det med alkoholen då?

Säg att jag gillar att dricka ett par glas vin eller ett par burkar öl (inget supande alltså), funkar det med 1-2 Somadril på det eller är det väldigt känsligt?

Samma "problem" gäller om man vill landa efter tjack på dem, vilket jag hört är ett väldigt bra annändningsområde, vågar man det om man har sprit kvar i kroppen (mindre mängder)?
Citera
2005-05-08, 12:38
Medlem
Spliffmeisters avatar
2 Somadril och några öl är INGEN fara, bara mys...
Citera
2005-05-17, 03:42
Bannlyst
varst vad folk ska vara radda for andningsdeppresion.. jag har fatt i mig 24 tradissar, 10 somadril, 10 diaz och 2 st 2 mg xanor stav.

till de har jag krokat sen klockan 14 sondag eftermiddag...

know your body
Citera
2005-05-17, 10:40
Medlem
Avgrunds avatar
jo jag har krökat på 10st distalgesic ett antal gånger. dock så kommer man knappast hit och postar igen om det skulle hända ngt för då är man antagligen död.
Citera
2005-08-15, 22:43
Medlem
GaiNs avatar
Det muskelavslappnande och smärtstillande medlet karisoprodol (i Somadril och Somadril comp) omvandlas i kroppen till meprobamat (barbitursyra) som i sin tur är känt som missbrukspreparat.

Källa
Citera
2005-08-16, 03:02
Medlem
Jag har käkat upp till 5 karisoprodol 350mg och klippt i mig typ 3-4 starbärs till det utan att det har hänt något dumt. Men det lär vara olika från person till person så att vara försiktig skadar aldrig

EDIT: Såg nu att det var längesen frågan ställdes så du nu har nog redan klurat ut det där själv
Citera
2005-08-16, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Det muskelavslappnande och smärtstillande medlet karisoprodol (i Somadril och Somadril comp) omvandlas i kroppen till meprobamat (barbitursyra) som i sin tur är känt som missbrukspreparat.

Källa

Ja, det stämmer, det ÄR en barbiturat. Anledningen till att Barbiturater nästan helt försvunnit från marknaden är att dom var oerhört beroendeframkallande och farliga att överdosera. Faktiskt ännu mer beroendeframkallande än benzo!

Men jag tycker att dom är riktigt sköna, 5st å en stor kopp varmt te är väldigt trevligt....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in