2013-01-09, 21:32
Medlem
Har just nu kommit till ett läge där min iphone 4 börjar ge upp. Jag är ute efter en telefon som håller minst 1,5 år. Max storleken får vara som en galaxy s3 helst lite mindre. Eftersom jag planerar att ha den ett tag känns det som att en 4g lur är nått att satsa på. Det jag kommer använda den till är surf, ganska mycket video typ vimeo osv, samt musik lyssning och text skrivande. Den får gärna hålla om man tappar den, min iphone har jag tappat ner för stentrappor osv utan att den skadats mer än något litet märke i metall kanten. Jag är inte intresserad av iphone 5 utan vill testa android eller möjligtvis windows 8.

Har kollat på galaxy s3 4g den kostar dock väldigt mycket för att ha varit ute på marknaden så länge. Den ska även å sönder lätt om man tappar den.

Nokia 920 känns som en hållbar telefon men jag vet inte vad jag tycker om windows riktigt.

Nexus 4 hade varit en kandidat om den haft 4g som funkade här. Kommer det komma?

Har även kollat på Huawei ascend p1 dock hittar jag inte så mycket om den på forum osv, den ligger ju mycket bättre i pris.

Nya sony lurarna som precis presenterats känns för stora, ska man vänta på samsung galaxy s4 och se hur den blir?

Aja för att göra det till en fråga, vilken telefon skulle ni köpa idag om ni hade tänkt att ha den i minst 1,5 år?
Citera
2013-01-09, 21:45
Medlem
nnnipzs avatar
Nokia 3310 och ett sprillans nytt batteri till den... Håller garanterat 1,5 år till. Nu för tiden är ju alla telefoner gjorda för att gå sönder när garantin är slut så att det är hopplöst att hitta en som håller.
Citera
2013-01-09, 22:11
Medlem
Galaxy s3 som går sönder lätt vart hittar du det?
Min är som en tegelsten, senaste jag vet klämde jag den i bildörren blev en jävla smäll kan ja lova!
tappade även en 7 kg hantel på gymmet över telefonenen blev en liten skråma men inget mer, en riktig klantskalle som jag kan bara köra med galaxy s3 för hållbarheten..
Citera
2013-01-09, 22:17
Medlem
Sony Xperia V? Vattentålig och den har 4G!

Annars borde du ta SGS 3, 4G även om den kostar.
Citera
2013-01-09, 22:40
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nnnipz
Nokia 3310 och ett sprillans nytt batteri till den... Håller garanterat 1,5 år till. Nu för tiden är ju alla telefoner gjorda för att gå sönder när garantin är slut så att det är hopplöst att hitta en som håller.
Håller med faktiskt,den går ju aldrig sönder
Citera
2013-01-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nnnipz

Hade jag inte blivit beroende av internet i mobilen så why not.

Citat:
Ursprungligen postat av Pantzar123
Galaxy s3 som går sönder lätt vart hittar du det?
Min är som en tegelsten, senaste jag vet klämde jag den i bildörren blev en jävla smäll kan ja lova!
tappade även en 7 kg hantel på gymmet över telefonenen blev en liten skråma men inget mer, en riktig klantskalle som jag kan bara köra med galaxy s3 för hållbarheten..

Har läst på olika forum att displayen lätt spricker men om det visar sig vara tvärt om så är ju det bara positivt

Tror ni att det kommer dröja tills vi ser en sänkning av priset på galaxy s3? kommer det först när 4an släpps?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in