2007-06-30, 23:29
Medlem
sckrollans avatar
jesus.

för att spy lättast ska du käka något lätttuggat, eller tugga det du käkar JÄTTEMYCKET.
sen ska du också dricka JÄVLIGT MYCKET vätska, dessto mer födan i magen blir flytande, dessto lättare kommer det upp.

är det fortfarande svårt koka upp 1 l vatten med ca. 2-3 matskedar i och halsa i dig det när det är i kroppstemperatur.

se till så att vägen från magen till halsen är rak, alltså att du inte kuvar dig.

bra att tänka på är att inte käka något starkt, det bränner som fan i halsen, eller icke-ordentligt-tuggad mat eftersom detta kan fastna och du kan kvävas eller chips eller annat som är vasst då detta kan riva upp vägen för dig.

det kan ta ett tag och antagligen krävas mycket tid för att hitta "den rätta knycken" men efter ett tag som någon skrev så behöver man bara kittla lite i halsen och allt kommer upp och i slutändan bara tänka på något äckligt och böja sig fram och så kör man gustavsbergsbussen.

sen var det någon som skrev att det är ingen idée att spy för att kroppen tar hand om maten till energi, sant. om du väntar en timme mellan matintag och kräkningen.
går ud och spyr direkt-15 min efter så funkar det. kroppen är inte alltid assnabb, det beror på vad du har för ämnesomsättning och om killen eller tjejen inte verkar, trots träning och relativ bra kosthålling, inte ha särskilt bra ämnesomsättning vilket betyder att det tar ett tag innan allt är omhändertaget.

och det här med att vad är det för idée att käka pizza för att sedan att spy upp den, om han eller hon inte är eller kommer bli bulimiker så kommer han eller hon inte finna detta njutbart och därför tycka som ni, varför käka något gott för att sen spy (vilket för er kan verka ganska vidrigt pga. vad det faktiskt är och smaken) men om denna person är eller kommer bli bulimiker så kommer han eller hon finna en sorts lättnad efteråt, som en frigörelse av ångest.
varför tror ni folk får bulimi för?!

bulimi och anorexi är en sjukdom och en störning, vad en "normal" person kan uppfatta som sjukt beteende när det kommer till viktminskning är absolut vardag för någon med ätstörningar.
tjejer som det har gått så långt med att dom tillochmed blir sondmatade genom ett rör i magen, kan utan att egentligen tycka att det är sjukt, äckligt, vidrigt blabla, stoppa en slang och suga ut det som finns där inne i magsäcken.

jag gissar på att personen som startade denna topic är en som är på väg in i bulimi eller anorexi nervosa, att det där "en gång i veckan" är kod ord för "fyra gånger om dagen" men har svårt för att spy, som vissa har.
2007-07-01, 01:07
Medlem
qapmocs avatar
Varför dra upp en 2 år gammal tråd ?

OT : stoppa fingrarna i halsen så spyr du garanterat.
2007-07-01, 02:29
Medlem
Knapptryckarns avatar
du vill alltså äta pizzan, men inte påverkas av den onyttiga maten? låter som "äta kakan men samtidigt behålla den". blir nog aldrig bra i längden. antingen äter du eller inte, att hålla på att spy upp maten regelbundet är rent av farligt.
2007-07-01, 05:23
Medlem
Algifaris avatar
Varför postar han detta i träningsforumet?
2007-07-01, 05:28
Medlem
Axons avatar
Kör 4 set tunga knäböj - de funkar på mig iallafall
2010-02-14, 07:54
Medlem
lovezeros avatar
två fingrar i halsen är lättast, anledningen till att det är lättare än andra redskap; typ tandborste/sminkborste är för att du själv känner "kräkreflexen" i halsen, dvs den "sak" i halsen
som du ska trycka på för att spy. Då kan du lättare korrigera det hela och sluta stå och kraxa och spotta saliv innan, vilket man gör i vilket fall.

jag har personligen slutat spy (sen i söndags) då jag spydde upp blod. Kräkts ibland 3grr på en dag så det tar ut sin rätt. Har aldrig spytt dagligen men ibland flera gånger och magsyran fräter i halsen :\.

om du ska äta pizzan, ät den sällan, så slipper då spy sällan och få liknande symptom som mig.
Det var ganska läskigt när det var helt rött i toaletten kan jag meddela.
2010-02-14, 10:01
Medlem
Bandhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrapOrama
Förr när jag tyckte att det var kul att spy så brukade jag köra in två fingrar i munnen och röra lite på den där saken som hänger ned. Då spydde jag inom 3 sekunder.

Han kanske tycker att det är gott med pizza?

Visst, men halva nöjet är ju att känna hungern försvinna och ha pizzan där i kaggen efteråt. Mätt och belåten.
2010-02-14, 11:34
Medlem
Slackoffs avatar
Träning???
2010-02-14, 11:59
Medlem
Silverturks avatar
Låser. Spyning är nog inget för träning. Testa i Medicin, om det nu är ett problem.

/Mod
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in