2005-05-01, 18:48
Medlem
soundchecks avatar
Dum fråga kanske, men jag vill gärna ha ett svar ändå.

Tänkte börja småbanta lite, och så, ja... efter att man har käkat någon pizza eller något annat onödigt så tänkte jag att det är lika bra att spy ut skiten efteråt. Varför inte liksom?

Inte så ofta, utan någon gång då och då, till exempel då man kände att man inte behövde trycka i sig en hel påse giflar, men gjorde det ändå, eller nått sånt.

Nåväl, hur spyr man lättast? Ett finger i halsen känns lite äckligt tycker jag, så, kanske finns det nått lättare sätt?
2005-05-01, 18:53
Medlem
Kip_wests avatar
det lättaste är nog 2 fingrar i halsen
(funkar inte det kanske en tesked t-röd får ut skiten)
2005-05-01, 18:55
Medlem
Bopos avatar
Kallas även för bulemia tror jag....
2005-05-01, 19:02
Medlem
bogstas avatar
Skippa pizzan och gifflarna så slipper du spy. Spya fräter tokigt mycket på tänderna dessutom är det äckligt
2005-05-01, 19:15
Bannlyst
När jag MÅSTE spy så drar jag ner en snorlåska i halsen, funkar utmärkt.
2005-05-01, 19:46
Medlem
Alladins avatar
Om ett par månader kommer du ställa frågan:
Hur tar man lättast livet av sig? i medicinforumet.
2005-05-02, 10:36
Medlem
soundchecks avatar
Som jag trodde, folk tar inte min fråga seriöst.

Har man bara tillräckligt med självkontroll så kan det väll inte vara annat än bra att spy ut skiten när man dra i sig en pizza på en fredagskväll (plus lite chips efteråt)?

Nej, jag vill inte skippa gifflarna. Jag älskar gifflar.
2005-05-02, 12:34
Medlem
Asleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soundcheck

Har man bara tillräckligt med självkontroll så kan det väll inte vara annat än bra att spy ut skiten när man dra i sig en pizza på en fredagskväll (plus lite chips efteråt)?

Problemet är väl att du antagligen inte har tillräckligt med självkontroll eftersom du inte kan klara dig utan dina pizzor.
2005-05-02, 13:32
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag brukar sätta en bit (oanvänt) toalettpapper på fingrarna och sedan köra skiten (ej bokstavligt talat) ner i halsen... Tycker det fungerar bättre då man har pappret (som det ändå inte är avföring på) faktist...

Då man är full är det bra att gå och spy innan man kryper till sängs, eftersom man får mindre huvudvärk dagen efter då... Och om man skulle få i sig något giftigt är man ju också glad om man kan tvinga sig att spy... Då jag var fjortis brukade jag tvinga mig att spy ett par gånger för att låtsas vara sjuk... Att köra ett par fingrar i halsen är ett billigt pris för att slippa skolan! Sen kan man ju vara bullimiker som trådskaparen, både gå ner i vikt och ändå äta gott... Som att både ha kakan och äta kakan, typ... Hur som helst har det sina fördelar att kunna spy...
2005-05-02, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soundcheck

Dum fråga besvaras bäst med dumma svar....
2005-05-02, 15:07
Medlem
Svärdfiskens avatar
När man spyr får man upp magsyra... om man gör det regelbundet så fräter det på tänderna...
Det gör stor skada!
2005-05-02, 15:16
Medlem
Mr Blås avatar
Man kan kombinera nytta med nöje genom att använda en tungskrapa. Fräsch andedräkt när man ändå håller på är väl inte fy skam...

Ett varningens ord bara - det kan bli svårt att sluta med dina manöver om det skulle visa resultat. Att fortsätta trots att man gått ner till första målvikt kan förorsaka anorexi. Stoppa fingrarna i halsen borde alltså vara det sista du gör om du vill bli smal. Se gärna http://www.medivia.se/AN/
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in