2005-05-02, 23:04
  #25
Medlem
du kanske ska hitta en annan metod för att banta
2005-05-02, 23:34
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soundcheck
Pizza är gott. Likaså gifflar.


Varför inte börja sporta lite då? Rör du på dig tillräckligt mycket kan du käka vilken mat som helst. Men du är inte den typen antar jag eftersom du tycker att uppkräkning verkar vara en bättre metod...
2005-05-02, 23:45
  #27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av steamboat
Varför inte börja sporta lite då? Rör du på dig tillräckligt mycket kan du käka vilken mat som helst. Men du är inte den typen antar jag eftersom du tycker att uppkräkning verkar vara en bättre metod...

Vill man gå ner i vikt är kosten nummer ett. Klarar man inte att hålla sig borta från pizzan så spelar det ingen roll om du kör ett hårt löppass som drar 1000 kalorier, om du sen proppar i dig 2000...
2005-05-02, 23:51
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj
Vill man gå ner i vikt är kosten nummer ett. Klarar man inte att hålla sig borta från pizzan så spelar det ingen roll om du kör ett hårt löppass som drar 1000 kalorier, om du sen proppar i dig 2000...


Det jag menar är att man ska bränna lika mycket energi som man stoppar i sig. Givetvis kanske man inte ska vräka i sig pizza jämt. Men du kan ju lugnt äta det varje dag om du samtidigt tränar rätt bra.
2005-05-03, 00:02
  #29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av steamboat
Det jag menar är att man ska bränna lika mycket energi som man stoppar i sig. Givetvis kanske man inte ska vräka i sig pizza jämt. Men du kan ju lugnt äta det varje dag om du samtidigt tränar rätt bra.

Inte om han äter stekt fläsk, pizza eller ett par påsar gifflar ofta. Har man svårt att lägga sig av med det, är det lättaste att äta det, och sen spy upp det. Grunden för att träningen ska funka är en bra kosthållning.
2005-05-03, 00:21
  #30
Medlem
Kanavanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soundcheck
Pizza är gott. Likaså gifflar.

Jo, men en del av det goda är det härliga dästa tillståndet man kommer in i efteråt. Om du kastar upp maten strax efter att du har ätit den så försvinner en del av njutningen. Dessutom tror jag inte att du kommer att ha så stor glädje av själva ätandet heller om du vet att du några minuter senare kommer att stå böjd över toalettstolen med två fingrar uppkörda i halsen.

Mitt tips om du vill gå ner i vikt är att ändra kostvanorna på vardaglig basis. Då kan du gott unna dig åtminstone en pizza i veckan och samtidigt gå ner i vikt. Det funkade för mig i alla fall.

Lycka till.
2005-05-03, 00:29
  #31
Medlem
Nohktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj
Fattar inte varför ni håller på och äcklar er med tandborstar i halsen. det överlägset lättaste sättet är att bälja i sig massa vatten. Efter typ en liter får man spykänslor, drick lite mer (beror på hur mycket man ätit innan) så spyr du garanterat, funkar kanon för mig...


baah..drack 4 liter vatten en natt..FY va dåligt jag mådde! Där hade jag velat spytt men det kunde jag inte...
Men det kan bero på att jag inte är någon spy-människa. Spyr nästan aldrig...Ska mycket till innan jag spyr.. Kan inte spy med vilje heller..
2005-05-03, 01:34
  #32
Medlem
onits avatar
En liten varning till Soundcheck:

Det är rätt inte särskilt hälsosamt att spy.
Du fräter på matstrupe, tänder och tandkött bl a.

Du kan rubba mineral- och vätskebalansen i kroppen.

Vill det sig riktigt illa kan du få hjärtproblem.


Dessutom tjänar du inte mycket på det. "Snabb energi" som vitt socker, tar kroppen tillvara fortare än du hinner få ut det du har ätit.
Mvh
/f d bulimiker
2005-05-03, 09:53
  #33
Medlem
Kanavanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nohkte
baah..drack 4 liter vatten en natt..FY va dåligt jag mådde! Där hade jag velat spytt men det kunde jag inte...
Men det kan bero på att jag inte är någon spy-människa. Spyr nästan aldrig...Ska mycket till innan jag spyr.. Kan inte spy med vilje heller..

Kan meddela att det är livsfarligt att dricka så mycket vatten. Det finns faktiskt något som heter vattenförgiftning som inträffar då saltkoncentrationen i kroppen blir för låg. Folk har druckit ihjäl sig på vatten.
2005-05-03, 22:13
  #34
Medlem
soundchecks avatar
Jag både styrketränar och idrottar relativt mycket. Men det verkar ändå inte fungerara, jag känner mig fortfarande lite över den vikt jag bör ligga på.

Men alltså, ni tar det här på för stort allvar, jag tänkte bara högt en gång i veckan, på sin höjd två gånger. Kanske bara på fredagskvällen då man är som allra mest onyttig.
2005-05-24, 23:26
  #35
Medlem
Markattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onit
En liten varning till Soundcheck:

Det är rätt inte särskilt hälsosamt att spy.
Du fräter på matstrupe, tänder och tandkött bl a.

Du kan rubba mineral- och vätskebalansen i kroppen.

Vill det sig riktigt illa kan du få hjärtproblem.


Dessutom tjänar du inte mycket på det. "Snabb energi" som vitt socker, tar kroppen tillvara fortare än du hinner få ut det du har ätit.
Mvh
/f d bulimiker
Tror det är olika...När jag jobbade som modell verkade vissa av tjejerna kunna äta och spy vad som helst utan att gå upp, medan andra som åt tydligen inte spydde lika effektivt och gainade...
En varning till bara, spottkörtlarna under käken kan svälla så du ser ut som du har påssjuka.. Inte fint på bild iaf..
2005-05-25, 01:59
  #36
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soundcheck
Jag både styrketränar och idrottar relativt mycket. Men det verkar ändå inte fungerara, jag känner mig fortfarande lite över den vikt jag bör ligga på.

Men alltså, ni tar det här på för stort allvar, jag tänkte bara högt en gång i veckan, på sin höjd två gånger. Kanske bara på fredagskvällen då man är som allra mest onyttig.

Du kan ju börja med att säga längd/vikt/kön , och vilken vikt du satsar på. Kanske du är helt normalviktig med lite sned kroppsyn?

Och personligen skulle jag ge fan i pizzorna, eller vilken mat som helst som jag älskar om jag skulle känna mig tvungen att spy upp skiten efter jag har ätit. Kanske dags att hitta något annat gott som dessutom är nyttigt för dig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in