• 1
  • 2
2013-01-09, 20:52
Medlem
Jag blir så jävla trött på mig själv, misslyckas med alla relationer och kan inte behålla flickvänner eller kompisar. Alla drar efter ett tag, mest beroende på att jag är tråkig, alvarlig och "seriös".
Jag vill bra vara glad och rolig igen som jag var en gång som ung. Pallar inte att förljuga mig och snacka om tv och kändisar. segelbåtar, sport och sex.
Men står heller inte ut med att bli ensam i ett missantropiskt utanförskap. skulle verkligen vilja uppskatta det som alla andrar uppskattar. Bli glad när zlatan gör mål, eller när solen skiner. Men det berör mig inte ett skit!
Vill bara ta en kniv och lobotomera mig!
Så, hur gör man för att ändra sin inställning och livsfilosofi? Är det någon som lyckats att vända sin destruktiva livsinställning???????
Citera
2013-01-09, 21:05
Medlem
Ugglens avatar
Det går. Jag har gjort det och du kan göra det!

Meditation, mental träning och LSD är effektiva verktyg för detta. För min del var det en kombination av de tre ovanstående som gjorde jobbet. LSD:n fick mig att inse att förändring var möjlig och hur det skulle ske, meditation och mental träning tog mig sista biten. Det går dock att göra utan droger ockdå såklart. För din del låter det som att du hade mått bra av att kanske byta vänner till några mindre ytliga.

LSD/svamp kan verkligen vara en ögonöppnare, se bara till att läsa på ordentligt innan om du ska prova.

EDIT: förlåt om det blev lite osammanhängande, är trött.
Senast redigerad av Ugglen 2013-01-09 kl. 21:07.
Citera
2013-01-09, 21:12
Medlem
Colonials avatar
Du ska nog inte ta LSD om du känner dig sådär...

Du behöver antagligen inte förändra dig själv utan bara bli mer glad och positiv. Vet inte riktigt hur, skriver jag nåt så blir det antagligen något som jag tycker låter bra bara.
Citera
2013-01-09, 21:16
Medlem
Känner igen mig.

Kan det inte bara handla om att du inte har tillräckligt likasinnade vänner då?
Har aldrig i mitt liv haft en likasinnad vän som jag känner att jag helt och hållet trivs med. Hatar de flesta av mina vänner i smyg och känner att jag egentligen inte ens passar ihop med min pojkvän.

Jag lever med förhoppningen om att det måste finnas någon likasinnad människa som inte skriker brainless hipster-brat a la fredagsparty.
Citera
2013-01-09, 21:20
Medlem
nja, syra och svamp har visserligen vidgat mina vyer, men snarare gjort mig mer avog mot min omvärld!
det var länge sen jag slutade med det, artificiellt och bedräglligt imho. tiden kommer ikapp och slår ner som en attackschäfers huggtänder i min hjärna efteråt.
Citera
2013-01-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bayo
Känner igen mig.

Kan det inte bara handla om att du inte har tillräckligt likasinnade vänner då?
Har aldrig i mitt liv haft en likasinnad vän som jag känner att jag helt och hållet trivs med. Hatar de flesta av mina vänner i smyg och känner att jag egentligen inte ens passar ihop med min pojkvän.

Jag lever med förhoppningen om att det måste finnas någon likasinnad människa som inte skriker brainless hipster-brat a la fredagsparty.
tack!
men jag har inga vänner kvar.
Citera
2013-01-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
tack!
men jag har inga vänner kvar.

Nej, det lär inte jag heller ha efter studierna. Vet ej fan vad jag gör då. Umgås aldrig med några vänner privat. Trivs bäst ensam, men det lär ju inte vara nyttigt i längden.. trivs bäst med djur.

Kanske är djurvänner man ska ha resten av livet?
Citera
2013-01-09, 21:33
Medlem
nja.
katter har jag och andra djur har passerat förbi. saknar ändå mänsklig närhet men det är ett problem att jag inte kan njuta av den då den finns, bara sakna den då den inte finns.
Citera
2013-01-09, 21:46
Medlem
Citat:
nja.
katter har jag och andra djur har passerat förbi. saknar ändå mänsklig närhet men det är ett problem att jag inte kan njuta av den då den finns, bara sakna den då den inte finns.

Ja, okej. Klassiskt, att sakna något först när man är utan det. Vet inte riktigt vad man bör göra åt det. Man saknar ju något av en anledning, så till en viss grad måste du väl ändå trivas bland människor. Jag tror nog ändå på att man måste umgås med folk som ligger på samma plan som en själv.

Men vad har du för intressen? Eller - har du några intressen?
Citera
2013-01-09, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bayo
Ja, okej. Klassiskt, att sakna något först när man är utan det. Vet inte riktigt vad man bör göra åt det. Man saknar ju något av en anledning, så till en viss grad måste du väl ändå trivas bland människor. Jag tror nog ändå på att man måste umgås med folk som ligger på samma plan som en själv.

Men vad har du för intressen? Eller - har du några intressen?
jo en hatkärlek man man säga. trivs när jag är full avskyr dom när jag är nykter, har bestämt mig för att sluta döva mig med alkohol sen en månad tillbaka.
försöker uttrycka mina tankar i skrift men det blir bara kass. Mina intressen är att tänka och bolla mina tankar men saknar någon att bolla mina tankar med. blir bara tilbakastuds på den bollen.
Det jag tyckte var roligt är inte roligt längre. Vill bli kreativ igen, inte bara i tanken utan även i handling.
Då jag blir glad, inspirerad och kreativ så löser sig resten av sig självt. men nu sitter jag fast i negativa tankar.
Citera
2013-01-09, 22:07
Medlem
Citat:
jo en hatkärlek man man säga. trivs när jag är full avskyr dom när jag är nykter, har bestämt mig för att sluta döva mig med alkohol sen en månad tillbaka.
försöker uttrycka mina tankar i skrift men det blir bara kass. Mina intressen är att tänka och bolla mina tankar men saknar någon att bolla mina tankar med. blir bara tilbakastuds på den bollen.
Det jag tyckte var roligt är inte roligt längre. Vill bli kreativ igen, inte bara i tanken utan även i handling.
Då jag blir glad, inspirerad och kreativ så löser sig resten av sig självt. men nu sitter jag fast i negativa tankar.

Är inget stort fan av alkohol, men jag kan mycket väl tänka mig att det gör det hela enklare. Men det är ju fel väg att gå, vilket jag antar att du också tyckte.
Okej, det låter intressant. Grejen är alltså att få ett fungerande utlopp för tankarna och därmed kreativiteten etc, etc?

Är du blockerad av en särskild anledning som du är medveten om eller är det som att det går i vågor utan någon särskild orsak?
Citera
2013-01-09, 22:11
Medlem
grunden har alltid varit djup, men det som fått mig nerputtad i det nattsvarta hålet har varit misslyckade relationer, otrohet och svek. pissad i fejjan och dumpad på soptippen,
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in