2005-05-07, 16:48
Medlem
soundchecks avatar
Det låter ju inte kul, men hur vanligt är det egentligen...

Man måste väl vara alkis för att oroa sig för det?
2005-05-07, 16:54
insomnias avatar
Nu när man är över 20 så börjar bakfyllorna dyka upp oftare och intensivare för varje gång känns det som. Men inget som lite röka inte kan bota.
2005-05-07, 18:16
Medlem
Jag blir i princip aldrig bakfull. Blivit det kanske 5 gånger i mitt liv, och jag är 33 år gammal. Nu hör jag inte till de som söp sönder mig i ungdomsåren så det kan bero på det kanske.. hade min första fylla när jag var 18 t.ex. Eller så är det mina isländska sprit gener. Senast jag var riktigt bakfull var när jag var 21-22 år gammal...

Det jag funderat på är, om det på nåt sätt är skadligt att INTE bli bakfull? Jag menar, att bli bakis verkar ju vara en naturlig process, det kanske är levern som inte funkar som den ska?

SyQuest
2005-05-07, 19:18
Medlem
Smokebombs avatar
Blir endast bakis om jag dricker mig medvetslös...
2005-05-08, 12:41
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
JA det är en egenskap jag inte besitter i alla fall.
Jag drack ca 30 cl sprit igår kväll och idag är jag så bakfull så att jag spydde när jag vaknade.
2005-05-17, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss

Jag är ju drygt dubbel så gammal och i år fick jag gruvlig baksmälla i form av ångest och lättretlighet en kväll (blandat drickande) - men ett jättegott humör efter en annan kväll (enbart vodka+redbull). Den bra kvällen hade jag dessutom inte ätit mycket innan och dessutom inte heller sovit mer än någon timma på flera dagar.

Hur är det egentligen med att blanda RedBull och sprit?
Vissa klarar det men vissa inte eller är det att om man har dåligt hjärta ska man inte dricka det osv osv. ?
2005-06-04, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soundcheck
Kan det bero på mina östeuropeiska supergener? Nä, skämt åsido.

Men jag undrar hur många det finns av sånadana supermänniskor som jag här på FB? Är det sällsynt? Och då snackar jag inte om småfyllor utan även såna fyllor då man har däckat på? Dagen efter - känns ingenting. Inget illamående eller nånting. Det enda är väll då vin som jag kan få lite småont i magen av.

Är jag unik?

Det är för att du förmodlingen dricker som en liten krullhårig fitta
2005-06-04, 10:10
Medlem
whiskeyportions avatar
Ni kan väl skriva tillbaka hit igen när ni blir 25 så får vi se om ni har super-gener (dåligt skämt eller om det bara beror på att ni är ovana vid alkohol.
2005-06-04, 10:44
Medlem
Hitmans avatar
Blir djävulskt bakis själv om jag blanddricker. Slänger alltid i mig drygt 1 liter vatten och en aning salt innan sänggående vilket lindrar baksmällan.
2005-06-04, 12:13
Medlem
Alladins avatar
Bakfyllan kommer med tiden, jag hade inte heller några såna problemn i början av min festkarriär.
Men nu....helvete vad dåligt jag kan må.

Citat:
Ursprungligen postat av Hitman
Blir djävulskt bakis själv om jag blanddricker. Slänger alltid i mig drygt 1 liter vatten och en aning salt innan sänggående vilket lindrar baksmällan.

Du skulle haft multivitamin + mineraler också, det hjälper i en kombination av vatten och salt.
2005-06-04, 15:52
Medlem
MastaH666s avatar
Fyfan vilken gåva att födas med att inte bli bakis
2005-06-05, 13:34
Medlem
Hitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Du skulle haft multivitamin + mineraler också, det hjälper i en kombination av vatten och salt.

Tackar för tipset. Ska komma ihåg det nästa gång jag fyllnar till

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in