2013-01-09, 15:17
Medlem
Hej go vänner, jag avskyr iTunes och slutade använda det 2008ish.
Nu måste jag ha det för att min nya iPhone 5 ska fungera, och den kräver minst 10.7.0 men efter 10.6.3 säger iTunes "Det finns inte någon nyare version av programmet. Hur ska jag uppdatera vidare?
Citera
2013-01-09, 16:48
Medlem
Du kan ju prova att avinstallera itunes och sedan installera den nya versionen från deras hemsida
Citera
2013-01-09, 17:30
Medlem
Kör du OSX 10.6.8 eller senare? Det krävs för iTunes 10.7.
Citera
2013-01-09, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Kör du OSX 10.6.8 eller senare? Det krävs för iTunes 10.7.

Jag valde att gå tillbaka från snöleopard, min dator blev nämnvärt segare av 10.6 än 10.5.X
Måste jag köra 10.6 för att kunna uppdatera itunes från 10.6.3?

I nuläget så tror min dator att iPhone 5 är en kamera och aktiverar iPhoto.
Citera
2013-01-10, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puffkungen
Jag valde att gå tillbaka från snöleopard, min dator blev nämnvärt segare av 10.6 än 10.5.X
Måste jag köra 10.6 för att kunna uppdatera itunes från 10.6.3?

I nuläget så tror min dator att iPhone 5 är en kamera och aktiverar iPhoto.
Ja, du måste ha 10.6 eller senare
Citera
2013-01-10, 09:14
Medlem
Samma som faktiskt Apple säger:
Mac: OS X 10.6.8 eller senare
PC: Windows 7, Windows Vista, eller Windows XP Home eller Professional med Service Pack 3 eller senare

Surt sa räven
Citera
2013-01-10, 09:44
Medlem
Citat:

Mac: OS X 10.6.8 eller senare
PC: Windows 7, Windows Vista, eller Windows XP Home eller Professional med Service Pack 3 eller senare

Det skumma med det här är ju det att Apple låter PC-användare ansluta sina mobiler med datorer från stenåldern, medan trogna kunder måste ha en relativt ny Mac hemma.
Citera
2013-01-10, 09:45
Medlem
Joomlas avatar
Om du inte vill köra Snow Leopard så skulle du ju kunna köra XP genom virtualisering genom t.ex VMware. Iallafall om du har en okej mängd RAM, säg 4GB. 2GB funkar nog, men kan bli lite snävt. Fördelen är att du slipper uppdatera OS X, nackdelen är att det är segt om du har lite RAM och lär ta ganska mycket längre tid att starta än att bara starta iTunes i sig.

Edit: Är det din iBook som du nämner i din signatur som du vill använda till att synka telefonen med? I sådana fall tror jag virtualisering är ganska uteslutet om du bara har 256MB RAM. Varför synkar du inte bara din iPhone med din ThinkPad eller Mac Pro? Jag menar, vad kan du ha att synka på en 32GB hårddisk?
Senast redigerad av Joomla 2013-01-10 kl. 09:49.
Citera
2013-01-10, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Om du inte vill köra Snow Leopard så skulle du ju kunna köra XP genom virtualisering genom t.ex VMware. Iallafall om du har en okej mängd RAM, säg 4GB. 2GB funkar nog, men kan bli lite snävt. Fördelen är att du slipper uppdatera OS X, nackdelen är att det är segt om du har lite RAM och lär ta ganska mycket längre tid att starta än att bara starta iTunes i sig.

Edit: Är det din iBook som du nämner i din signatur som du vill använda till att synka telefonen med? I sådana fall tror jag virtualisering är ganska uteslutet om du bara har 256MB RAM. Varför synkar du inte bara din iPhone med din ThinkPad eller Mac Pro? Jag menar, vad kan du ha att synka på en 32GB hårddisk?

Borde man inte kunna låta bli att använda iTunes helt?
Med en "vanlig" mobil så kan man ju enkelt lura Macen att det är ett USB-minne och föra över film och musik den vägen.

De bra datorerna är inte mina, utan min arbetsutrustning.
iBooken tror att iPhone är en kamera och importerar bilder till iPhoto.

Har en extra MacBook som inte är min men som bor här just nu, dock kör den också 10.5.8
Minns att vi installerade Windows XP SP3 på den med VirtualBox och det fungerade när det fanns ett behov av "Internet Explorer" men det var omöjligt att få DVD-läsaren eller något av USB-portarna att bli synliga i Windows fönstret. (kaka på kaka)
Senast redigerad av puffkungen 2013-01-10 kl. 10:06.
Citera
2013-01-10, 16:24
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Borde man inte kunna låta bli att använda iTunes helt?
Med en "vanlig" mobil så kan man ju enkelt lura Macen att det är ett USB-minne och föra över film och musik den vägen.

De bra datorerna är inte mina, utan min arbetsutrustning.
iBooken tror att iPhone är en kamera och importerar bilder till iPhoto.

Har en extra MacBook som inte är min men som bor här just nu, dock kör den också 10.5.8
Minns att vi installerade Windows XP SP3 på den med VirtualBox och det fungerade när det fanns ett behov av "Internet Explorer" men det var omöjligt att få DVD-läsaren eller något av USB-portarna att bli synliga i Windows fönstret. (kaka på kaka)
Är boot camp något du kan tänka dig? XP tar några hundra megabyte. Jag tror en XP-installationsfil är på ungefär 500MB så en komplett installation kanske på en dryg gigabyte. Jag tror det går att komma åt HFS Plus-partitioner från Windows om man installerar program för det och då kan du på den vägen lägga till saker från din OS X-partition till ditt iTunes-bibliotek under XP.

Men lättast borde väl vara att synka med din thinkpad eller Mac Pro, även om det är arbetsdatorer. Det är ju ändå "dina" datorer och betydligt lättare/smidigare än att köra boot camp på varken iBooken eller Macbooken. Om du är i behov av din telefon i yrket, över huvud taget, så är ju det skäl nog i mina ögon för att synka telefonen med en arbetsdator. Sen kan du ju ha ditt bibliotek med musik, bilder m.m. på en extern hårddisk om du inte vill lägga in filerna i datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in