2005-05-04, 11:50
Medlem
Salorms avatar
Bäst dans för tillfället är Tauren females, det brukade vara gnome males/females men när dom ändra den i betan så vart den så tråkig.

Bland det viktigaste att veta när du väljer ras.
2005-05-04, 12:01
Medlem
LadyTieras avatar

webbutiken hade slutsålt.
ringer just nu runt till alla spelbutiker i stockholm, men det verkar rätt kört
2005-05-04, 12:07
Medlem
LadyTieras avatar
Yippie!!!!

hittade en butik som hade det!!
2005-05-04, 12:08
Medlem
linuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Yippie!!!!

hittade en butik som hade det!!

Då är det bara att ta sig dit så fort som möjligt då och börja lira
2005-05-04, 12:16
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linux
Då är det bara att ta sig dit så fort som möjligt då och börja lira
skickar min man på resan, det är ändå till honom jag köper det
2005-05-04, 12:21
Medlem
linuxs avatar
Citat:

Men jag undrar vem som kommer lira mest
2005-05-04, 12:23
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linux
Men jag undrar vem som kommer lira mest

schhhhh
2005-05-04, 12:28
Medlem
mi:nes avatar
Citat:
Ungefär som när Homer köper ett bowlingklot till Marge? =)
2005-05-04, 12:29
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mi:ne
Ungefär som när Homer köper ett bowlingklot till Marge? =)
hehe, nej, han vill också spela och har tjatat om detta spel hur länge som helst, men jag blev hooked när jag läste om det
2005-05-04, 12:33
Medlem
comuss avatar
Jag lirar på Al'Akir, rätt blandat med nationaliteter, kanske lite mre från de nordiska länderna. Håller med föregående talare att du nog ska börja på en relativt nystartad server, Ragnaros vet jag har mycket svenskar, de andra vet jag inte.

Jag är troll shaman, ett val jag inte ångrat det minsta. Skoj att vara lite jack-of-all-trades. Men vill du tåla riktigt mycket stryk så är det warrior som gäller.

Vad gäller yrken så är skinning-leatherworking antagligen det bästa yrket för alla klasser som kan bära leather från början, druid, rogue, hunter och shaman. Hunter och shaman kan använda mail från lvl 40, då funkar dragonscale leatherworking utmärkt. För alla clothbärare så är tailoring kanon, tailoring har dessutom inget gatheringyrke så då kan man ta ett gathering-yrke enbart för att tjäna pengar, ex mining el skinning. För mail-bärare från lvl 1 (enbart warriors på horde-sidan) så är ju mining-blacksmith ett bra alternativ.

Vill du tjäna pengar på ditt yrke så är nog mining+nåt annat att föredra. Alla vill ha enchantments så dom brukar gå rätt bra att sälja. Engineering är ett riktigt skoj yrke men det är svårt att tjäna pengar på det eftersom det mesta som man gör kräver att man är engineer för att använda.

Jag har herb/alch då min sambo valde skinning/leather o vi spelar ihop nästan 100% av tiden. Det har varit svårt att tjäna några pengar på mina yrken även fast vissa grejer går riktigt bra att sälja (ex Frost oil o Free Action Potion). Nu kan jag dock göra Arcanite och det tjänar jag ca 20g på per bar (kan bara göra en bar varannan dag dock). Det gäller bara att man är bra kompis med en miner som inte har använding av sina arcane crystals.
2005-05-04, 12:43
Medlem
DrLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Bäst dans för tillfället är Tauren females, det brukade vara gnome males/females men när dom ändra den i betan så vart den så tråkig.

Bland det viktigaste att veta när du väljer ras.

En annan överlägsen fördel med tauren females är det faktum att endast de, allena, kan ha ett komönster som hud. Ruskigt tufft. Det + dansen = överlägset. Ja, jag är tauren female. Otippat, va?

Vad det gäller serverval så beror det ju på. Känner du folk som spelar sedan innan så kan det ju vara trevligt att köra på deras server, om du nu vill spela tillsammans/mot dem.

Jag var i valet mellan Skullcrusher och Spinebreaker, men eftersom det senare valet är översvämmat av spanjorer så valde jag det första. Ett val jag inte ångrat det minsta. Riktigt trevlig server generellt. Jag valde att inte börja spela när spelet gick retail, men för två veckor sedan tog jag mitt förnuft till fånga och började likförbannat. Det enda som känns lite illa är att polarna tagit 60 för längesedan, men å andra sidan är det inte helt fel att bli powerlevlad. Det är ju trevligt att man hamnat på vinnarsidan, i och med att Last Resort totalt dominerar servern. Grattis, Salorm.

/DrLove
2005-05-04, 12:48
Medlem
mi:nes avatar
Googlade just WoW-skämt och förvånades över den totala frånvaron på dem.

Det enda jag har hört, i några olika meningsbyggnader och annat är:

-Vet du varför Alliance kommer att förlora i slutändan?
-Dom har ingen som är Horde nog.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in