2013-01-09, 11:46
Medlem
Hej, tnkte dela med mig av mina erfarenheter och vningar.

Har sysslat med meditation i ca 30 r. Tnker i termer som min yttre och min inre mnniska.
Genom trning har jag lrt mig delvis kontrollera min inre mnniska. En vning som jag tycker r vldigt stimulerande gr till p fljande stt:
Jag intar en bekvm position i sngen, soffan eller en ftlj. Sluter gonen och fixerar blicken i pannan utan anstrngning. Andas tills andningen r ltt. Sedan brjar jag rra min inre mnniskas armar och ben, t e x s strcker jag armarna uppt. Min yttre mnniska r helt stilla, endast den inre r aktiverad. Jag brukar klappa de inre hnderna. Detta r vl ngon slags visualisering. Sedan reser jag mig (min inre mnniska) och tittar runt i rummet dr jag r. Tittar p detaljer. Sen gr jag vidare till ngot annat rum och kollar runt. Ser mngder med detaljer. Ungefr som att jag reser i minnet. Sen kan jag g ut, ner till brevldan, nerfr vgen, frbi kiosken, lngs stora vgen in till samhllet, ver bron, till torget, stter mig p en buss till flygplatsen, hoppar in i ett plan, reser till Stockholm, tar en flygtur till Sergels Torg, vandrar Drottninggatan ner till Riksdagshuset, vidare till Gamla Stan, Slussen. och sen kanske det rcker. D tar jag ett sprng tillbaks till gatan framfr huset och ppnar brevldan och gr lite annat p tomten. Nr det knns tillrckligt avslutar jag bara seansen och ppnar mina gon.
Knner vldigt skn efter sdan resa.
Har ocks ftt ett fantastiskt minne och kan g igenom allt som hnt under dagen frn det jag vaknade till nuet. Kan ocks nr som helst g in i ngot som hnt p riktigt och fortstta i den miljn och terge (minnas) allt som hnt p detaljniv.

Om det r ngon som tycker detta lter intressant, hur skulle ni beskriva det jag gr?
r det ngon som vill lra sig detta s hr av er. Jag r rtt ensam med dessa erfarenheter i min sociala milj.

Hlsningar i Anden
Citera
2013-01-10, 07:35
Medlem
Det lter som om du skulle ha ett fotografisk minne (eidetic memory - http://en.wikipedia.org/wiki/Eidetic_memory) och att du kan visuellt representera innehllet av ditt minne som en 360 grad video?
Citera
2013-01-10, 15:30
Medlem
Det lter som nr jag flyger astralt, men jag struntar i fordon, utan tar mig snabbt dit astralt.
Citera
2013-01-10, 16:08
Medlem
Utspillds avatar
Astral-resor helt klart. Men som personen ovan mig skrev; r du medveten om att du kan flyga och t.o.m frdas med hjlp av tanken under en OBE? Knns lite ondigt att ta ett flygplan enligt mig

Hr har du frvrigt en trd med nstan 4000 inlgg om detta fenomen: https://www.flashback.org/t369161p328
Citera
2013-01-10, 18:33
Medlem
Jag har absolut inget behov av flygplan. Det r bara fr kul. jag visualiserar att jag gr in i flygplanet, hlsar p vrdinnan, tittar efter plats e t c. och det tycker jag r ganska kul. Sen sitter jag dr och spanar mot marken och ser trd och bilar e t c. Det r helt avslappnat fr mig. Det r inga tankar jag pressar fram utan det bara flyter p. Samma metod anvnder jag sedan fr att analysera saker och minnas. Men hur kan jag utveckla detta?
Citera
2013-01-10, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Astral-resor helt klart. Men som personen ovan mig skrev; r du medveten om att du kan flyga och t.o.m frdas med hjlp av tanken under en OBE? Knns lite ondigt att ta ett flygplan enligt mig

Hr har du frvrigt en trd med nstan 4000 inlgg om detta fenomen: https://www.flashback.org/t369161p328

Vad r OBE?

Jag har frskt ta upp saker eller frska f fysisk kontakt med freml jag ser under resorna, men lyckas inte.

r det hr ngot som de flesta kan eller har jag ftt denna frmga (?) genom flitig meditation?

Jag har s otroligt mycket att dela med mig av vad gller meditation, chakran och yoga, men har ett eget uttryck fr allt detta eftersom jag lrt mig sjlv. Fr den delen r jag initierad yogi efter ngra veckors umgnge med nepalesisk yogi. Jag har yogi-namnet Shiva Giri. Men n har jag inga elever.
Citera
2013-01-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld

Jag ska lsa igenom trden. Sg att det fanns lite matnyttiga lnkar dr.
Citera
2013-01-10, 19:00
Medlem
hur gr man nu d fr att f en ut ur kroppen upplevelse?Jag har testat flera gnger utan att lyckas,
Citera
2013-01-10, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatteJz
hur gr man nu d fr att f en ut ur kroppen upplevelse?Jag har testat flera gnger utan att lyckas,

Jag tycker inte att det jag beskriver r en s k "ut ur kroppen-upplevelse". Dremot har jag i meditation upplevt att jag lmnat kroppen och svvat fritt runt omkring, ofta nra taket. Dessa hndelser har varit frknippad med en stark knsla av typen "fantastiskt". Det jag ovan beskriver som "resa i anden" r ingen sensationsupplevelse. Det r ungefr som att minnet ppnar ett rum dr man kan frdas runt bland minnesbilderna, som att vara med i en film dr man sjlv bestmmer handlingen. Jag tror inte att det r ngot "konstigt", snarare ngot hgst vanligt och normalt. Grejen r att jag fortstter frden utan att tappa koncentrationen. Egentligen r det inte koncentration i vanlig mening utan ngot som kommer av sig sjlvt s lnge jag lter mig vara i minnesrummet.

"Ut ur kroppen-upplevelser" r enligt min mening ngot som man upplever strax innan man somnar. Det kan fungera om man slappnar av med hela kroppen bit fr bit. Brja med ftterna och g uppt till huvudet. Tummarna har ett chakra som kan fungera som utgng. Efter avslappningen ska du koncentrera all medvetenhet till en tumme. Har du tur kan du glida ut en kort stund. Men jag tror inte den utglidningen egentligen fyller ngon annan funktion n rening. Det r som att kroppen rensar ut lite skit.

Dremot tror jag att det jag kallar fr "ande-resa" r ngot mer utvecklingsbart. Det r en inre vrld som belyses bit fr bit, kanske det t o m r allas inre vrld. D betyder det att vi kan mtas i denna vrld och kommunicera. Frst mste man trna upp sin frmga att se detaljer och rra sig. Det bsta r d att frst brja med den egna kroppen; att rra p armar och ben, hela kroppen, dansa, naturligtvis allt i anden/sjlen.
Citera
2013-01-11, 08:22
Medlem
Tack fr meddelandena. Ni fr grna stlla specifika frgor om det ni r intresserade av.
Alla har sin vg till befrielse, allt beroende p hur man r "fngad" av livet.
Ska bli intressant att hra just dina erfarenheter.
Citera
2013-01-11, 09:42
Medlem
Det frsta man br gra r att skaffa sig en karta ver medvetandet.
I kabbalah finns en karta som kallas Livets Trd. Finns en bok av Will Parfitt som r versatt till svenska. Den rekommenderas.
Genom den kartan kan du bttre frst relationen mellan sinnena/kroppen, det undermedvetna, knslor, tankar, Jaget, viljan, krleken (agappe) och de tre hgre formerna som kan benmnas Fadern (eld), Sonen (luft) och Modern (vatten).
Om man vill f ett s k hgre medvetande mste man f balans i medvetandet, d v s mellan de begrepp som anges ovan. Viljan ska inte styras av knslor, tankar eller det undermedvetna och inte heller av obalanserade despotiska vilje-/krleksuttryck (sataniska). Nr man fr balans kommer viljan att influeras av ren krlek.
Det finns inga genvgar! Acceptera att du r full av skit och frsk med hela hjrtat frst din obalans.
Testa dig sjlv: Anta att du r gift med en partner som helt saknar frmga att frst ditt prat Men tror sig frst vilket medfr konstanta missfrstnd och en misstro hos henne angende din goda vilja att ta hand om familjen. Du kan sledes inte med ord vertyga henne om att du har vilja och frmga att ta hand om familjen. Det finns bara ett stt, nmligen att genom handlingar visa din goda vilja. Klarar du att trots hennes konstanta misstro mot dig nd att i alla situationer stta hennes bsta fre ditt eget. I sdana fall har du goda frutsttningar att lyckas befria dig sjlv. De flesta skulle snabbt falla och rikta ilska istllet fr krlek till partnern. Den som lyckas mste tnka att ven om hon misstror mig s kommer framtiden att utvisa att jag gr goda grningar. Lgg bort ditt ego med andra ord och vga vara en tjnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in