2013-01-09, 10:10
Så här ser mina inkomster ut:
+ Lön ca. 18.000:- varje månad
+ Spelinkomster ca. 1.000:- varje månad
- Utgifter (hyra, transport, mat, aktiviteter etc) ca. 13.000:-
= + ca. 6.000:- varje månad
Jag har idag ett jobb som anställd i butik och jobbar 75%. Jag har även familj och vill eg inte ta ett extrajobb för jag vill kunna ha tid med nära och kära.
Jag har läst igenom trådarna "Starta eget och TJÄNA PENGAR" samt "Samlingstråd: Tjäna Pengar" för att få tips på hur jag kan dryga ut min månadsinkomst.
Detta har jag planerat att göra.
* Bokat möten med dem banker som finns i min stad för att jämföra vilken som är bäst för mig.
* Läser på om aktiehandel och fonder för det är något jag skulle vilja börja med.
* Kollar upp andra högräntekonton och ränta-på-ränta konto, dock inte hittat något av det sista.
* Funderat på att ge mig in i köp-och-sälj branschen på min fritid och köpa billigt och sälja dyrt. Vet dock inte vad jag ska börja med för det måste ju finnas en efterfrågan på det jag ska köpa och sälja. - sälja gamla serietidningar.
- annonsera om att skotta snö till villaägare på mitt område.
- köpa bullar från ett lokalt bageri och sen sälja från dörr till dörr.
- köpa en lottring och sälja lotter (utan vinster och säga att man kommer från en förening, dock olagligt).
- köpa och sälja affischer.
- köpa från delikatesskungen och liknande för att sen sälja.
Funderar på att starta upp en hobbyverksamhet med lite allt möjligt. Har inte hunnit kolla upp vad som gäller med skatt och moms och sånt. Hur mycket man kan tjäna innan staten ska ha en del av kakan.
Hur har ni gjort för att öka era inkomster?
Peace!
+ Lön ca. 18.000:- varje månad
+ Spelinkomster ca. 1.000:- varje månad
- Utgifter (hyra, transport, mat, aktiviteter etc) ca. 13.000:-
= + ca. 6.000:- varje månad
Jag har idag ett jobb som anställd i butik och jobbar 75%. Jag har även familj och vill eg inte ta ett extrajobb för jag vill kunna ha tid med nära och kära.
Jag har läst igenom trådarna "Starta eget och TJÄNA PENGAR" samt "Samlingstråd: Tjäna Pengar" för att få tips på hur jag kan dryga ut min månadsinkomst.
Detta har jag planerat att göra.
* Bokat möten med dem banker som finns i min stad för att jämföra vilken som är bäst för mig.
* Läser på om aktiehandel och fonder för det är något jag skulle vilja börja med.
* Kollar upp andra högräntekonton och ränta-på-ränta konto, dock inte hittat något av det sista.
* Funderat på att ge mig in i köp-och-sälj branschen på min fritid och köpa billigt och sälja dyrt. Vet dock inte vad jag ska börja med för det måste ju finnas en efterfrågan på det jag ska köpa och sälja. - sälja gamla serietidningar.
- annonsera om att skotta snö till villaägare på mitt område.
- köpa bullar från ett lokalt bageri och sen sälja från dörr till dörr.
- köpa en lottring och sälja lotter (utan vinster och säga att man kommer från en förening, dock olagligt).
- köpa och sälja affischer.
- köpa från delikatesskungen och liknande för att sen sälja.
Funderar på att starta upp en hobbyverksamhet med lite allt möjligt. Har inte hunnit kolla upp vad som gäller med skatt och moms och sånt. Hur mycket man kan tjäna innan staten ska ha en del av kakan.
Hur har ni gjort för att öka era inkomster?
Peace!

, men om du nu drar in runt 1000-lappen på spel varje månad så har jag ett tipps hur du kan utöka dina inkomster, nämnligen att sluta spela på svenska spel med sina piss odds!