• 1
  • 2
2013-01-08, 23:20
Medlem
Målet är att för att få folk att sluta knarka att narkotikapolisen och tullen ska få tag i droger, ersätta dessa med giftiga preparat för att få missbrukare att dö för att avskräcka folk från att prova på eller använda droger.

Scenario

Kommisarie Mustafa Elofsson gör ett tillslag får tag i 2 kilo kokain, labbet för in något gift utspätt i kokainet så att alla som tar kommer dö, sedan ger Mustafa detta tillbaka så att säljarna kan sälja kokain ovetandes, flera blir förgiftade och den kriminellal igan slutar sälja kokain.

Melissa Olsen har fått tag i 5 kilo hasch, hon ber lappet blanda in saker som gör att alla som tar det får kvicksilverförgiftning, enköpings haschrökande pundare sjuknar in och flera dör av förgiftning, folk slutar röka och cannabis används inte längre i enköping.

Vissa kan tycka detta är moraliskt fel men eftersom knark dödar så kan vi hjälpa folk dö på traven för att visa hur farligt drogmissbruk är! Några lär dö men färre lär ta knark, i praktiken lär knarkbruk försvinna inom sveriges gränser.

Vi lär rädda hundratusentalsliv och familjer genom detta, några får dö men dom tog konsekvenserna när dom börja begå brott.

Vad anser ni om mitt förslag?
Citera
2013-01-08, 23:22
Medlem
apflickans avatar
Det händer ju i princip redan. Preparat smutas ned med skit för att kunna sälja det för mer pengar, och mer människor dör.
Citera
2013-01-08, 23:23
Medlem
Även om knark dödar hade varit en rakt igenom sann premiss så måste väl det få anses okej att döda sig själv med knark?

Det får dock aldrig ses som okej att döda någon annan.

Jag gillar inte din plan.
Citera
2013-01-08, 23:23
Medlem
Bengtcarlssons avatar
idiotiskt.
Citera
2013-01-08, 23:25
Medlem
Ska systembolaget hälla gift i alkoholen också?

Det kanske kommer som en chock för dig, men jag vill gärna tillägga att man redan kan dö av droger som alkohol, mediciner och narkotika.

Hur vill du förresten göra med droger som inte kan orsaka dödsfall?
Citera
2013-01-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Även om knark dödar hade varit en rakt igenom sann premiss så måste väl det få anses okej att döda sig själv med knark?

Det får dock aldrig ses som okej att döda någon annan.

Jag gillar inte din plan.

Knarket dödar på sikt så dessa hade dött oavsett, så inget större problem, man räddar fler än man dödar så resultaet blir positivt.

Men du kanske är emot dödsstraff med?
Citera
2013-01-08, 23:26
Medlem
Timies avatar
Hur ska mustafa ge tillbaka knarket till langarna?
Citera
2013-01-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Knarket dödar på sikt så dessa hade dött oavsett, så inget större problem, man räddar fler än man dödar så resultaet blir positivt.

Förlåt om jag upprepar mig, men jag redigerade mitt inlägg och för att du inte ska missa det så frågar jag igen:

Hur vill du göra med droger som man inte kan få överdos av?
Hur vill du göra med alkohol som är väldigt lätt att överdosera, men i dagsläget är lagligt?
Citera
2013-01-08, 23:31
Medlem
Citat:

Ja, alla som använder narkotika dör av det i längden, kan vara av ålder också, ingen vet riktigt säkert där. Ska vi alltså börja döda folk i förebyggande syfte menar du?

Ja, helknäppt va?
Citera
2013-01-08, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timie
Hur ska mustafa ge tillbaka knarket till langarna?

Man beslagtar knarket, langarna häktas sedan får dessa gå därifrån utan att få något straff så länge dessa säljer vidare.
Citera
2013-01-08, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nummer10011
Förlåt om jag upprepar mig, men jag redigerade mitt inlägg och för att du inte ska missa det så frågar jag igen:

Hur vill du göra med droger som man inte kan få överdos av?
Hur vill du göra med alkohol som är väldigt lätt att överdosera, men i dagsläget är lagligt?

Man dör av alla droger, alla dessa är dödliga på något sätt, detta kan man inte förneka.

Därför med detta kan man rädda miljoner liv, detta är bra och viktigt.

Fast ni tar svamp så kan ni dö av det, samma med cannabis trots vad knarkförespråkarna påstår när dom ska vinkla rapporter bortom sundhet.
Citera
2013-01-08, 23:36
Medlem
Citat:
Man dör av alla droger, alla dessa är dödliga på något sätt, detta kan man inte förneka.

Därför med detta kan man rädda miljoner liv, detta är bra och viktigt.

Fast ni tar svamp så kan ni dö av det, samma med cannabis trots vad knarkförespråkarna påstår när dom ska vinkla rapporter bortom sundhet.
Hehe, det är helt fel i min mening. Man kan visserligen dra långsökta paralleller. Men då borde vi införa dödsstraff för att köra bil också, gå ute när det är halt och att sitta i badkaret när man är trött. Hmm. Till och med det där är mer direkta orsaker vid närmare eftertanke.

Men hur som helst, du "glömde" att svara på frågan om hur du vill göra med alkohol och tobak? Dödsstraff där med antar jag, eller hycklar du?
Senast redigerad av nummer10011 2013-01-08 kl. 23:40.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in