2013-01-08, 22:23
Medlem
KhrystalCastless avatar
Hittade ingen tråd om detta så jag tog saken i egna händer istället, som den norrlänning jag enligt födelseattesten är.

Någon mer som såg premiäravsnittet av tv-skildringen kring Pite Havsbad?
Här uppmanar jag till diskussion om serien och allt vad det innebär!

Min personliga åsikt: skämskudden djupt rotad i ansiktet. Känner också ilska över den pinsamma vinklingen och hur de framställer personerna som medverkar.
Måste dock ändå medge att det finns ett enormt underhållningsvärde i att se dessa bli parodier på sig själva. Dialekterna är bitterljuva givetvis

Vad tycker Flashbackpöbeln?
Citera
2013-01-09, 01:38
Medlem
herpesvårtas avatar
Strippan och hans smygbeundrare (hur i helvete ska en väggstrykare som han kunna försörja sig som strippa en dag??) kändes som en riktigt illasittande tröja. Man kände sig mest såhär hela programmet Men kul att se Robinson-Robbans dubbelgångare
Citera
2013-01-09, 11:06
Medlem
KhrystalCastless avatar
Haha jag reagerade också på "svansen" efter strippan. Praktikant var han visst. I begynnelsen funderade jag över huruvida han var en dryg jävel eller bara var oerhört blyg. Han kunde ju inte utstöta något annat än: "joooååådåsåatte vi få se hu dä bli".

Feministerna lär gå i taket över alla (på gränsen till?) sexuella trakasserier som försiggick bland de lite äldre herrarna som arbetade där. "Mm du va söt idag och vad du luktar gott", "ta dina vackra ben och spring iväg , "hej alla snygga tjejer".
Skulle jag säga sådär till tjejerna på mitt jobb skulle jag få en enkelbiljett till arbetslösheten. Men det är tydligen cool om man är vaktmästare
Citera
2013-01-09, 14:06
Medlem
Cpt-Gaish-Wayzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KhrystalCastles
Haha jag reagerade också på "svansen" efter strippan. Praktikant var han visst. I begynnelsen funderade jag över huruvida han var en dryg jävel eller bara var oerhört blyg. Han kunde ju inte utstöta något annat än: "joooååådåsåatte vi få se hu dä bli".

Feministerna lär gå i taket över alla (på gränsen till?) sexuella trakasserier som försiggick bland de lite äldre herrarna som arbetade där. "Mm du va söt idag och vad du luktar gott", "ta dina vackra ben och spring iväg , "hej alla snygga tjejer".
Skulle jag säga sådär till tjejerna på mitt jobb skulle jag få en enkelbiljett till arbetslösheten. Men det är tydligen cool om man är vaktmästare

Kanske får ta och spana in nästa avsnitt, det där låter ju helt galet pinsamt.
Citera
2013-01-09, 14:28
Bannlyst
Inte fanken kan man kallla Piteå för riviera. Riviera ska ha palmer så Torquay i england är riviera men sverige har ingen!
Citera
2013-01-09, 15:07
Medlem
RedXs avatar
Har detlagts ut på tv3play? Jag missade första avsnittet pga hockey.
Citera
2013-01-09, 16:39
Medlem
Kanot-Klass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Har detlagts ut på tv3play? Jag missade första avsnittet pga hockey.

Missade det också pga hockeyn, men ja, det finns nu på TV3 play.
Citera
2013-01-09, 16:49
Medlem
freeriderXIIs avatar
Tylesand/Tylösand är väl Sveriges Riviera men jag kan förstå att programmakarna vil ha en catchy phrase.

Norrlands riviera hade passat bättre.
Senast redigerad av freeriderXII 2013-01-09 kl. 16:59.
Citera
2013-01-10, 00:25
Medlem
Claysons avatar
Haha, riktigt kul program!
Citera
2013-01-10, 01:21
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Tylesand/Tylösand är väl Sveriges Riviera men jag kan förstå att programmakarna vil ha en catchy phrase.

Norrlands riviera hade passat bättre.

Jo. Piteå är ju känt som Norrlands riviera sedan länge.
Citera
2013-01-10, 15:09
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Jo. Piteå är ju känt som Norrlands riviera sedan länge.

Varumärket har varit Norrlands Riviera. Tyvärr är Pite Havsbad både överetablerat, sönderbyggt och väldigt överskattat. Men får väl lov att ge programmet åtminstone en chans.
Citera
2013-01-12, 12:43
Medlem
manuell-vaxelladas avatar
Någon som vet något mer om den där blonda Stina från Skellefteå som var huvudpersonen för den där bodenkillens erotiska dansnummer. Söt som en daggdroppe!

I övrigt så var programmet bland det värsta skit jag sett sen Ullared eller Böda camping. Ändå ser man på det av någon bisarr anledning?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in