2013-01-08, 09:59
Citat:
Ursprungligen postat av B0skar
Jag hrstammar delvis frn en vallonsk familj som invandrade till Sverige i mitten av 1600-talet. I alla fall sger mitt slkttrd det. Men man vet aldrig med slkttrd. Det r inte enkelt detta.
Jag ser dig inte som svensk. Tyvrr. Once a nigger always a nigger. That's it. Dock kan du skert vara en bra mnniska tycker jag.
Jag ser dig inte som svensk. Tyvrr. Once a nigger always a nigger. That's it. Dock kan du skert vara en bra mnniska tycker jag.
Ser du dig sjlv som svensk d, ven fast du har delar av Vallonskt ursprung?
Vad tycker du om TS d?
Nu r jag verkligen inte 100% sker p detta men jag har hrt att min morfar hade vallonskt ursprung, hel eller halvblod jag vet inte men fortfarande s kommer farfar, farmor och mormor frn helsvenska familjer. Ponera att min morfar var helvallon, d skulle jag allts ha en kvarts vallonskt blod i mig, r jag d inte svensk enligt dig?
De valloner som bosatte sig i Sverige och som stannat kvar sedan dess r vl svenskar vid det hr laget eller? Dom r ju nd europer och har bott hr i 400 r, jag kan godta om dessa benmner sig som svenskar och acceptera om dom verkligen vill vara svenskar. En arab som bott hr i 0-20 r och anser sig vara helsvensk kan jag dremot vara kritisk emot, dessa r inte europer och deras kultur skiljer sig avsevrt frn vr egen.
Om inte dessa berknas som svenskar kan man ju sga att svenskar knappt existerar eftersom vi hrstammar ifrn germaner, germanska jgare som invandrade hit under stenldern ifrn Tyskland, Danmark. De frsta mnniskorna som korsade sundet mellan Danmark och Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av Isei
Vallonblod r kodord fr zigenarblod. Det kom vldigt f valloner till Sverige och man ville inte sga att man hade zigenarblod. Sorry.
Vad r detta fr skitsnack? Vallonerna invandrade till Sverige p 1600-talet och dom hrstammar ifrn Belgien. Dom hade riktigt stora kunskaper nr det gllde att tmja jrnet och utvandrade hit eftersom det fanns jobb hr och bttre levnadsvillkor. Den strre delen av vallonerna invandrade till Norrkping och just den hr staden var centrum fr vapenindustrin p 1600-talet. Vi stred med vallonskt jrn vad fan.
Zigenare vill inte jobba, i deras kultur gr det ut p att blsa Gajo (icke-zigenare) och snuva dom p allt av vrde. Ju mer genomtnkt deras kriminella handlingar r desto mer rorikt r det i deras kultur. En Zigenare med ett hederligt jobb och som fljer lagen frkastas i romernas kultur och romer sjlva avskyr dessa.
Jmfrt du ckliga zigenare med europeiska valloner som gr rtt fr sig s borde du lsa en och annan bok om valloner i sig. Den enda likheten jag kan se mellan dessa och alla andra grupper r att man r negativ till att beblanda sig med annat folk, vilket r naturligt. Vallonerna hll sig till valloner, iallafall till slutet av 1800-talet.
Senast redigerad av KingVision 2013-01-08 kl. 10:02.
Senast redigerad av KingVision 2013-01-08 kl. 10:02.