2013-01-08, 09:59
Citat:
Ursprungligen postat av B0skar
Jag härstammar delvis från en vallonsk familj som invandrade till Sverige i mitten av 1600-talet. I alla fall säger mitt släktträd det. Men man vet aldrig med släktträd. Det är inte enkelt detta.
Jag ser dig inte som svensk. Tyvärr. Once a nigger always a nigger. That's it. Dock kan du säkert vara en bra människa tycker jag.
Jag ser dig inte som svensk. Tyvärr. Once a nigger always a nigger. That's it. Dock kan du säkert vara en bra människa tycker jag.
Ser du dig själv som svensk då, även fast du har delar av Vallonskt ursprung?
Vad tycker du om TS då?
Nu är jag verkligen inte 100% säker på detta men jag har hört att min morfar hade vallonskt ursprung, hel eller halvblod jag vet inte men fortfarande så kommer farfar, farmor och mormor från helsvenska familjer. Ponera att min morfar var helvallon, då skulle jag alltså ha en kvarts vallonskt blod i mig, är jag då inte svensk enligt dig?
De valloner som bosatte sig i Sverige och som stannat kvar sedan dess är väl svenskar vid det här laget eller? Dom är ju ändå européer och har bott här i 400 år, jag kan godta om dessa benämner sig som svenskar och acceptera om dom verkligen vill vara svenskar. En arab som bott här i 0-20 år och anser sig vara helsvensk kan jag däremot vara kritisk emot, dessa är inte européer och deras kultur skiljer sig avsevärt från vår egen.
Om inte dessa beräknas som svenskar kan man ju säga att svenskar knappt existerar eftersom vi härstammar ifrån germaner, germanska jägare som invandrade hit under stenåldern ifrån Tyskland, Danmark. De första människorna som korsade sundet mellan Danmark och Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av Isei
Vallonblod är kodord för zigenarblod. Det kom väldigt få valloner till Sverige och man ville inte säga att man hade zigenarblod. Sorry.
Vad är detta för skitsnack? Vallonerna invandrade till Sverige på 1600-talet och dom härstammar ifrån Belgien. Dom hade riktigt stora kunskaper när det gällde att tämja järnet och utvandrade hit eftersom det fanns jobb här och bättre levnadsvillkor. Den större delen av vallonerna invandrade till Norrköping och just den här staden var centrum för vapenindustrin på 1600-talet. Vi stred med vallonskt järn vad fan.
Zigenare vill inte jobba, i deras kultur går det ut på att blåsa Gajo (icke-zigenare) och snuva dom på allt av värde. Ju mer genomtänkt deras kriminella handlingar är desto mer ärorikt är det i deras kultur. En Zigenare med ett hederligt jobb och som följer lagen förkastas i romernas kultur och romer själva avskyr dessa.
Jämfört du äckliga zigenare med europeiska valloner som gör rätt för sig så borde du läsa en och annan bok om valloner i sig. Den enda likheten jag kan se mellan dessa och alla andra grupper är att man är negativ till att beblanda sig med annat folk, vilket är naturligt. Vallonerna höll sig till valloner, iallafall till slutet av 1800-talet.
Senast redigerad av KingVision 2013-01-08 kl. 10:02.
Senast redigerad av KingVision 2013-01-08 kl. 10:02.