• 1
  • 2
2013-01-08, 06:59
Medlem
Blev 2timmars sömn iaf Nu en banan och lite musslii, sen gymmet. Men kan ärligt säga att jag hade inte kommit upp om inte min polare som jobbar natt spamringt mig sedan halv 7! Lycka till alla andra med dagen (Y)
Citera
2013-01-08, 07:29
Medlem
Så länge man lyckas vakna så är det alltid bättre att sova än att dygna även om det bara är en kvart.
Citera
2013-01-08, 08:01
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Hade exakt samma grej. Somnat 7-8 varje dag sista dagarna. Valde att vara vaken och eventuellt ta en tupplur idag på eftermiddagen eller helt enkelt hålla mig till kvällen. Jag har dock inget att ställa om dygnet till förrän på fredag men lika bra att göra det i tid.

Tror det började med nyår och sen har det bara spåret då jag varit ledig hela förra veckan och är det även nu egentligen.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2013-01-08 kl. 08:21.
Citera
2013-01-08, 08:06
Medlem
Har samma problem jag också, så fick bli dygna och lägga mig i tid ikväll istället
Citera
2013-01-08, 09:18
Medlem
beavertands avatar
Själv fick man också drygt två timmars sömn. Kämpa sig igenom dagen och slockna tidigt ikväll.
Citera
2013-01-08, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vi alla gymnasister eller studenter ställs inför detta problem. Sov och gå och lägg dig tidigt imorgon(idag).

"alla"

Inte om man har normal dygnsrytm.
Citera
2013-01-08, 10:08
Medlem
KingVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexspektrum
Tja!

varit vaken sedan kl 12 idag (har lite fuckad dygnsrytm jag vet) student ni vet.
Tänkte träna imorrn bitti vid kl 7.30, är det värt att sova 2 timmar eller ska jag dygna? pallar jag vara vaken till kl 22.00 idag? för att få en normal dygnsrytm... Haft denna rytm nu i 6veckor kan jag tillägga...

Jag lyckades också vända på dygnet nu under mina lediga veckor kring december och januari. Sov till kl 16:30 drygt och gick och lade mig kl 08:00. Ska du vända på dygnet så blir det nästan omöjligt för dig att vara vaken till kl 22:00 och sedan gå och lägga dig. Jag försökte massvis med det där själv nu den senaste veckan och det har alltid slutat med att jag somnade mitt på dagen och vaknade upp till 23:00.

Handlar ju dock om självdiciplin dock, ska du se till att vända på dygnet och vara vaken till kvällen så lägg dig absolut inte i sängen eller något. Slutar bara med att du somnar. Drick kaffe/cola för att hålla dig pigg under den tröttsamma dagen iallafall.

mvh
Citera
2013-01-08, 15:50
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiicera
"alla"

Inte om man har normal dygnsrytm.

Ber om ursäkt. Skulle inte skrivit "alla" såklart. Dock tror jag det är en överhängande majoritet
Citera
2013-01-08, 23:18
Medlem
Sneks avatar
Sov. Första timmarna vid natt sömnen är de viktigaste, de mest intensiva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in