• 1
  • 2
2013-01-08, 02:05
Medlem
Kosmios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prokrastineraren
Vet inget om dig eller din situation och inget jag säger kan troligen hjälpa.

MEN när jag läser din tex får jag känslan av "kränkt, kränkt, kränkt, kränkt och kränkt". På det hot om självmord och krav på att andra ska hjälpa dig.

Måhända är du ett offer, det är då så du utmålar dig. Kanske är det så att du kan kräva att någon ska hjälpa dig.

Jag är rädd att jag inte kan ge dig varken medlidande eller förståelse, mest för att jag jag misstänker att om jag gör det på fel sätt så kommer du känna dig kränkt.

Mitt helt oprofessionella tipps, som är djävligt lätt att säga, men djävligt svårt att göra, är: ta eget ansvar, sluta känna dig kränkt så fort någon gör eller säger något du inte blir glad över, sluta söka orsaker till ditt beteende hos saker i barndomen eller skylla på andra.

Det är inte lätt, men det borde vara ett steg på vägen.

EDIT: Ska du avsluta allt så borde du se till att prata med anhöriga först. Det är ett beslut som är tråkigt, men beslutar du dig så ska du åtminstone tänka på att låta dina anhöriga veta vad som händer och varför.

Jag har blivit kränkt hela mitt liv JA, jag kan ta emot kritik och tips utan att bli kränkt.
Med kränkt menar jag att varje gång har jag fått veta att det är jag som gör fel, att allting jag gör fel och att det blir en viss situation är det mitt fel.

Jag har tagit eget ansvar över mina problem, jag har varit inlåst och skrikit efter hjälp, jag har gått till öppenvården och hotat med självmord men inte fått hjälp. Det enda dom sa att dom inte har resurser och att ibland har man lite ångest så gav dom mig lite medicin.

Jag skyller inte på andra att det är mitt fel att jag mår dåligt, jag skyller på mig själv att jag tillåter mig själv ta emot så mycket skit, att jag tillåter mig själv att inte säga emot, att inte våga stå upp. Utan bara låter det sjunka in.

Orsaken till detta problem är för att jag har tillåtit mig själv ta emot allting utan att säga emot, det enda jag har gjort är att flytta, flytta, flytta.... Jag har bott i över åtta olika städer under sex år för tron att det skulle bli bättre där.
Citera
2013-01-08, 02:11
Medlem
Kosmios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geuse
Jobbigt. Förstår att du har mkt bagage. Bryt med din släkt om det går, de verkar ju inte göra något gott för dig. Det är bättre att vara ensam än att vara omgiven av en massa negativitet. Fint att du har en syster du gillar. Träna på, det är bra. Träffa dina kompisar och börja drömma igen. Se fram emot något yrke du vill ha o kämpa för det. Du måste ordna med en lämplig psykolog. Det är superviktigt och se till att gå igenom alla spöken i garderoben.

Jag har brutit kontakten med min släkt många gånger, till och med min moder som påminner mig för mycket om min barndom och min far som behandlade mig dåligt men som var min stora idol. Hon säger hela tiden att han var otrogen men jag vägrar tro det!

Jag har en dröm, att få en dag kvalat mig in till Arnold Classic och Mr.Olympia, men det lär aldrig ske. Men det är iaf en dröm. Att få bli en proffesionell bodybuilder som jag kan försörja mig på.

Jag vill gå igenom alla min spöken i garderoben med en psykolog, men det finns inga resurser. Jag har ringt runt till varje hälsocentral och alla har sagt att det finns inga resurser. Det enda dom kan erbjuda som jag har nu är att prata med en ST-läkare om hur det går med min medicin.
Citera
2013-01-08, 02:16
Medlem
misslovers avatar
Vi känner inte dig, och vi vet inte dina problem fullt ut så vi kan inte hjälpa dig 100% iheller... Men det vi kan göra är att utgå från det du skrivit och ge tips, det är det jag kmr göra nu så no Offense:

Du har flyttat runt ett flertal gånger, och jag menar, har du blivit kränkt överallt? Då är det nog lite konstigt. Din flickvän säger tom att du är paranoid,(behöver inte stämma) men du hittar ju själv fel i alla människor? Du säger att dem kränker dig var du än flyttar. Det finns skitar överallt, ja, men tror du inte att du överdramatiserar och kanske är känslig?

Du har trots allt haft en barndom som satt spår.. Det kanske är så att de nya människorna inte kränker dig, utan det är du som tar åt dig för starkt pga det du fick gå igenom när du var yngre.

Att flytta runt leder inte till någonting, det har du nog märkt. Eftersom problemen ligger inte i dem nya städerna, problemen ligger i ditt hjärta. Och det är dem du måste ta itu med innan du kan ge människorna runt om en chans.

Lycka till med allt, men du måste bli starkare
Citera
2013-01-08, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmio
Jag har blivit kränkt hela mitt liv JA, jag kan ta emot kritik och tips utan att bli kränkt.
Med kränkt menar jag att varje gång har jag fått veta att det är jag som gör fel, att allting jag gör fel och att det blir en viss situation är det mitt fel.

Det kan juh faktiskt vara som så att det ibland ÄR du som gör fel. Är det då att kränka dig om man påpekar det???

Citat:
Jag skyller inte på andra att det är mitt fel att jag mår dåligt

Citat:
hotat med självmord men inte fått hjälp

Du skyller inte på andra, men du har blivit kränkt hela livet och du förväntar dig att få hjälp. Dessutom hotar du med självmord. Att hota med självmord är illa, det är fullt och manipulativt.

Citat:
Jag har bott i över åtta olika städer under sex år för tron att det skulle bli bättre där.

Åtta olika städer, och i alla städer så har du oturen att träffa individer som kränker.... kanske kan det ligga hos dig...

Första saken du borde åtgärda är din offermentalitet och dina krav på att någon annan ska hjälpa dig.

Fast jag vill understryka att det är min amatörmässiga åsikt. Prata med en expert! Men gör det på riktigt, för att hitta en lösning och inte för att få det bekräftat att du bara är ett offer och att allt smo hänt inte är ditt fel.
Citera
2013-01-08, 08:09
Medlem
Memnoks avatar
Att känna sig kränkt är något man själv väljer, det går säkert att hitta saker att känna sig kränkt över på en daglig basis, men man skall komma ihåg att det är man själv som avgör hur man reagerar på omgivningen. Man kan tycka att omgivningen har fel, att de är idioter, fundera över sitt eget beteende och hur man kan anpassa det, bli förbannad eller diskutera med personen och försöka nå samförstånd. Alla dessa saker är bättre än att sätta sig och känna sig kränkt.

Ts: ryck upp dig och ta ansvar för ditt liv, ingen annan kommer att göra det åt dig.
Citera
2013-01-08, 16:09
Medlem
Kosmios avatar
Jag pratade precis med min läkare, han sa till mig att resurser är på väg. Jag ska även börja knapra 5mg zyprexa fem gånger om dagen, någon som någon erfarenhet av det? Jag ska kombinera det med Alprozalam, theralen och attarax.

Han sa till mig att jag ska få börja med en habilitering av min asperger syndrom och ska få träffa en neuro läkare angående mina kramper.

Hoppas det blir bättre nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in