2013-01-08, 00:53
Medlem
madderfackers avatar
Jag sitter på en gammal windows xp och fick för några veckor sen ett utbrott på plattskärmen och snörde den i väggen. Nu använder jag en gammal tjockskärm jag hade liggandes. Problemet är att allt är så mörkt. Jag har alla ljusinställningar som går på max, men det är fortfarande mörkt. Det är inte mycket, utan det handlar bara om att det är jävligt svårt att se bilder eller videoklipp som är mörkare då man knappt ser nåt.

Kan man på något sätt få upp ljuset ännu mer även fast det jag har på nu är på max?
Citera
2013-01-08, 00:54
Medlem
EckiEckis avatar
Gissningsvis börjar högspänningsdelen i den bli trött... då blir de mörka. Nej, det är inget man fixar till utan att fakiskt reparera skärmen... och det är det inte värt
Citera
2013-01-09, 00:20
Medlem
Kikus avatar
För länge sedan såg jag en film på youtube där någon skruvade isär en skärm och vred på någon potentiometer för att få ljusare bild. Kan varit fake eller för en specifik modell.
Citera
2013-01-09, 10:12
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
För länge sedan såg jag en film på youtube där någon skruvade isär en skärm och vred på någon potentiometer för att få ljusare bild. Kan varit fake eller för en specifik modell.

Nej, det går att justera på alla CRT-skärmar. Fast, det är inte säkert att det sitter en lättåtkomlig och väl utmärkt potentiometer för att göra det.

Om man vill göra det själv så skall man komma ihåg en sak: Det finns delar därinne som är laddade med 10 000 - 25 000 Volt långt efter att man stängt av och dragit ur elkabeln.... ta det lugnt.
Citera
2013-01-09, 10:51
Medlem
haxxbajens avatar
tanka gammasutra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in