2013-01-07, 23:56
Medlem
FlyingHorses avatar
Jag köpte 10 gram röka ifrån BR. 5g ur och 5g mam. Jag har rökt lite av det, men jag har märkt att jag inte gillar ruset på spice, att det inte var värt pengarna. Jag hade tänkt att sälja iväg några gram och sedan köpa grönt. Men jag har ingen aning om hur mycket jag har kvar. Och jag har ingen våg. Någon som vet hur jag ska kunna göra för att veta hur mycket det är ungefär? Vill vara ärlig mot kunden. Tänker inte bara säga.. Det är 7 gram kvar, utan att ha någon aning om hur mycket det är. Några knep på hur man kan veta ungefär hur mycket det är utan en vanlig våg?
Citera
2013-01-08, 00:06
Medlem
bara visa det vara ärlig och tala om att du ej vet vikt.
röka en med han och fråga vad han kan tänka sig att ge?
alternativt vad du vill ha för det.
Citera
2013-01-08, 00:07
Medlem
M_Wittmanns avatar
Svaret på din fråga är nej. Du kan inte veta hur mycket ditt shit väger, utan att väga det.
Citera
2013-01-08, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingHorse
Jag köpte 10 gram röka ifrån BR. 5g ur och 5g mam. Jag har rökt lite av det, men jag har märkt att jag inte gillar ruset på spice, att det inte var värt pengarna. Jag hade tänkt att sälja iväg några gram och sedan köpa grönt. Men jag har ingen aning om hur mycket jag har kvar. Och jag har ingen våg. Någon som vet hur jag ska kunna göra för att veta hur mycket det är ungefär? Vill vara ärlig mot kunden. Tänker inte bara säga.. Det är 7 gram kvar, utan att ha någon aning om hur mycket det är. Några knep på hur man kan veta ungefär hur mycket det är utan en vanlig våg?
Har du något du vet vad det väger? Då kan du bygga en egen våg väldigt enkelt.
Citera
2013-01-08, 00:29
Medlem
SÖK! Sen kan du försöka tänka lite också, tänk dig en hoppgunga tänk sedan på en hoppgunga i miniatyr.
Försök tillverka en sådan av delarna i ett paraply exempelvis. En 1-krona väger 7 gram en cigg runt 1 gram.
Citera
2013-01-08, 00:36
Medlem
Perolas avatar
En 1krona väger cirka 7 gram. Jämför.
Citera
2013-01-08, 05:51
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perola
En 1krona väger cirka 7 gram. Jämför.
Vad ska han jämföra? bara för att en krona väger sju gram så är ju knappast storleken på sju gram spice lika litet som ett gram krona? att jämföra vikten i händerna är nog omöjligt, låter som en lek i filip och fredriks program "vem kan slå"

Är det en kompis som ska köpa det? i så fall var bara schysst och säg "får jag för 5 gram" om ni nu misstänker 7 gram tex. det är ju inga storpengar det handlar om direkt någon 50-100 lapp hit eller dit.
Citera
2013-01-08, 06:24
Medlem
kytoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Vad ska han jämföra? bara för att en krona väger sju gram så är ju knappast storleken på sju gram spice lika litet som ett gram krona? att jämföra vikten i händerna är nog omöjligt, låter som en lek i filip och fredriks program "vem kan slå"

Är det en kompis som ska köpa det? i så fall var bara schysst och säg "får jag för 5 gram" om ni nu misstänker 7 gram tex. det är ju inga storpengar det handlar om direkt någon 50-100 lapp hit eller dit.

Precis, det är absolut inga stora summor och jag personligen hade nog sparat det och blandat med lite grönt eller brunt kanske. Eller varför inte till en dag när inte har något röka och är lite halvt desperat.

Som flera har sagt, som jag själv har testat, mynt är ditt svar.
Citera
2013-01-09, 16:28
Medlem
FlyingHorses avatar
Försökte. Men kunden hade inte speciellt bra ögonmått han heller, han ville ej ha det. Så jag får la vänta tills den 20:e då jag får betalt då..... Så får jag köpa grönt då istället. Men bra. Då har jag iallafall några gram spice att röka tills dess.. Bättre än ingenting iallafall. Tråden kan nog låsas nu
Senast redigerad av FlyingHorse 2013-01-09 kl. 16:39.
Citera
2013-01-09, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
.

Förslagsvis gör han en improviserad balansvåg och använder saker där han vet vikten på ena sidan och sitt spice på andra sidan.

Men jag kan hålla med om att det inte känns helt nödvändigt utan att ett ögonmått lär duga utmärkt.
Citera
2013-01-10, 01:03
Medlem
Psykotons avatar
Ta med påsen till ICA eller annan mataffär och väg den på fruktvågen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in