Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-06, 12:07
  #1297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lucaslucas
ni alla på den här tråden är pajaser....
ni vet ingenting, sen sitter ni bakom skärmen och gaggar... ni är riktigt patetiska

Kartellen är gata, de är ingen snack om saken. Om dom hade varit wannabes hade dom inte kommit så långt som dom har kommit idag. skivor, böcker, föreläsningar, filmer, pjäser, stora artister som stöttar och flashar med dom.

Kinesen sitter livstid, Sebbe har suttit 5 år. Alla i stockholms undre värld vet vem Leo är, Sebbe bekna koks när han drifta, om ni vet vad det ens innebär. Ni på den här tråden vet inte ens hur en spliff ser ut... ni har aldrig sätt en halva. kan översätta till er halva = 2.5 gram cannabis


Gå o lägg dig din jävla pajjas raka av dig moppemustachen o gå o läs dina skolböcker..

5 år? kaffevolta? har 3,5 år effektiv tid..måste vara i sammaklass som staxxxxxxxxx
Citera
2015-04-06, 13:04
  #1298
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
stora artister som stöttar och flashar med dom

Jag dör av skratt!!!!!
Citera
2015-04-06, 19:27
  #1299
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Så det är så man ska göra för att få medietid i TV alltså? Gå med i ett kriminellt nätverk, rappa om rån och våldtäkter och mordhota folkvalda politiker. Sedan går man och blir man "nyfrälst" och blir då inbjuden till diverse TV-program och får "tala ut" medans andra normala människor arbetar och sliter och försöker göra rätt för sig.

Okej.

Du kan stryka alla punkter förutom "mordhota folkvalda politiker" och sedan byta ut politiker mot Sverigedemokrat så har du den magiska formulan klar.

För du tror väl inte "stjärnor" som Soran Ismail, Özz Nujen, Alexandra Pascalidou, Henrik Arnstad eller Snacks får sin tid i rampljuset för deras stora talanger?

Hur går det för Gangsterrapparen och hans skadestånd till G4S? Schyst av farsan att ställa upp för sin son när det är lite hårda tider
Citera
2015-04-07, 00:27
  #1300
Medlem
AcidGherkins avatar
Personligen tycker jag det är ganska fegt att sitta anonymt på ett forum och hata på personer.

Slår vad 1000 rödingar att ni aldrig vågat säga något i hans face om ni inte är gravt utvecklingsstörda med omdömessvårigheter.

Jag VET att det är en farlig kille. Sen får ni tro vad ni vill. Detta är bara mina åsikter.

Fuck haters, get money.
Citera
2015-04-07, 00:34
  #1301
Medlem
Tungsvensks avatar
Är det vanligt att man skriver en självbiografi innan man ens är 30 ?
Citera
2015-04-07, 00:37
  #1302
Medlem
Figzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcidGherkin
Personligen tycker jag det är ganska fegt att sitta anonymt på ett forum och hata på personer.

Slår vad 1000 rödingar att ni aldrig vågat säga något i hans face om ni inte är gravt utvecklingsstörda med omdömessvårigheter.

Jag VET att det är en farlig kille. Sen får ni tro vad ni vill. Detta är bara mina åsikter.

Fuck haters, get money.

Personligen tycker jag det är ganska fegt att hugga en taxichaufför med kniv.

Jag har inte behov av att "säga något i hans face", då det vore ett slöseri med tid.

Så du vet att det är en farlig kille, kan du utveckla? No shit att det är dina åsikter, du angav precis dem.

"Fuck haters, get money" Kan du förtydliga vad du menar med denna sofistikerade mening?
Citera
2015-04-07, 01:17
  #1303
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcidGherkin
Personligen tycker jag det är ganska fegt att sitta anonymt på ett forum och hata på personer.

Slår vad 1000 rödingar att ni aldrig vågat säga något i hans face om ni inte är gravt utvecklingsstörda med omdömessvårigheter.

Jag VET att det är en farlig kille. Sen får ni tro vad ni vill. Detta är bara mina åsikter.

Fuck haters, get money.

Hata är väl att ta i, även om du själv är inne på "näthatets" väg i och med att du är taskig mot alla som inte tycker som du.

Sen är ju den där Sebastian Stakset en udda figur som är tacksam att kommentera, en halvt efterbliven kommunist och kass gangsterrappare som blir fet, nyfrälst och gäst hos den förmögna familjen Parnevik i Florida...
Citera
2015-04-07, 07:04
  #1304
Medlem
-Hur fan kom Staxx in i USA? Smugglade Parnevik in honom -med dem där papprena på drog och våldsbrott borde han haft svårigheter i passkontrollen.
Citera
2015-04-07, 12:22
  #1305
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsvensk
Är det vanligt att man skriver en självbiografi innan man ens är 30 ?


om man har storhets vansinne så kan det lätt bli så.

och till er som tjaffsar om att han är farlig. Sluta skojja nu!!

ingen värd att prata om, skulle backa för sebbe!

föresten.. Ska han hota någon med Jesus nu eller?

snacka om Jesus psykos.
Citera
2015-04-07, 18:34
  #1306
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcidGherkin
Personligen tycker jag det är ganska fegt att sitta anonymt på ett forum och hata på personer.

Slår vad 1000 rödingar att ni aldrig vågat säga något i hans face om ni inte är gravt utvecklingsstörda med omdömessvårigheter.

Jag VET att det är en farlig kille. Sen får ni tro vad ni vill. Detta är bara mina åsikter.

Fuck haters, get money.

Nej jag skulle inte säga de till han ansikte just eftersom han beter sig som en neandertalare. Såna håller man sig borta ifrån och skrattar åt på samma gång.
De handlar inte om rädsla utan sundhet då en sån konfrontation leder till onödig skada på antingen en själv eller den andre.

Get money som du så fint uttrycker de lyckas ju sebbe Skitbra med. Verkligen.
Jag drog fan in mer som spärrat än han gör som musiker.

De som äcklar mig med Sebbe är att han ser sig som någon jävla representant för arbetarklassen när allt han gjort i sitt liv e att kissa på arbetarklassen. Vidrig jävel rakt av.
De e snudd på som om hagamannen skulle se sig som talesperson för kvinnor i sverige
Citera
2015-04-07, 18:46
  #1307
Avstängd
Haverisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcidGherkin
Personligen tycker jag det är ganska fegt att sitta anonymt på ett forum och hata på personer.

Slår vad 1000 rödingar att ni aldrig vågat säga något i hans face om ni inte är gravt utvecklingsstörda med omdömessvårigheter.

Jag VET att det är en farlig kille. Sen får ni tro vad ni vill. Detta är bara mina åsikter.
Jag kan garantera dig att jag inte hade haft några problem med att säga precis vad jag sagt här direkt till honom. Jag har helt enkelt ingen som helst respekt för fläsk-Sebbe, varken som artist eller som människa. För mig är han ett meningslöst slöseri med utrymme och vad hans "farlighet" anbelangar så är den helt klart betydligt överdriven. Klantskallen har åkt dit för småbrottslighet och är inte farligare än vilken smådum whigger som helst. Kom igen, han bor hemma hos sin farsa och har problem med vikten. Det är inte direkt några egenskaper som injagar skräck i fienden...

Citat:
Ursprungligen postat av AcidGherkin
Fuck haters, get money.
Även du är en pajas.

Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
De som äcklar mig med Sebbe är att han ser sig som någon jävla representant för arbetarklassen när allt han gjort i sitt liv e att kissa på arbetarklassen. Vidrig jävel rakt av.
De e snudd på som om hagamannen skulle se sig som talesperson för kvinnor i sverige
Precis. Vad fan har Dr. Dubbelhaka gemensamt med arbetarklassen? När jobbade han på riktigt senast? Han är en slapptask som, istället för att jobba som vanligt folk, istället driver runt och röker hasch och påstår sig vara "musiker". Han är en lathund och parasit och sådana brukar arbetarklassen inte ha särskilt mycket till övers för.
__________________
Senast redigerad av Haverism 2015-04-07 kl. 18:59.
Citera
2015-04-08, 14:26
  #1308
Moderator
Siegfrids avatar

Sebbe Staxx självbiografi delvis ett haveri


Recension i Svenska Dagbladet av herr Staksets självbiografiska bok.

Utdrag:
Citat:
När hiphopbandet Kartellen för några år sedan sågades i Kingsize Magazine var Sebastian Staksets, alias Sebbe Staxx, reaktion självklar. Han sökte upp recensenten: ”Din lilla horunge. Kom ner, vi vill prata med dig, fattar du!?”

Episoden återges summariskt i den 29-årige musikerns självbiografi, mellan knarkaffärer, väpnade rån och misshandelsfall.
---
Med andra ord är det inte utan bävan jag recenserar Staksets självbiografi. Särskilt som den, så långt in, inte är något att hänga i julgranen. Men det är nog ingen fara. Tror jag. I dag är ju Sebastian Stakset frälst.


Citat:

Första delen av boken är ett haveri. Stakset blandar gangsterromantik med haltande förklaringsmodeller där mobbning, segregering och taskiga poliser anförs som förmildrande omständigheter för att han rånar, sticker ner folk med kniv och dödshotar sin flickvän så att hon inte törs lämna honom.

Citat:
Sedan dess har han vacklat fram längs den smala vägen.

Det är en tillrättalagd avslutning, passande för en bok som bara fläckvis tränger bortom flosklerna. Livet är inte så enkelt som att man hastigt blir frälst och god, och så blir livet en dans på rosor. Staksets kamp fortgår. Som rehabiliterad alkoholist, narkoman och våldsbrottsling vet han att han måste fortsätta slita för att hålla mörkret borta. Men nu går i alla fall Jesus vid hans sida. Förhoppningsvis ser han också till att Sebastian Stakset avhåller sig från att attackera arma litteraturkritiker.

Läsarnas betyg:
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback