Citat:
Ursprungligen postat av HerrStorfurste
Bäst: From Russia with love - En utav de bästa filmerna alla katergorier. Sen är kanon, skurkarna perfekta, miljöerna underbara och scenerna minnesvärda. Det är ingen slump att man sedan dess använder kärleksscenen när James och Tanya när de blir fotograferade bakom spegeln som scen för alla provfilmningar för rollen som James Bond. Filmen fullkomligt krossar den överskattade Goldfinger, som dock också ligger högt uppe på rankingen.
Håller med. Precis som OHMSS har den en fantastisk kall, mörk och mystisk "agentig" stämning. Skillnaden mellan FRWL och Goldfinger var ju att den senare slänger upp med "bondmallen" med alla tekniska prylar, humorn och "spela-golf-eller-whatever-med-skurken", stor slutstrid etc. Helt enkelt piffa till Bond Ytterliggare. Jag tycker den är bättre än FRWL ändå, men det kanske är en smaksak. Oddjob coolare än Grant, bättre slutstrid i Goldfinger, etc. Magneter i skosulan, etc. De där små detaljerna som vi bondfan bara älskar.
Citat:
Sämst: The man with the golden gun & Die another day - Britt Ekland är den sämsta bruden någonsin, Roger är väääldigt dålig plus att manuset är rena skämtet. I Die another day är första halvtimman sevärd. Sedan blir James Bond Star Wars och man introducerar osynliga bilar och någon underlig Darth Vader-dräkt, dvs allt som inte har med James Bond att göra. James prylar ska vara små praktiska saker, ingenting som för tankarna till en galax långt långt borta.
Ja, hon var så ruggigt dålig. Men ändå tycker jag TMWTGG är 10x bättre än alla brosnans filmer tillsammans. Elegansen, miljöerna, bondhumorn och "leksakerna" fanns där trots allt.
Citat:
Sen att folk verkar hata OHMSS är för mig en gåta, förmodligen den vackraste filmen i serien och Lazenby är helt okej som Bond. Hade Sean spelar Bond i den filmen hade den hyllats.
Ja, det är absolut en av de bästa bondfilmerna någonsin. Svårt att toppa de miljöerna och den elegans som var så påtaglig för denna film.
Lazenby = bättre än både brosnan och craig.