2004-10-16, 19:25
Medlem
Bingolikets avatar
Tittar just nu på "I hennes majastäts hemliga tjänst" med Georg Lazenby.Fan vilken skitfilm.Kommer nu ihåg att jag gick efter halva filmen när jag såg den på bio.Tacka vet jag Sean Conery eller Roger Moore.Lazenby ser ut som en jävla fikus i sina kråsskjortor.Vilken är bästa Bondfilmen enligt er?
Citera
2004-10-16, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bingoliket
Tittar just nu på "I hennes majastäts hemliga tjänst" med Georg Lazenby.Fan vilken skitfilm.Kommer nu ihåg att jag gick efter halva filmen när jag såg den på bio.Tacka vet jag Sean Conery eller Roger Moore.Lazenby ser ut som en jävla fikus i sina kråsskjortor.Vilken är bästa Bondfilmen enligt er?

Jag gillar Ihmht eftersom den var min första köp-video. Har inget emot Lazenby heller vilket de flesta verkar ha.

Bästa bond filmen: Dr No (den första, vet ej om den egentligen heter agent 007 med rätt att döda)

Sämsta: Oftast den senaste, de blir bara sämre

Bästa JB: Sean Connery

Sämsta: Timothy Dalton
Citera
2004-10-16, 20:06
Bannlyst
Har alla Bondfilmerna i filmhyllan

Bästa Bondfilmen: Svårt, får nog säga en för varje skådespelare O)

Sean: Agent 007 ser rött (from Russia with love)

Vilken som är Lazenbys bästa kan vi ha en gissningstävling om

Roger: Ur dödlig synvinkel (For your eyes only)

Dalton: Iskallt Uppdrag (The living Daylights)

Brosnan: Goldeneye

Sämsta Bondfilmen: Tid för hämnd (License to kill)
Citera
2004-10-16, 20:18
Medlem
den sämsta någonsin är I hennes majastäts hemliga tjänst
Den bästa är Goldfinger
Citera
2004-10-16, 20:28
Bannlyst
Bästa: De flesta med Sean
Sämsta: Alla med Brosnan
Jag sitter också och kollar på 007 nu, filmen är inte så dålig men Lazerboy är så mesig, han hör mer hemma i någon amerikansk nördgaysemiporrfilm.
Citera
2004-10-16, 21:18
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larry Thorne
Sämsta: Oftast den senaste, de blir bara sämre

Bästa JB: Sean Connery

Sämsta: Timothy Dalton

håller med, tycker inte att I Hennes Majestäts Hemliga Tjänst är så dålig som alla säger, hade Roger Moore gjort filmen tror jag inte han hade vart så populär som Bond idag.

kan inte vart lätt att ta över efter den bäste menar jag.
Citera
2004-10-16, 21:18
Medlem
TuXIs avatar
Jag tycker iaf alla äldre bond filmer är mycket grymmare än dom nyare.

Och jag tycker om Sean i bond filmerna, han är hård
Citera
2004-10-16, 22:52
Medlem
rick-ransoms avatar
Mycket svår fråga, har sett alla filmerna c.a. 3 - 10 ggr och har nu alla i DVD-hyllan.

Måste jag säga en sämsta så blir det "License to kill", bara blod och slaffs (så när som på öppnings-scenen som håller fin Bond-klass, när Bond fångar ett flygplan iförd ljusgrå jaquette). Däremot är Timothy Daltons första "Living Daylight" inte helt dum!

Bästa måste bli någon med Roger Moore, troligen "Live and let Die" eller "Octopussy". (Annars är ju de gamla med Connery ju självfallet av äkta hög bond-klass!)

Även "Never say never again" har sina klara kvaliteter trotts att det är mycket som talar mot den.

Den senaste är långt ifrån bra men Brosnan sköter sig, bäste scenen är fäkt-duellen - DEN håller fin Bond-standard!
Brosnans bästa är nästan den första "Goldeneye", delvis pga den underbart galna Xenia Onatopp!

IHMSS tycker jag är en bra Bond-film även om Lazenby in är toppen, men det finns en hel del annat att gotta sig åt....

Saken är ju den att även en dålig Bond-film är bättre än merparten av andra actionrullar.
Fast de är inne på fel spår för närvarande! Bond kan inte bli politiskt korrekt, han är en odräglig, sexistisk knöl - det är därför vi älskar honom!!
Ändra aldrig på det!!!!

klart slut
Citera
2004-10-16, 23:11
Medlem
dIRe_s avatar
Goldfinger / Moonraker - Gissar ni fel på vilken som är bäst/sämst så har ni fan ingen smak.
Citera
2004-10-16, 23:29
Medlem
rick-ransoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_
Goldfinger / Moonraker - Gissar ni fel på vilken som är bäst/sämst så har ni fan ingen smak.

- ja det är ju svårt att vara ödmjuk när man är perfekt.............
Citera
2004-10-16, 23:47
Medlem
ericfjortondes avatar
Om man bara utgår från filmerna - inte vem som spelar Bond - då blir det nog "Leva och låta dö". Häftig 70-talsstämning i den rullen + schyssta bil- och båtjakter.

Sämst = "Moonraker". Känns som en uppskruvad fortsättning på "Älskade spion" fast helt utan den filmens charm.
Citera
2004-10-16, 23:48
Medlem
dIRe_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rick-ransom
- ja det är ju svårt att vara ödmjuk när man är perfekt.............
"When you're as great as I am, it's hard to be humble." - Muhammad Ali
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in