2013-01-07, 19:14
Bannlyst
Hej!

Jag är inte så jätteduktig på sånt här. Men jag installerade Linux Mint 14 med mint4win i Windows 8. Och det fungerade utan problem. Men jag har råkat ändra Linux Mint som standard os. Jag ser Windows 8 i boot menyn, men det går inte använda tangentbordet för att välja det.. Vad göra?
Citera
2013-01-07, 19:35
Medlem
GL-terrors avatar
http://blog.isaacmedia.net/2012/06/d...t-and-windows/ kanske där
Citera
2013-01-07, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GL-terror
http://blog.isaacmedia.net/2012/06/d...t-and-windows/ kanske där

Det är bara en guide hur man installerar mint. Alltså jag har det redan installerat. gjorde det inne i Windows 8 med mint4win. Sen när jag var klar med mint installationen så starta jag om datorn, valde att köra Linux Mint som standard os, och nu kan jag inte välja Windows 8 igen (precis som att tangentbordet inte fungerar fast det gör det).

Finns det några kommandon i terminalen man kan göra för att ändra tillbaka?
Citera
2013-01-07, 21:01
Medlem
sommarlovs avatar
Gissar på att du har ett tangentbord med blåtand, som inte funkar förrän drivers har laddats...

Du har möjlighet att ändra på startordningen i Mint, bara att leta lite, risken finns att du lär dig lite!

Hur ska du sedan kunna starta Mint??
Citera
2013-01-07, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Gissar på att du har ett tangentbord med blåtand, som inte funkar förrän drivers har laddats...

Du har möjlighet att ändra på startordningen i Mint, bara att leta lite, risken finns att du lär dig lite!

Hur ska du sedan kunna starta Mint??

Nej, jag kör inte med blåtand. Helt vanligt enkelt usb tangentbord.

Linux Mint fungerar, bara det att jag inte kan välja Windows. Får prova med att ändra startordningen som du sa. Tack!
Citera
2013-01-07, 21:45
Bannlyst
Jag löste det iaf! Det var helt enkelt mus och tangentbord som var avaktiverad i bios av någon konstig anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in