2013-01-07, 17:17
Medlem
hej, jag misstänker starkt att min styvmorsa är psykopat och behöver hjälp med att bekräfta. till och börja med så är hon enormt egoistisk och sprider en allmän obehaglig atmosfär runt sig. hon är väldigt falsk och kan uppfattas som "charmig" men på ett väldigt obehagligt och fel sätt. hon har bland annat anklagat mig för diverse saker som inte är sant, men trots det har hon typ manipulerat min far och istället tror på vad hon säger och vågar inte säga emot trots att han inte vet ett skit om vad som hänt och ifrågasätter inte hennes teorier.

ofta när jag mår bra är det som hon måste förstöra det med något falskt påstående då hon verkar ogilla när någon annan visar självförtroende. jag har bland annat anklagats för tafsande och "misshandel" som hon fått för sig är sant och varken lyssnar eller ger sig likt en parasit. hon måste vinna diskussionen oavsett vad det handlar om. hon är väldigt impulsiv och kan komma direkt in i rummet med ett psykanfall för att jag tex en lördag kväll sitter sent uppe med min dator i mitt rum. helt känslokallt och impulsivt självklart måste hon vinna "krigen". grejen är att min far är helt förlorad och blir bara arg om man ifrågasätter. så behöver hjälp från er om hon är psykopat eller om jag inbillat mig, ursäkta sluddrig text.
Citera
2013-01-07, 17:24
Medlem
misslovers avatar
Vad man läser utav din text verkar det vara några symptomer som en sociopat har. Men hur gammal är hon? för det kan vara klimateriet som annars spökar:-)
Citera
2013-01-07, 17:27
Medlem
Jadu...det du beskriver verkar mycket oroande. Min erfarenhet från en sån människa är att det gäller att hålla sig långt..långt borta från såna där typer. Gör dig aldrig sårbar och gå inte in i någon maktkamp..håll dig undan.

Ifall jag var du skulle jag säga till farsan att han gärna får höra av sig om han behöver någonstans att sova ifall hon kastar ut honom. Det kommer att hända ifall hon inte har några andra offer att hacka på.

Ifall du bor hemma- flytta fort som fan.
Citera
2013-01-07, 18:32
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Håller med föregående talare: Håll dej borta från henne!

Man kan helt enkelt inte vinna mot en psykopat, de målar alltid in dej i ett hörn och njuter av att se dej må dåligt.

Har känt två manliga psykopater och 4 kvinnliga.

Om hon är en äkta psykopat så håller hon säkert igen nu för hon vet att hon har dej i sitt våld.

När du sticker därifrån kommer hon säkert att hämnas på dej, dina syskon, dina vänner, din partner eller dina barn.

Men för att du ska överleva så måste du därifrån ändå. Det är det som är så hemskt med psykopater, det finns inget som stoppar dom.

Så avsluta all kontakt med henne. Om det behövs måste du även säga upp kontakten med dina närmaste också eftersom hon kan straffa dom för att komma åt dej.

Är du inte nåbar så kanske det kan skona dom andra lite.
Citera
2013-01-07, 21:45
Medlem
Bump
Citera
2013-01-08, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misslover
Vad man läser utav din text verkar det vara några symptomer som en sociopat har. Men hur gammal är hon? för det kan vara klimateriet som annars spökar:-)
det har pågått alldeles för länge för att va något liknande. hon är ren ondska helt enkelt
Citera
2013-01-08, 15:52
Medlem
Nja, psykopat/sociopat är förhållandevis ovanligt att kvinnor är. Låter mer som din styvmor lider av någon form av Borderlinestörning. Dessa upplevs ofta som väldigt charmiga och är ofta manipulativa och själviska. Hamnar lätt i konflikt med andra och pendlar i sinnet mellan ytterligheter (svart och vitt) vilket för med sig att det uppstår överdrivet dramatiska reaktioner för småsaker. Vårdar ofta sitt utseende och är sexuellt äventyrliga (sista är kanske "too much info").

Av någon anledning är Borderline betydligt vanligare hos kvinnor än hos män...
Citera
2013-01-08, 16:28
Medlem
ivemesss avatar
Nej, det är bara så kvinnor beter sig om de får 'status quo' inom en grupp när folk är indoktrinerade till att tro det inte finns en hierarki inom grupper de måste aktivt vara med och påverka för att det inte ska degenereras; dvs iom att ni inte tar ner henne på jorden tolkar hennes ap-hjärna att det är hon som bestämmer över er: och går in i Fritzl-mode.

Vilket kan tolkas som att hon är psykopat; samtidigt är det erat eget fel att ni har för mycket kognitiv dissonans att ni inte ser att ni själva låter henne bli 'alfa'.

Det blir sådär i familjer under påverkan av feminism för övrigt; vilket är varför det finns människor som säger att feminism är till för att destabilisera samhället - det dödar en fungerande ordning bland människor iom kvinnor är för själviska. - Let them eat cake.

Citat:
Ursprungligen postat av SlowStrangler
Nja, psykopat/sociopat är förhållandevis ovanligt att kvinnor är. Låter mer som din styvmor lider av någon form av Borderlinestörning. Dessa upplevs ofta som väldigt charmiga och är ofta manipulativa och själviska. Hamnar lätt i konflikt med andra och pendlar i sinnet mellan ytterligheter (svart och vitt) vilket för med sig att det uppstår överdrivet dramatiska reaktioner för småsaker. Vårdar ofta sitt utseende och är sexuellt äventyrliga (sista är kanske "too much info").

Av någon anledning är Borderline betydligt vanligare hos kvinnor än hos män...

Um, kvinnor är som regel manipulativa och sjukligt egocentriska samt kortsiktiga i sin planering på det sättet som regel enbart tillskrivs manliga psykopater.

Visst kan man vrida på terminologin väldigt långt och få det till att när en kvinna är 'ond' är det "borderline" - och hon är bara 'känslig' när hon visar upp samma beteende som generellt hör till draget 'psykopati' - och man måste vara tolerant emot könens olikheter och acceptera sånt hos kvinnor; men alltså det där du skriver låter enbart som genus-dynga som ska skönmåla kvinnor.

Det är ju bara skitsnack för att rättfärdiga att kvinnor ska få bestämma över män utan att de riskerar konskekvenser för det som män gör vid samma beteende; totalt bull.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in