• 1
  • 2
2013-01-07, 08:54
Medlem
Jag har vad jag tror är en pilonidal cysta precis nedanför rumpan.
Fick den för första gången för ca 2 år sen. Lyckades på nått vis få bort den själv efter kanske 3 månader. Dock kom den tillbaka nu för några dagar sen.
Till själva frågan..
Hur hade ni killar reagerat på om eran flickvän sa att hon hade.. rent ut sagt.. en böld i röven?! haha...

Detta är ett jätte jobbigt problem för mig och jag lider nått så fruktansvärt. Min pojkvän har alltså ingen aning om detta. (vad jag vet). Jag har haft flera stycken "cystor" på olika ställen "där bak". Och det syns ju.. har endel ärr.. inget jätte farligt. Det är lite lila fläckar kan man säga.
Jag har under hela vårt förhållande(1,5år) försökt dölja detta. Alltid ha släckt osv.. Det jobbiga är ju också att han är en "rumpkille". Och han försöker väldigt ofta ta sig en titt på den och vill ta på den osv. För dom som vet så kan det ju göra fruktansvärt ont att äns bara snudda vid en sån böld.. Så det kan ju bli lite konstigt. Jobbigt att dölja att man har ont.. När jag läser det jag nyss skrivit så känns allt som ett patetiskt skämt.. Blir tagen på röven o börjar gråta? haha. Ska man skratta eller gråta..

Innan har jag inte gjort något åt detta då jag har lite sjukhusskräck och jag har trott att jag ska kunna få bort skiten själv.(+ läst endel "skräck historier" på nätet om att ta bort dom.) Nu kan jag inte göra nått för att då skulle min pojkvän få reda på det.. Men han måste få reda på det.. för jag orkar inte leva med denna skiten mer.
Detta tär väldigt mycket på mitt självförtroende och kanske även sexlivet? Jag skulle så gärna vilja ha en "normal" rumpa och kunna visa upp den, men det går inte! Jag är jätte rädd att han ska lämna mig för det här.. vilken kille vill ha en tjej med ärr i röven?
Det enda som kanske är lite posetivt är att min rumpa inte är ful i övrigt.. kan det hjälpa? haha..

Vad skulle ni göra? Hur skulle ni reagera?
Citera
2013-01-07, 08:59
Medlem
mungs avatar
Killar och tjejer är inte så olika som du vill tro. Hur skulle du själv reagera om din kille hade ett medicinskt problem, som han själv inte kan rå för och som inte smittar, på något område som inte syns när man har kläder på sig? Det är ju knappast en "deal breaker" för en normal person.

Dina psykologiska problem kan däremot ställa till det för dig om du inte berättar. Det är väl bättre att göra något åt bölden, och det verkar du bara kunna göra om du först berättar om den.
Citera
2013-01-07, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaprick
Fick den för första gången för ca 2 år sen. Lyckades på nått vis få bort den själv efter kanske 3 månader. Dock kom den tillbaka nu för några dagar sen.
Till själva frågan..
Hur hade ni killar reagerat på om eran flickvän sa att hon hade.. rent ut sagt.. en böld i röven?! haha...

Detta är ett jätte jobbigt problem för mig och jag lider nått så fruktansvärt. Min pojkvän har alltså ingen aning om detta. (vad jag vet). Jag har haft flera stycken "cystor" på olika ställen "där bak". Och det syns ju.. har endel ärr.. inget jätte farligt. Det är lite lila fläckar kan man säga.
Jag har under hela vårt förhållande(1,5år) försökt dölja detta. Alltid ha släckt osv.. Det jobbiga är ju också att han är en "rumpkille". Och han försöker väldigt ofta ta sig en titt på den och vill ta på den osv. För dom som vet så kan det ju göra fruktansvärt ont att äns bara snudda vid en sån böld.. Så det kan ju bli lite konstigt. Jobbigt att dölja att man har ont.. När jag läser det jag nyss skrivit så känns allt som ett patetiskt skämt.. Blir tagen på röven o börjar gråta? haha. Ska man skratta eller gråta..

Innan har jag inte gjort något åt detta då jag har lite sjukhusskräck och jag har trott att jag ska kunna få bort skiten själv.(+ läst endel "skräck historier" på nätet om att ta bort dom.) Nu kan jag inte göra nått för att då skulle min pojkvän få reda på det.. Men han måste få reda på det.. för jag orkar inte leva med denna skiten mer.
Detta tär väldigt mycket på mitt självförtroende och kanske även sexlivet? Jag skulle så gärna vilja ha en "normal" rumpa och kunna visa upp den, men det går inte! Jag är jätte rädd att han ska lämna mig för det här.. vilken kille vill ha en tjej med ärr i röven?
Det enda som kanske är lite posetivt är att min rumpa inte är ful i övrigt.. kan det hjälpa? haha..

för det första tycker jag att du ska ta upp det med din pojkvän, han vet kanske redan om det men inte vågat säga något.han kommer inte lämna dig pga en böld i röven och om han gör det så är han ändå inget att ha.
Citera
2013-01-07, 09:21
Medlem
usb3s avatar
De här "bölderna" verkar vara ett problem för dig och du ska därför se vad sjukvården kan göra för dig.

1. Berätta för din pojkvän om det.

2. Sök sjukvård för det med stöd av din pojkvän.
Citera
2013-01-07, 09:24
Medlem
SeMeNoMores avatar
Varför tar du inte bort han?
Citera
2013-01-07, 09:42
Medlem
Tack för alla svar hittils! Nu känns det lite bättre faktiskt. Det låter nästan för bra för att vara sant. Men jag känner mig endå inte helt övertygad.. för mig är det nästan otänkbart att en kille skulle vilja ha en sån tjej som jag. Men jag vet inte! Hur som helst måste han ju någon gång få veta.. Jag är bara så jävla rädd att han ska lämna mig.. Han är allt jag har.

Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Varför tar du inte bort han?
Va..?
Citera
2013-01-07, 09:51
Medlem
tunnsomlufts avatar
vad tror du han skulle göra om du sa som det var? säga upp bekantskapen? knappast va...

hur stor är den? sök hjälp innan det går illa!
Citera
2013-01-07, 09:59
Medlem
Medicinens avatar
Citat:
Till själva frågan..

Jag skulle hjälpa min tjej att behandla dem.
Citera
2013-01-07, 10:03
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Tack för alla svar hittils! Nu känns det lite bättre faktiskt. Det låter nästan för bra för att vara sant. Men jag känner mig endå inte helt övertygad.. för mig är det nästan otänkbart att en kille skulle vilja ha en sån tjej som jag. Men jag vet inte! Hur som helst måste han ju någon gång få veta.. Jag är bara så jävla rädd att han ska lämna mig.. Han är allt jag har.

Va..?
Cystan. Går snabbt som fan.
Citera
2013-01-07, 10:05
Medlem
Kipps avatar
Jag har haft en sån själv och opererat bort den för cirka ett år sen. Så jag hade varit oerhört förstående för hur det känns. Det jag ångrar är att jag inte opererade bort den tidigare.

Ta upp det med honom, du skall inte gå och lida för det. Om han inte fixar att du har råkat ut för nåt sånt så kan du passa på att operera bort honom med.
Citera
2013-01-07, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnsomluft
vad tror du han skulle göra om du sa som det var? säga upp bekantskapen? knappast va...

hur stor är den? sök hjälp innan det går illa!

Näe det tror jag inte.. men han kanske inte skulle tycka att jag va lika attraktiv.. eller kanske bli äcklad av mig på nått sätt. Med tanke på att han är sånt rövfreak så kanske han inte nöjer sig med min.. som han iofs aldrig har sett i bra ljus.. vilket jag vet stör honom och som han har klagat på.
Citera
2013-01-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kipp
Jag har haft en sån själv och opererat bort den för cirka ett år sen. Så jag hade varit oerhört förstående för hur det känns. Det jag ångrar är att jag inte opererade bort den tidigare.

Ta upp det med honom, du skall inte gå och lida för det. Om han inte fixar att du har råkat ut för nåt sånt så kan du passa på att operera bort honom med.

Skönt att man inte är ensam.. hehe. Hur ser det ut nu? Var den stor? Mycket synligt ärr?
Jag blir så jävla förbannad på detta! Det hade kunnat se så bra ut så får man sån här skit.. :/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in