2013-01-07, 02:30
Medlem
knokkelmanns avatar
Hej! Första natten i nya lägenheten. Trodde grannen spolade som fan i någon kran, men upptäckte att det aldrig slutade, utan att ljudet kommer från mitt element... Kan man göra något åt det? Ska det låta såhär förevigt? Då kommer jag fan bli galen!
Citera
2013-01-07, 02:32
Medlem
HerrVs avatar
Är ingen expert i ämnet men det ska gå att "pysa ut" luft ur elementet tills det börjar komma vatten, om du har rätt verktyg till ventilen det vill säga. Hade samma problem men fick då hjälp av en vän.
Citera
2013-01-07, 02:35
Medlem
knokkelmanns avatar
Ok ok! Låter som att det finns hopp... Någon här som har koll på hur jag utför denna procedur och vad jag isåfall behöver för verktyg?
Citera
2013-01-07, 02:41
Medlem
F.B.Dases avatar
Du bor ju i lägenhet, ring vaktmästaren och säg att elementen behöver luftas.
Citera
2013-01-07, 02:44
Medlem
8xxSeriess avatar
Snarare är det termostaten eller instryparen/returventilen som väsnas. Har du luft i elementet så hör du porlande eller droppande ljud. Prova att öppna termostaten fullt.
Senast redigerad av 8xxSeries 2013-01-07 kl. 02:46.
Citera
2013-01-07, 09:20
Medlem
Doktorets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knokkelmann
Hej! Första natten i nya lägenheten. Trodde grannen spolade som fan i någon kran, men upptäckte att det aldrig slutade, utan att ljudet kommer från mitt element... Kan man göra något åt det? Ska det låta såhär förevigt? Då kommer jag fan bli galen!

Jag har haft samma problem. Det jag kan rekommendera dig att pröva är som sagt att lufta elementen. Ring vaktmästaren/värden och be honom att hjälpa dig.

Jag använde dock en liten fyrkantig nyckel för att pysa ut luften.

Hoppas det hjälpte.

MVH
Doktoret
Citera
2013-01-07, 12:42
Medlem
DennisOlofs avatar
Luft elementet först, det kan man göra själv om du vill, finns att köpa dessa små nycklar som man luftar med. Om det inte hjälper (alt. be värden komma dit lufta), kontakta värden / bolaget osv och be dem komma dit och inspektera. Det kan vara så att en service behövs på elementet.
Citera
2013-01-07, 13:07
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Luft elementet först, det kan man göra själv om du vill, finns att köpa dessa små nycklar som man luftar med. Om det inte hjälper (alt. be värden komma dit lufta), kontakta värden / bolaget osv och be dem komma dit och inspektera. Det kan vara så att en service behövs på elementet.
Eller inte, bor i modernt radhus o tros vvs experter i släkten låter våra helt nya vattenburna element ändå.

O nej, inte mkt alls men lite,lite grann.. Så nej, der var bättre förr med elelement som var tysta. Nu med all jävla miljötänk o i vårt fall fjärrvärme är det allt lite ljud i dom. Tur man är lomörad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in