Lätt men mättande är den rätta devisen.
Jag brukar äta en pastasallad (med betoning på sallad, inte pasta med lite sallad) och det brukar jag köpa i universitetets restaurang samma morgon som tentan. Till tentan tas med frukter, energidryck och liknande mat. Kanske något godisaktigt att muta mig med sista timmen.
Så här spontant kan jag faktiskt inte komma på något du kan göra nu och frysa in som passar sig som tentamat, tycker mest att det brukar vara pastasåser, grytor och liknande man fryser in och inget av det är speciellt bra tentamat då det är för tungt.
Alternativt så gör du ett (1) storkok nu av t.ex. köttfärssås och sedan äter du det ikväll, imorgon och på tisdag. Så har du sparat en massa tid i veckan när du ändå bör sitta i biblioteket och studera.
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
EN styck marabou mintkrokant 200g och en 33cl vanilla coke, plus en massa kaffe duger gott på 6 timmars tenter.
Det där låter verkligen helt obegripligt vidrigt och skulle ge mig U på vilken tenta som helst. Den äckligaste chokladen Marabou har och den äckligaste läsken som finns i Sverige i kombination... ja, smaken är verkligen som baken...