Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Sedan kan snällhet ha många profiler. Vad ÄR snäll egentligen?
Undergiven?
Hundande?
Hjälpsam?
Jag svaghet?
Konflikträdsla?
Beskyddande?
Aggressionshämmad?
Det är naturligtvis subjektivt men jag vågar gissa på att rätt många
killar skulle påstå att
endast "hjälpsam" är att vara snäll utav dom listade. Sen har jag full förståelse för att detta inte är någon speciellt "het" egenskap som attraherar i sig självt.
Citat:
Ursprungligen postat av HearthOfSweden
Hm, ja så har jag aldrig upplevt det. Det finns ju väldigt många tjejer som ser fina ut men för att jag ska bli intresserad av en träff krävs det att vi klickar på något sätt. För mig finns det olika nivåer av attraktion. Fysisk, kroppslig är en sådan och psykologisk en annan. Även om jag var singel skulle jag inte försöka få till en träff med en tjej bara för att jag finner henne fysiskt attraktiv.
Det skulle i alla fall jag. Tror inte jag är ensam om det heller. Kanske bara är så att du har blivit mer kräsen tack vare att du fått lite framgång med tjejer som jag m.f. saknar.
Citat:
Ursprungligen postat av HearthOfSweden
Överlag tycker jag det är lite konstigt att tänka att man ska "passa ihop". Det låter så tekniskt, ungefär som om man har gjort en kravspecifikation för ett inköp och sedan ska se om det passar ihop. Förhållanden handlar om känslor och jag är övertygad om att det finn många, många förhållanden med personer som i teorin inte "passar ihop".
Ja, jag säger "passar ihop" istället för t.ex. kemi eftersom jag tycker kemi är mer flyktigt/tillfälligt. Du kanske tycker att det låter "tekniskt" och känslokallt men det är så jag tänker. Det tillhör min personlighet. Det är dock inte någon förutbestämd kravspecifikation som du säger. Det handlar mer om en känsla för hur mycket åt samma håll båda kan tänka sig att dra.
Om vi vänder på det:
-En tjej som jag inte attraheras av utseendemässigt; skulle hon kunna göra något utöver att påverka hennes utseende för att attrahera mig som kille? Med största sannolikhet inte.
-En tjej som jag attraheras av utseendemässigt; skulle jag vilja lära henne på ett djupare plan även om vi ytligt sett verkar vara en mismatch? Ja det skulle jag.
Kommer man inte förbi det första kontaktstadiet som kille så har jag svårt att se att det skulle bero på något annat än utseendet. Får man t.ex. nästan aldrig svar på sina mail på en dejtsida så borde man ju vara för ful? Att försöka bete sig på ett "konstgjort" sätt tror jag bara skulle resultera i ett kretslopp liknande det TS beskriver. Enligt min mening är det i så fall 100ggr mer effektivare att jobba stenhårt på sitt utseende. Man kanske borde prova smink som kille? Personligen väljer jag hellre att skita i alltihopa precis som TS.