2013-01-06, 18:58
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Blanda nu inte ihop snälla killar med "snälla" killar.
Helt vanliga genuina snälla killar har alla chanser i världen, dom självutnämnda "snälla" däremot som snarare bara visar prov på att vara rakt igenom 100% elaka psykopater får det så klart bra mycket svårare, vem vill umgås med en sån person, varken man eller kvinna.

Grattis, du har precis tagit guldmedalj i tävlingen om vem som kan leverera den mest uttjatade och förutsägbara floskeln.

EDIT:

Citat:
Ursprungligen postat av JS-
Om den är rätt men den berörda gruppen är för trångsynta för att inse detta då? Ska vi börja ljuga i ställer?

Tjejer med psykiska problem och daddy issues gillar badboys. Resten gör det inte.

* ignore på dig, herr oneliner.
Senast redigerad av Lantbruk 2013-01-06 kl. 19:20.
2013-01-06, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Grattis, du har precis tagit guldmedalj i tävlingen om vem som kan leverera den mest uttjatade och förutsägbara floskeln.

Om den är rätt men den berörda gruppen är för trångsynta för att inse detta då? Ska vi börja ljuga i ställer?

Tjejer med psykiska problem och daddy issues gillar badboys. Resten gör det inte.
2013-01-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Du skriver som en PMS-fjortis med Cerebral Pares...

Visst är det som så att vissa inte är nöjda med sin tillvaro och försöker ändra på den men de angriper det hela på fel sätt. Det är det jag ville få fram.

Teorin om mesig = kvinnohatare är väl inte seriöst menat, utan snarare vad "mesiga" personer kan komma att bli när de försöker ändra på sin situation. Det är väl självklart att om man tror att man har försökt allt och inte nått framgång på något sätt att man blir bitter, arg och gärna tar ut det på bland annat kvinnor eftersom de verkar se ett värde i att ha en kvinna, det är den högsta önskan helt enkelt.

Tråden hävdar heller inte att det gäller alla eller ens alla "mesar" som aldrig har nått framgång men det tar ändå inte bort det intressanta i att diskutera fenomenet som jag tycker känna igen ifrån flertalet användare men även ifrån folk i omgivningen.

Att utnyttja, ljuga och vara allmänt ryggradslös verkar vara alltmer framträdande drag i dagens samhälle. Det är vidrigt att se dessa som spelar sociala spel i syfte att framhävda sig själv, spyr bara utav tanken på facebook-maffian och hela den ständiga konkurrensen för att bli "populär" och "omtyckt". Finns inga riktiga män eller för den delen kvinnor som är frivilligt inblandade i det där.
Haha ja jag blir ju så jävla arg!

Okej bra.. jag också!
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Du är fan sjuk i huvudet om du seriöst förespråkar våldtäkt. Gå och lägg dig och tänk seriöst igenom ditt moralsystem.

Herregud alltså
Haha nej det förespråkar jag inte! Men påpekar att det är en mentalitet som lutar åt det hållet som kommer få lyckas med kvinnor i Sverige, oavsett kvinnans ursprung. Då menar jag majoriteten. Eftersom de tjejer som själva kan ta initiativ, kunna prata sig till närhet o relation med och lära känna varandra ömsesidigt är en minoritet. Allt detta dravel om The game o ljuga, o allt sånt dära patetiskt grejs har på nått sätt extremifierad det faktum att det är killen som ska ragga, stöta, sköta allt..

Och det är ju hur sjukt som helst att säga "nej tjejen jagar en om man kör sina kort rätt", ööhm.. hon gör det ändå omedvetet, det är ju killen själv som ändå suttit o planerat och läst och experimenterat o allt.. Det tar ifrån ALLT ansvar ifrån tjejer och tjejer bara lär sig att sitta på röven o vänta. Och då dissar de såklart killar som inte kan ta steget eftersom det inte går ihop i deras karta. Det är killen som måste ta steget, även när det kommer till fysisk kontakt. Och tänk då i jämnförelse till en våldtäktsman. den enda skillnaden är att han pratar med henne först.

Citat:
Ursprungligen postat av Traped
Har du själv testat?
Faktiskt så har jag det. Och det gav mycket bättre respons. Och då har jag inte fullbordat nånting. Men det blev en hel jävla drös av tjejer som ville man skulle gå nånstans o de kunde få suga av mig eller gå in på en toa typ mc donalds o knulla.. Jag ville såklart aldrig för jag vill inte ha en hora till tjej.
2013-01-06, 19:40
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Office
"Jag är här för att tala om för er att det inte finns något hopp."

Med din förmåga att analysera borde du fan se till att komma med en lösning på det här.

Fast läs tråden och de förutsägbara svaren så förstår du ju att jag har rätt.
2013-01-06, 19:57
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag hatar inte, och jag "spydde" inte ut "avsky" mot någon. Jag skrev bara att TS fixande och trixande med diagram och kalkyler tyder på att han spenderar för mycket tid med att sitta inne och grubbla.
För det första så skrev jag "ni egoluder", dvs plural.
För det andra, du tror inte att jag känner dig via dina inlägg historiskt? Allt du skrivit på FB går att plocka fram på några minuter.
För det tredje, så bemöter du inte mig i sak. Bara för att du inte skriver "jag hatar oattraktiva män", så fattar du väl att din åsikt framgår ändå? Varför dyker du alltid upp i den här typen av trådar och hatar?
Hur kan du ha den tiden? Hur kan du ha det intresset?

Att ha en kvinna är det viktigaste en man har att bekymra sig om. Du tycker det är konstigt om vi män som pga snedbalansen på könsmarknaden inte kan få en "grubblar" över det?
2013-01-06, 20:00
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Haha kan lova dig att den gode Manson aldrig beskrivit sig själv som snäll.

Massmördare med gott självförtroende är alltså bättre människor än osäkra män med dåligt självförtroende!
2013-01-06, 20:01
Medlem
fnurgles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castoria
Om jag var ung och ogift skulle du absolut intresserat mig. Antagligen finns det massor av kvinnor på andra platser som behöver få möjlighet att hitta dig. Du är kommunikativ och verkar inte ha några djupa känslomässiga skador. Du är analyserande utan att vara överintellektuell. Att du inte träffat nån ännu måste bero på brist på tillgång och att du inte är så himla utåtriktad.

När det väl lossnar kommer du antagligen attrahera många kvinnor. Hoppas att du inte går och gängar dig med första bästa utan att du ser till att få många erfarenheter om relationer med olika sorters kvinnor på olika plan.

Tack för komplimangerna.
Jo jag hoppas att jag ska lyckas komma så långt så småningom men vi får se vad som händer.
2013-01-06, 20:04
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Sedan kan snällhet ha många profiler. Vad ÄR snäll egentligen?
Undergiven?
Hundande?
Hjälpsam?
Jag svaghet?
Konflikträdsla?
Beskyddande?
Aggressionshämmad?

Det är naturligtvis subjektivt men jag vågar gissa på att rätt många killar skulle påstå att endast "hjälpsam" är att vara snäll utav dom listade. Sen har jag full förståelse för att detta inte är någon speciellt "het" egenskap som attraherar i sig självt.

Citat:
Ursprungligen postat av HearthOfSweden
Hm, ja så har jag aldrig upplevt det. Det finns ju väldigt många tjejer som ser fina ut men för att jag ska bli intresserad av en träff krävs det att vi klickar på något sätt. För mig finns det olika nivåer av attraktion. Fysisk, kroppslig är en sådan och psykologisk en annan. Även om jag var singel skulle jag inte försöka få till en träff med en tjej bara för att jag finner henne fysiskt attraktiv.

Det skulle i alla fall jag. Tror inte jag är ensam om det heller. Kanske bara är så att du har blivit mer kräsen tack vare att du fått lite framgång med tjejer som jag m.f. saknar.

Citat:
Ursprungligen postat av HearthOfSweden
Överlag tycker jag det är lite konstigt att tänka att man ska "passa ihop". Det låter så tekniskt, ungefär som om man har gjort en kravspecifikation för ett inköp och sedan ska se om det passar ihop. Förhållanden handlar om känslor och jag är övertygad om att det finn många, många förhållanden med personer som i teorin inte "passar ihop".

Ja, jag säger "passar ihop" istället för t.ex. kemi eftersom jag tycker kemi är mer flyktigt/tillfälligt. Du kanske tycker att det låter "tekniskt" och känslokallt men det är så jag tänker. Det tillhör min personlighet. Det är dock inte någon förutbestämd kravspecifikation som du säger. Det handlar mer om en känsla för hur mycket åt samma håll båda kan tänka sig att dra.

Om vi vänder på det:
-En tjej som jag inte attraheras av utseendemässigt; skulle hon kunna göra något utöver att påverka hennes utseende för att attrahera mig som kille? Med största sannolikhet inte.
-En tjej som jag attraheras av utseendemässigt; skulle jag vilja lära henne på ett djupare plan även om vi ytligt sett verkar vara en mismatch? Ja det skulle jag.

Kommer man inte förbi det första kontaktstadiet som kille så har jag svårt att se att det skulle bero på något annat än utseendet. Får man t.ex. nästan aldrig svar på sina mail på en dejtsida så borde man ju vara för ful? Att försöka bete sig på ett "konstgjort" sätt tror jag bara skulle resultera i ett kretslopp liknande det TS beskriver. Enligt min mening är det i så fall 100ggr mer effektivare att jobba stenhårt på sitt utseende. Man kanske borde prova smink som kille? Personligen väljer jag hellre att skita i alltihopa precis som TS.
2013-01-06, 20:09
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
"Erik" lyssnar väldigt mycket på andra när de försöker sälja in attityder och livsstilar oavsett fas, eller är det så att Erik skyller på alla dåliga rådgivare? Även om han inte nämt det märker de att han har som mål att skaffa en flickvän eller få ligga lite och så börjar nasandet.

Det är precis det här som illustrerar hopplösheten i det hela. "Erik" dehumaniseras hur han än beter sig;

1) Om han lyssnar på andra människor och tar till sig deras råd så kallas han för mesig.
2) Om han inte gör det så kallas han för kvinnohatare.

Det blir dubbel bestraffning, i det att utöver ensamheten så dehumansieras "Erik" och kommer alltid att utpekas som the bad guy i sammanhanget.
Senast redigerad av Lantbruk 2013-01-06 kl. 20:11.
2013-01-06, 20:19
Medlem
Katzyns avatar
Tja, helt klart en ovanligt genomtänkt och djupsinnig analys av hur vissa personer fungerar.

Visst är det tragiskt att vissa människor hamnar där och i den mån det är samhället fel är det olyckligt.

Men inte fan tänker jag acceptera att kallas hora för att inte tala om våldtas eller se motioner om att skära ner kvinnors rättigheter för det. Jag är inte deras morsa och tänker inte offra mig.
2013-01-06, 20:29
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Men inte fan tänker jag acceptera att kallas hora för att inte tala om våldtas eller se motioner om att skära ner kvinnors rättigheter för det. Jag är inte deras morsa och tänker inte offra mig.

Har jag missat något i tråden eller vad fick du dessa påståenden ifrån?
2013-01-06, 20:31
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Har jag missat något i tråden eller vad fick du dessa påståenden ifrån?

Tja, vilken slutsats ska man dra av TS analys?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in