Citat:
Ursprungligen postat av Castoria
En fråga till er killar som känner er som att ni aldrig kommer "få nån". Vad ser ni när ni ser andra lite äldre par? Blir er teori om att det bara är vissa typer som "får nån" bekräftad?
En annan synpunkt: Tillgången på det motsatta könet måste ju vara en enormt betydande faktor i den här ekvationen. Försöker ni påverka den också? Det kan ju vara dumt att känna sig misslyckad som person jämfört med andra om man jobbar på en arbetsplats med män i en by med få kvinnor. Då är oddsen inte alls likadana som på arbetsplatser med många kvinnor i en stor stad
Jag vet inte om jag tillhör den kategorin ännu men jag svarar ändå då det är sånt jag tänkt på en del.
Det som brukar komma upp i tankarna när jag ser par som går med barnvagn eller på stan osv är först och främst hur "normala" alla ser ut. Det är inte samma personer man ser på dejtingsidor och i festmiljö och då undrar jag vart dessa människor gömmer sig som singlar.
Är det något man liksom förvandlas till så småningom eller finns det en sorts alternativ värld vid sidan av där vanligt folk träffas?

I andra hand blir jag naturligtvis avundsjuk och tänker att det där skulle kunna vara jag även om jag vet hur långt bort det är.
Din andra punkt är precis där skon klämt för mig sedan urminnes tider.
Jag har aldrig sökt upp andra och har alltid nöjt mig med den tillvaro jag haft.
På gymnasiet var det 29 killar och en tjej (som inte var vidare kvinnlig), på högskolan var det aningens färre killar men fortfarande bara en tjej som redan var upptagen (plus en äldre 40+ dam som jag inte räknar) och efter det har det inte varit mycket heller.
Jag har väl haft en tillgänglig tjej som jag pratat med under hela min vuxna tid om man bortser från folk i spel osv. (Även om jag lagt ner den biten för länge sen).
Andra jag pratat med har antingen varit äldre eller upptagna så det har inte funnits några chanser alls.
Men det är väl detta jag tänkt ändra på så småningom men just nu kan jag inte göra det.