Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2013-01-28, 18:50
  #37
Medlem
3487s avatar
Man kan vara seg i huvudet i flera veckor efter cannabis det går nog över med tiden.
Citera
2013-02-03, 18:08
  #38
Medlem
HestenAgdas avatar
Jag bumpar igen, då allt som rör detta är förbannat störigt och jag behöver fortfarande hjälp med det.

Det känns som och jag tror det är en depersonalisation

Är det någon som haft liknande? ska jag skapa en ny tråd och fråga om det?

Och jag har helt släppt svamptéet nu, jag är helt övertygad om att jag bara rökte alldeles förjävla mycket den kvällen, då jag faktiskt inte rökt mer än kanske 5-10 gånger.

Jag litar på er, flashback, hjälp mig nu. Vad ska jag göra åt en depersonalisation triggad utav cannabis?
Kom nu inte med massa skitsnack om att jag är dum i huvudet, cannabis är inte HELT ofarligt.
Citera
2013-02-03, 18:47
  #39
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HestenAgda
Jag bumpar igen, då allt som rör detta är förbannat störigt och jag behöver fortfarande hjälp med det.

Det känns som och jag tror det är en depersonalisation

Är det någon som haft liknande? ska jag skapa en ny tråd och fråga om det?

Och jag har helt släppt svamptéet nu, jag är helt övertygad om att jag bara rökte alldeles förjävla mycket den kvällen, då jag faktiskt inte rökt mer än kanske 5-10 gånger.

Jag litar på er, flashback, hjälp mig nu. Vad ska jag göra åt en depersonalisation triggad utav cannabis?
Kom nu inte med massa skitsnack om att jag är dum i huvudet, cannabis är inte HELT ofarligt.
Gå till vuxenpsyk, ät neuroleptika, sluta knarka, vad vill du ha sagt? Att stå upp och ner på huvudet och räkna till 10 har jag också hört hjälpa.

CV-scan eller vad tusan det heter kan se hur pass din hjärna har blivit perma-knullad av droger, psyk kan beställa en sådan åt dig..

Mvh, fan ta dig, lycka till.
Citera
2013-02-04, 01:30
  #40
Medlem
HighTemplars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HestenAgda
Jag litar på er, flashback, hjälp mig nu. Vad ska jag göra åt en depersonalisation triggad utav cannabis?
Kom nu inte med massa skitsnack om att jag är dum i huvudet, cannabis är inte HELT ofarligt.
Upplever just nu något liknande. Hade mitt livs sämsta svamptripp för ett par månader sedan (för att mupp som jag är trippar när jag dygnat + sämst setting). Efter det så rökte jag lite grann ett par gånger på fyllan och då var det lugnt men när jag under ett senare tillfälle rökte mycket mer triggades alla negativa tankegångar och en stor del av mindfucken från snetrippen samt att en del visual distortions kom tillbaks. Detta gjorde att jag började bli lite depersonaliserad men det bättrade sig snabbt under 3-4 veckors tid innan jag rökte på en hel del igen igår.

Under kvällen hade jag lite orostankar och tankebanorna började komma men jag höll mig på ett gott humör och var övertygad om att det skulle gö över. När jag sedan kom hem i ensamheten och var nykter kom allt tillbaks och jag hade nästan mitt livs första panikattack. Nu under dagen har jag känt den värsta depersonalisationen jag någonsin gjort och det är riktigt jävla irriterande. Lägger alla substanser på hyllan ett tag om inte för gott med andra ord då mitt psyke totalt har brytits ned.

Visst fan kan cannabis ställa till med skit om man har något i bakhuvudet som bara behöver triggas.
__________________
Senast redigerad av HighTemplar 2013-02-04 kl. 01:38.
Citera
2013-02-07, 08:12
  #41
Medlem
HighTemplars avatar
Hur går det för dig ts? Går det framåt?
Personligen har det börjat släppa nästan helt för mig igår och idag så som tur är verkar jag inte fastna i "depersonalisationsstadiet". Kommer tillbaks en hel del i perioder men det går åt rätt håll iaf och jag är överlycklig att det här börjar minska för mig för det är fan helvetet på jorden. Blir fortfarande så att jag kommer lägga av hallucinogener och cannabis för att det är inte värt det för mig längre när risken är att komma tillbaks till helvetes avgrund.
Citera
2013-02-07, 11:43
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HestenAgda
Jag bumpar igen, då allt som rör detta är förbannat störigt och jag behöver fortfarande hjälp med det.

Det känns som och jag tror det är en depersonalisation

Är det någon som haft liknande? ska jag skapa en ny tråd och fråga om det?

Och jag har helt släppt svamptéet nu, jag är helt övertygad om att jag bara rökte alldeles förjävla mycket den kvällen, då jag faktiskt inte rökt mer än kanske 5-10 gånger.

Jag litar på er, flashback, hjälp mig nu. Vad ska jag göra åt en depersonalisation triggad utav cannabis?
Kom nu inte med massa skitsnack om att jag är dum i huvudet, cannabis är inte HELT ofarligt.
Låter väldigt jobbigt.

Jag har själv upplevt depersonalisation dock inte relaterad till röka. Det är inte så ovanligt runt 20-årsåldern har jag förstått.

Mitt tips till dig är att engagera dig i din omvärld i den mån som går. Jogging/annan motion är sjukt bra, meditation också (för mig hade förmodligen depersonalisation med stress att göra). Försök vara social och träffa folk och ägna dig åt någon hobby.

Jag vet att det kan kännas väldigt jobbigt men jag sätter min tumme på att det släpper, ovanstående tips är dock väldigt bra för att påsynda processen och inte sjunka in i för mycket grubbel (vilket enligt min erfarenhet förvärrar problemet).
Citera
2013-02-09, 22:06
  #43
Medlem
Skriv in dig på psyket innan det är försent!! Jag menar allvar!!
Citera
2013-02-12, 15:13
  #44
Medlem
HestenAgdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighTemplar
Hur går det för dig ts? Går det framåt?
Personligen har det börjat släppa nästan helt för mig igår och idag så som tur är verkar jag inte fastna i "depersonalisationsstadiet". Kommer tillbaks en hel del i perioder men det går åt rätt håll iaf och jag är överlycklig att det här börjar minska för mig för det är fan helvetet på jorden. Blir fortfarande så att jag kommer lägga av hallucinogener och cannabis för att det är inte värt det för mig längre när risken är att komma tillbaks till helvetes avgrund.

Någon som förstår mig! Ska också lägga av med skiten.

Det går väl framåt men man fastnar ibland i tankarna och det går i vågor, nu har jag känt ganska mycket de senaste dagarna men det har också gått bra. Men man hoppas det är på bättringsvägen
Citera
2013-02-12, 17:19
  #45
Medlem
ALLCAPSs avatar
Don't dwell on that, bara släpp det. Fokusera på någonting annat mer konstruktivt. Rekomenderar yoga och/eller meditation.
Citera
2013-06-04, 19:06
  #46
Medlem
HestenAgdas avatar
Sho, längesen jag skrev nånting här! Man kan säga att det har blivit både bättre och sämre

+Man har lärt sig att ignorera skiten

(+-?) Man har typ blivit mer troende och söker tröst och hjälp hos Gud

-Man tänker ofta på det men det är liksom inte en big deal längre, känns bara allmänt skumt.


anledningen till att jag skriver är för att jag kollade på

VSauce - How do you know?

och kom in på det hela med Solipsism Syndrome

Det är typ detta jag har kännt hela tiden, så nu för er som vill veta mer om det så kan jag säga att det är typ Solipsism Syndrome som har varit för mig. Om någon hört något om det så skulle det varit intressant att veta

Tack & hej, leverpastej
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback