2013-01-05, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mediemannen
Okej. Hur som helst kan man ju hålla ögonen på Lin*a Jonsso* framöver och se om hon byter namn (som TS alltså talat om). Det kanske blir lite signifikativt.

Det låg kanske i luften. Forumet i fråga är i huvudsak ett socialt fluff-forum och tråden vek väl av för mycket från "ämnet" för att falla i god jord hos deras moderator.

Det kan också vara som så att TS just är den som bett om att avsluta där, eller bett om att tråden skulle stängas? Jag kan inte hur reglerna ser ut där.

Hur ska vi tolka detta?
Har kanske TS nu uppfattat sig outad? Trådens syfte blev således måhända kontraproduktiv för TS, och därmed för Lind* Tho*én? Hmm.

Det va flera tusen kommentarer innan och många gissade vem hon va men hon nekade. Jag vill tolka det som att vi kom för nära
Citera
2013-01-05, 20:50
Medlem
Virgovargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 141010
Sen ska jag också säga att jag tror vissa saker i hennes trådstart är rena lögner för att missleda oss.
Jag har själv skrivit saker i forum där jag ljugit för att inte kunna bli outad. ställen är nog vanligt att man ljuger om; "det hände i spanien" fast man kanske var i brazilen. "på den lokala pubben i Norrköping" fast man bor i Göteborg.
Fast det där är ju småsaker jämfört med de lögner som skulle krävas för att få ihop teorin att trådskaparen är Linda Thorén:
  • Hon har tre barn, varav ett gick förlorat i en infekterad vårdnadstvist. Pappan till hennes två senaste barn omkom häromåret. (Detta skulle ha undgått media och Flashback?)
  • Hon bor i en stad med "långt över" 100 000 invånare. (Linda bor i Övik, som har långt under 100 000 invånare.)
  • Hon var ett "offer" som gjorde vad som behövdes för att överleva. (Hon gjorde sig omaket att ta sig till andra sidan Atlanten och spela in porr för att ... överleva?)
  • Hon har hattrådar på Flashback. (Linda har inga hattrådar på Flashback, bara diverse trådar med ointressant skvaller och spekulationer om hennes fysiska hälsa.)
  • En kvinnlig läkare sade sig "ha läst mycket" om henne. (Vad finns det att läsa om Linda? Skvaller på Flashback?)
Visst är det tänkbart att trådstartaren har ruckat en del på sanningen, men om precis allt ovanstående är blåljug, så blir det ju nästan ingenting kvar av hennes berättelse. Då kan ju trådstartaren lika gärna vara Hanna Widerstedt eller vem som helst. (Hannas blogg gapade förresten tom såväl igår som i förrgår.)
Citera
2013-01-05, 20:57
Medlem
JumpingJacks avatar
Någon i FL-tråden påstår sig ju ha knäckt vem det är och skriver så här:

Citat:
Det kan bara finnas en person det handlar om. Om det sedan är på riktigt eller inte, det tar jag inte ställning till.

Men den här kvinnan jag tänker på var med om/upplevde några mkt omskakande veckor under år 2000. Den här händelsen drog igång en karusell av fruktansvärda konsekvenser under några år framöver. TS anses vara oskyldig.

Flera personer dömdes, den här kvinnan dömdes inte. Hon har sedan dess varit både hatat och älskad och har varit förföljd och hotat. OM det är den här kvinnan, då förstår jag att vanligt folk har extremt svårt att se henne som "vanligt" folk och det är fullt förståligt att hon blir utstött. Lika förståligt är det att TS (om det nu är den här personen) känner sig ensam och behöver både terapi och stöd. Förmodligen behöver hon verkligen även nytt omgänge.
Citera
2013-01-05, 21:15
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 141010
Det va flera tusen kommentarer innan och många gissade vem hon va men hon nekade. Jag vill tolka det som att vi kom för nära

Nja, jag vet inte. Jag tycker inte LT passar in alls egentligen. Jag tror inte folk är så trångsynta att de skulle "frysa ut" en porraktris som inte gjort någon förnär. Visst skulle det skvallras, men inte särskilt mycket mer. Handlar det om sex är det mer tabu än att bara ha blivit påsatt på film.

Någon av Hans Scheikes alla kvinnor kanske? Han är väl dömd för att ha piskat småflickor? Koppleri? En känd "groupie" till uppmärksammad kriminell i ngn historia där någon råkat riktigt illa ut?

Men det känns på ngt sätt som att minderåriga är inblandade, folk brukar kunna ha överseende med rätt mycket, även om de skvallrar, men inte när barn råkar illa ut.
Citera
2013-01-05, 21:18
Medlem
oreHs avatar
Margaretha Sturesson. 1 bok. 4 barn.
Citera
2013-01-05, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Virgovarg
Fast det där är ju småsaker jämfört med de lögner som skulle krävas för att få ihop teorin att trådskaparen är Linda Thorén:
  • Hon har tre barn, varav ett gick förlorat i en infekterad vårdnadstvist. Pappan till hennes två senaste barn omkom häromåret. (Detta skulle ha undgått media och Flashback?)
  • Hon bor i en stad med "långt över" 100 000 invånare. (Linda bor i Övik, som har långt under 100 000 invånare.)
  • Hon var ett "offer" som gjorde vad som behövdes för att överleva. (Hon gjorde sig omaket att ta sig till andra sidan Atlanten och spela in porr för att ... överleva?)
  • Hon har hattrådar på Flashback. (Linda har inga hattrådar på Flashback, bara diverse trådar med ointressant skvaller och spekulationer om hennes fysiska hälsa.)
  • En kvinnlig läkare sade sig "ha läst mycket" om henne. (Vad finns det att läsa om Linda? Skvaller på Flashback?)
Visst är det tänkbart att trådstartaren har ruckat en del på sanningen, men om precis allt ovanstående är blåljug, så blir det ju nästan ingenting kvar av hennes berättelse. Då kan ju trådstartaren lika gärna vara Hanna Widerstedt eller vem som helst. (Hannas blogg gapade förresten tom såväl igår som i förrgår.)

1. Vi kan nog alla hålla med om att kvinnan ifråga inte är lika känd som hon tror, därför är det inte så konstigt att media och flashback har missat att hon har barn - för att ingen bryr sig längre.
Vi vet ju heller fortfarande inte om hon har barn eller inte.
2. Hur många invånare ö-vik har och om det är nära 100k är ju helt orelevant iaf om du såg vad jag skrev innan att man ofta ljuger om platser när man inte vill outa sigsjälv.
sen är hon också bara skriven där finns fortfarnade mycket oklart.
3. Du tar det där med att överleva för bokstavligt talat. Tänkter du dig nått senario där hon tvingas äta sina döda vänner för att inte svälta ihjäl eller?
4. igen, detta kan man tolka på olika sätt. Det måste inte stå hattråd i rubriken för att hon ska se det som det.
hon verkar ju vara ganska känslig och jag tror det räcker med lite negativa kommentarer för att hon ska klassa det som hattråd. länka gärna några riktiga hattrådar om vanliga kändisar
5. spelar ingen roll vad du säger här, det var mycket skriverier om Linda som ofta yttrade sig om porrindustrin. Och hur mycket måste man ha läst för att kunna säga något sådant? kan väl räcka med några artiklar innan man hade kunnat kläcka ur sig något sånt om en känd person man träffar.
Citera
2013-01-05, 21:25
Medlem
JumpingJacks avatar
Jag har läst lite mer och funderar över om det kan vara Marina Westman som hoppade av från Knutby och har gett ett fåtal intervjuer om det. De senaste i samband med att filmen om Knutby kom där hon spelade sig själv.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11629897.ab
Citera
2013-01-05, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Någon i FL-tråden påstår sig ju ha knäckt vem det är och skriver så här:

Får inte med ditt citat på min mobil... Jaja. Vad kan det vara som hände år 2000 som fick fruktansvärda konsekvenser? Flera dömdes?
Citera
2013-01-05, 21:27
Medlem
gangleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgovarg

Jag håller egentligen med dig, men för sakens skull då måste jag påpeka att FL-TS i senare inlägg skrev att hon inte var SÅ känd, men att det räckte att en person i samhället kände igen henne, så visste alla mycket snart, och att det alltid var NÅGON som kände igen henne.

Sedan till hela frågan om hur känd hon var, så är ett av skälen till att jag gillar teorin att det är Linda att jag själv var/är fascinerad av henne...
Citera
2013-01-05, 21:29
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Får inte med ditt citat på min mobil... Jaja. Vad kan det vara som hände år 2000 som fick fruktansvärda konsekvenser? Flera dömdes?

Helge Fossmos första fru Helene dog eller mördades i slutet av december 1999 och det var väl startskottet för allt som hände i Knutby senare.
Citera
2013-01-05, 21:36
Avslutad
detta är från ett inlägg i LTs egen tråd https://www.flashback.org/t514075p10 för ungefär en månad sedan.

jag citerar:
"Kan inte mer än att hålla med dig. Att sedan gå på hennes familj är ju nästan etter värre. Saken har ju inte blivit bättre av att extrem-feminister har en ganska framträdande roll här i Sverige och kunnat få publicitet för sina svart-vita hat-åsikter om porr genom åren. B.l.a i media, genom vilket många givetvis påverkats till att tro på dessa.

Jag tror att om hon idag "ligger lågt" är det för släktens skull. Själv tror jag faktiskt att hon står för det hon gjort. Än idag. Minns att hon t.o.m under sin aktiva tid hade en tv-debatt med ett par ROKS:are, där dessa med alla slags "retoriska krumbukter" försökte få henne att framstå eller erkänna sig själv som ett offer. Hon bara svarade dem helt lugnt att hon gör det helt frivilligt.

Minns dock inte vad programmet hette."

Mycket om det vi har talat om innan nämns här, en månad före henne(?) tråd
Citera
2013-01-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag har läst lite mer och funderar över om det kan vara Marina Westman som hoppade av från Knutby och har gett ett fåtal intervjuer om det. De senaste i samband med att filmen om Knutby kom där hon spelade sig själv.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11629897.ab

Tror inte att så många skulle känna igen henne att det skulle bli ett problem för henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in