2014-09-11, 20:44
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
De yttranden jag hänvisar till och som vi alla vet är frågan om här är oftast olagliga (se mina tidigare inlägg här). Hot är naturligtvis olagligt också. Vilka brottsliga hot kan du exemplifiera ditt påstående med?
Du får hänvisa till precis vad du vill, det är inte relevant. Det som det handlar om är att Researchgruppen genom brottsliga metoder vill tillskansa sig information de inte har rätt till och därigenom hota samtliga Flashbacks medlemmar. De är en privat organisation och har ingen som helst rätt att agera rättsväsende.
Citera
2014-09-11, 20:45
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antefh
Kan man inte få möjlighet att ta bort sitt konto samt alla inlägg om man så vill?

Nope. Yttrandefrihet på riktigt vet du.
Citera
2014-09-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Du får hänvisa till precis vad du vill, det är inte relevant.

Jag hänvisar till de inläggen som är föremål för tråden. Dessa är irrelevanta? förlåt?

Citat:
Det som det handlar om är att Researchgruppen genom brottsliga metoder

Du talar osanning när du hävdar att de begått brott. Detta påstående kan du omöjligen bevisa. Ett osant påstående, punkt, slut (dessutom ett brott mot BrB, kap 5, § 1, även fast du är anonym och därmed utanför rättens fysiska domän - än så länge). Om du vill hävda dessutom att ett osant och obevisbart påstående är vad hela saken handlar om - men att de inläggen som saken gäller är irrelevanta - så har du inte ens förstått debatten.

Citat:
De är en privat organisation och har ingen som helst rätt att agera rättsväsende.

Och då väntar vi på att du ska bevisa att de agerar rättsväsende, alltså har rätt att utmäta straffrättsliga påföljder. Ditt inlägg är rena, obevisbara insinuationer som uttrycks som sanningar - juridiskt (och retoriskt) sett, nonsens från början till slut, som skulle endast irritera en domstol om sådan okunnig rättshaveristisk nonsens någonsin fick tillfälle att slösa deras arbetstid i domstolen
Senast redigerad av adminulator 2014-09-11 kl. 21:15.
Citera
2014-09-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer.
Vem säger att dom inte outar varenda kotte?

Tänk på vilket arbete det skulle vara.
Citera
2014-09-11, 20:57
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Där har du faktiskt dessvärre helt fel.

Och jag har försökt förklara detta flera gånger. Det är dessutom uppenbart att du inte känner till RG:s inställning.

Senast, efter DISQUS-hacket, så hängde de ut ALLA. Även många liberaler och Sossar som ville ta debatten mot "rasisterna" på Avpixlat. Samtliga hängdes ut som "rasister", alltså även "antirasister".

Disqus-hacket var dock till skillnad från Flashback inte uppdelat på en miljon användare i 500 olika forumkategorier. Hänger man ut nästan 900.000 användare och pekar ut samtliga som rasister oavsett forumtillhåll, så kommer effekten att bli allt annat än collateral kan jag lova...
Citera
2014-09-11, 21:37
Medlem
Intressant att sverige nu står inför en generation med en synnerligen inkorrekt, splitterny och unik feltolkning av vad som är lagligt att sprida offentligt om andra människor, enligt västerländsk rättstänk, tack vare 10 år av icke sanktionerade kränkningsbrott som möjliggjorts av ny teknik, utan repressalier, för första gången i människans existens. En generation rättshaverister som tror - hemskt felaktigt - att de kan lagen genom FB. Sveriges framtid ser allt blekare ut.
Senast redigerad av adminulator 2014-09-11 kl. 21:53.
Citera
2014-09-11, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer.
Vem säger att dom inte outar varenda kotte?

Det vore dålig terrorpsykologi, helt enkelt. Resurskrävande och ineffektivt.

Om du publicerar en lista med hundratusen "rasister", så drabbas inte den enskilda individen särskilt hårt. Man blir en i stimmet. Grannen läser Expressens lista på "rasisterna i X-stad" och konstaterar att "jaha, Lasse och tre personer till på min gata är regimkritiker".

Om du däremot väljer ut några enstaka personer, mer eller mindre slumpmässigt, och hänger ut dem inför hela Sverige blir den psykologiska skräckeffekten så mycket större. Alla blir rädda för att just de ska bli utvalda nästa gång.

Sovjet skulle ha fallit ihop 70 år tidigare om de hade varit tvungna att skicka alla som inte gillade regimen till Sibirien. Det är mycket smidigare att statuera exempel med ett mindre antal individer, för att avskräcka den stora massan.

Jag tror att det är effektivt. Tänk dig att SL skulle sluta med sina kontrollavgifter, för att istället avrätta var tusende tjuvåkare med spjutyxa och hänga upp resterna i taket i T-centralen. Mycket billigare i drift än dagens kontrollsystem, och förmodligen oerhört mycket bättre effekt på plankandet.
Citera
2014-09-11, 22:14
Medlem
elinoelins avatar
Citat:
Ett gammalt talesätt: don't do the crime if you can't do the time. rent allmänt, häpnadsväckande mycket lipande på FB och avpixlat osv för att de som röstar för hårdare tag mot brottslighet ilsket kräver att få fortsätta begå brott med anonymitet som skydd för sin brottslighet

Hårdare tag mot brottslighet?
Definiera vad som är brottsligt att skriva på ett forum om du är sådan expert.
Du är för att tex Mohammed som skriver att han "hatar svennehoror och att han pissar på svennar", förtjänar förstasidan på expressen som näthatare och rasist?

Är du för att en muslim som skriver på nätet att han stödjer ISIS och vill döda otrogna hamnar där?

Har du verkligen aldrig skrivit något som kan kopplas till näthat som folk gör lite hur som helst idag?
Är du då okej med att allt du har gjort och skrivit på nätet står med i tidningen imorgon?

Ont: Jag tycker det är obehagligt att media driver på detta och samarbetar med de här.
Känner knappt igen Sverige längre.
Citera
2014-09-11, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elinoelin
Hårdare tag mot brottslighet?
Definiera vad som är brottsligt att skriva på ett forum om du är sådan expert.
Du är för att tex Mohammed som skriver att han "hatar svennehoror och att han pissar på svennar", förtjänar förstasidan på expressen som näthatare och rasist?

Är du för att en muslim som skriver på nätet att han stödjer ISIS och vill döda otrogna hamnar där?

Har du verkligen aldrig skrivit något som kan kopplas till näthat som folk gör lite hur som helst idag?
Är du då okej med att allt du har gjort och skrivit på nätet står med i tidningen imorgon?

Ont: Jag tycker det är obehagligt att media driver på detta och samarbetar med de här.
Känner knappt igen Sverige längre.

ehhh...va?

* Nej
* Nej
* Nej
* Nej

Du verkar ha fel i exakt alla dina antagningar? Tror du att det kan tyda på att du har undermålig slutledningsförmåga? Jag tror det, men som tur är är det något som kan tränas upp. Men frågan är varför du vill försvara kriminella? Är du inte emot kriminella? Ditt parti hävdar att de är mycket strängt emot dessa? Varför kräver du att en teknisk uppfinning som satt långt tidigare lagar ur spel rent praktiskt de senaste 10-15 åren ska fortsätta skydda brottslighet bakom den orelaterade yttrandefrihetsrätten som aldrig någonsin tidigare gällt på det vis som det nu exploateras?
Senast redigerad av adminulator 2014-09-11 kl. 22:32.
Citera
2014-09-11, 22:52
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Disqus-hacket var dock till skillnad från Flashback inte uppdelat på en miljon användare i 500 olika forumkategorier. Hänger man ut nästan 900.000 användare och pekar ut samtliga som rasister oavsett forumtillhåll, så kommer effekten att bli allt annat än collateral kan jag lova...

Vilket så klart är meningen. De bryr sig inte ens om sina meningsfränder här på Flashback. Det är min poäng. Så alla idioter som tror att "men jag är minsann inte rasist", som tror att de klarar sig undan uthängning, har så klart helt fel!
Citera
2014-09-11, 23:17
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Vilket så klart är meningen. De bryr sig inte ens om sina meningsfränder här på Flashback. Det är min poäng. Så alla idioter som tror att "men jag är minsann inte rasist", som tror att de klarar sig undan uthängning, har så klart helt fel!

Hur skulle jag tex bli påverkad över att RG har min mejl menar du?
Citera
2014-09-11, 23:27
Medlem
elinoelins avatar
Citat:
ehhh...va?

* Nej
* Nej
* Nej
* Nej

Du verkar ha fel i exakt alla dina antagningar? Tror du att det kan tyda på att du har undermålig slutledningsförmåga? Jag tror det, men som tur är är det något som kan tränas upp. Men frågan är varför du vill försvara kriminella? Är du inte emot kriminella? Ditt parti hävdar att de är mycket strängt emot dessa? Varför kräver du att en teknisk uppfinning som satt långt tidigare lagar ur spel rent praktiskt de senaste 10-15 åren ska fortsätta skydda brottslighet bakom den orelaterade yttrandefrihetsrätten som aldrig någonsin tidigare gällt på det vis som det nu exploateras?

Om någon begår ett brott på nätet, tex skriver till Mona Sahlin att han ska döda henne, då är väl det ett polisärende?
Och då är väl det förmodligen en sjuk människa som mår dåligt.
Hur drar man en gräns för vad som är brottsligt att skriva på ett forum och inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in