2013-01-04, 12:55
Medlem
Nu för tiden använder rånare byggkläder precis som polisen brukar göra när de ska slå till!
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Varför trist? Bör vara stolt och kanske få medalj för att han gjort ett bra jobb! Right on the spot...

Nån medalj lär han inte få. Lär bara bli en massa utredningar, förhör och skit även om han/hon borde bli friad i slutändan.. För samhället är det ju däremot inget att sörja.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Är det inte konstigt att bössan ligger kvar, att ingen tagit hand om den.
Citera
2013-01-04, 12:56
Medlem
BigKermits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Jasså, hade fått för mig att ambulansens prio är att rädd liv, är killen avväpnad har jag svårt att se behovet av en överspänd snut på sittandes på hans rygg.
Om nu polisen var på plats så snabbt som det sägs enligt vittne, samma vittne säger att polisen omgående sköt ner personen.
När ambulansen kom på plats bör väl polisen hunnit säkrat upp situationen så personalen från sjukvården kan jobba tryggt.
Spelar ingen roll vad personen gjort innan. Han har alla fall rätt till den bästa sjukvården som kan ges.
Vadå överspänd? Ge mig ett svar på vad du baserar det på.
Vad säger att den som sitter grensle ovanför inte hjälper till!?
I****.
Citera
Medlem
Nu har polisen börjat skjuta. Det var på tiden. Det är ett klart avhållande medel mot kriminella. Att fara då föreligger för allmänheten är helt enkelt något vi i samhället får ta, om vi skall kunna bemöta den växande kriminaliteten. Detta har jag framhållit länge i olika nätdebatter. Oftast får jag då mothugg från svennar och fröknar att detta alls inte går för sig här hemma i vårt trygga Svedala.

Det har varit alldeles för mjäkigt från rättssamhället hittills. Det är mycket därför vi ser en skenande brottslighet i Sverige. Hade det varit hårdare tag från början från domstolar och poliser och framförallt från politikerhåll hade rättstryggheten varit mycket högre idag än den är. Låt oss nu hoppas att det vänder och att myndigheterna ser mera till oskyldiga brottsoffer i fortsättningen och mindre bekymrar sig om hänsynslöst planerande och agerande kriminella.

"Tycka-synd-om-"syndromet i Sverige som gällt brottslingar som setts som offer istället för de iskalla lidande-spridare de är, har spelat ut sin roll i Sverige. Det har visat sig leda till helt motsatta resultat än vad psykologer och politiker ämnade.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2013-01-04 kl. 12:59.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Ser onekligen ut som äkta vara i vilket fall som helst. Eftersom bara en AK47 verkar finns kvar på platsen (av alla bilder att döma) så måste rånarna som lyckades fly ha minst en AK47 kvar.

AB.

Citat:
Ursprungligen postat av Tanis
Enl bokslut verkar inte Mario Guld göra några som helst affärer....
http://www.proff.se/nyckeltal/mario-guld-ab/s%C3%B6dert%C3%A4lje/guld-silver-%C3%A4delstenar/12473382-1/

Det var någon tidigare i tråden som skrev att det var "Elvis Guld" som blivit rånat, men han kanske bara kallade Mario för Elvis
Citera
2013-01-04, 12:57
Medlem
hainzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Tror jag med, polisen har rätt bra koll buset, tror dock inte att de hade ett så säkert tips om att ett rån skulle genomföras vid en exakt tid. Då hade det varit en annan typ av poliser på plats och inte bara några civilare.

Om man visste om det har jag svårt att tro att man skulle ställa dit insatsstyrkan i uniform innan rånet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
AK47 r, AK4, tunga vapen det där, låter som rånet var väl planerat när gärningsmännen beväpnade sig med sånna grova vapen, det är ju inget direkt man vill leka med. Stockholm är allt sveriges lilla Los Angeles.

Fast nu var det Södertälje, berikat område.
Citera
Medlem
flakmoppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Varför trist? Bör vara stolt och kanske få medalj för att han gjort ett bra jobb! Right on the spot...

Verkar i detta fall som att polisen avfyrat sitt vapen först. Tråkigt trend det här med skjutglada snutar som siktar som åsnor.
Citera
2013-01-04, 12:58
Medlem
Mildsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
AK47 r, AK4, tunga vapen det där, låter som rånet var väl planerat när gärningsmännen beväpnade sig med sånna grova vapen, det är ju inget direkt man vill leka med. Stockholm är allt sveriges lilla Los Angeles.
Och då är Södertälje där det hände kanske Compton eller South Central menar du?
Citera
2013-01-04, 12:58
Medlem
DaLorDs avatar
Eftersom poliserna redan var på plats och lyckades få ner åtminstone en misstänkt så lutar det skarpt åt att de var förberedda på rånet..

Om det sen var tips eller bara bra spaning låter jag vara osagt..

Hoppas hela gänget torskar... händer inte ofta nu förtiden..
Synd om någon kolar bara..
Citera
2013-01-04, 12:59
Medlem
Snöröks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flakmoppe
Verkar i detta fall som att polisen avfyrat sitt vapen först. Tråkigt trend det här med skjutglada snutar som siktar som åsnor.

Jag tycker det verkar vara en bra trend att de träffar den de skjuter på till skillnad från rånet i Stockholm där de träffade allt utom rånaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in