2013-01-04, 12:50
Medlem
fernebos avatar
Polisen lär garanterat ha haft spaning på gänget eller butiken. Det lär ju inte ha varit några kvarterspoliser som hamnade i skottlossning med gänget.

Trist för den polis som uppenbarligen skottskadade rånaren allvarligt. Eller som jag misstänker, dödade honom. Ligger man still och uppenbarligen blöder från huvudet så brukar det inte ha gått så bra.
Citera
2013-01-04, 12:51
Bannlyst
Klippt från expressen;
– Två stycken hade AK 47r . De var klädda i byggkläder, grova randiga murarskjortor och rånarluvor. Jag ringde 112 direkt, polisen var där på ett par minuter. Polisen öppnade eld först. En av rånarna som stod bakom höger bakdörr blev träffad illa.
Tror nog inte polisen som avlossade skottet/en siktade så lågt om han hade en AK 4 pekande mot sig.
Citera
2013-01-04, 12:51
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Ligger ett snuthus precis bakom rånplatsen.
Smidigt

Guldaffärer används ofta för pengatvätt så det är fullt möjligt att det är en affär som har väldigt mycket kontanter. Vet att min guldaffär har väldigt mycket valuta liggandes men det är inte en affär man direkt springer in i och definitivt inte med AK gevär i högsta hugg.
Citera
2013-01-04, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Polisen lär garanterat ha haft spaning på gänget eller butiken. Det lär ju inte ha varit några kvarterspoliser som hamnade i skottlossning med gänget.

Trist för den polis som uppenbarligen skottskadade rånaren allvarligt. Eller som jag misstänker, dödade honom. Ligger man still och uppenbarligen blöder från huvudet så brukar det inte ha gått så bra.

Varför trist? Bör vara stolt och kanske få medalj för att han gjort ett bra jobb! Right on the spot...
Citera
2013-01-04, 12:53
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Ja, men vad är pölen vid hans fötter? Regnvatten, blod eller både och?

http://lt.se/image_processor/1.1933824.1357298422!/image/3939572702.jpg_gen/derivatives/full/3939572702.jpg?maxWidth=468
Kan vara dropp från taket, iaf inte samma färg som pölen vid huvudet.
Citera
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Det är prio att ambulanspersonalen för jobba säkert, killen som siktat mot polisen och blev sänkt kommer i andra hand, givetvis.

Jasså, hade fått för mig att ambulansens prio är att rädd liv, är killen avväpnad har jag svårt att se behovet av en överspänd snut på sittandes på hans rygg.
Om nu polisen var på plats så snabbt som det sägs enligt vittne, samma vittne säger att polisen omgående sköt ner personen.
När ambulansen kom på plats bör väl polisen hunnit säkrat upp situationen så personalen från sjukvården kan jobba tryggt.
Spelar ingen roll vad personen gjort innan. Han har alla fall rätt till den bästa sjukvården som kan ges.
Citera
Medlem
Halv jobbig start på året för honom ...skulle vilja se minerna på dom tre flyende nu ....fan dom SKÖT!!
Citera
2013-01-04, 12:54
Medlem
MacsterMacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Artikeln under rånet på DN: http://www.dn.se/ekonomi/januari-stark-manad-for-pantbanker

Hur mycket kan man tänka sig fanns av värde i just den butiken, någon som vart där?

Haha det där är kukigaste "guldsmeden" jag sett. Jag hade hellre rånat kafét bredvid. Om jag nu inte visste att det fanns nåt värt att ta på Marios Guld. Jävligt skumt val av rånarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall

Hur mycket kan man tänka sig fanns av värde i just den butiken, någon som vart där?

Inte mycket om man säger så skulle jag tro, köpt smycken och halsband där för ett tag sedan det är inte äkta silver för 5 öre fast det utges vara det.
Senast redigerad av Athena. 2013-01-04 kl. 12:57.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo

Tror jag med, polisen har rätt bra koll buset, tror dock inte att de hade ett så säkert tips om att ett rån skulle genomföras vid en exakt tid. Då hade det varit en annan typ av poliser på plats och inte bara några civilare.
Citera
Medlem
Brukar det röra sig om skarpladdade vapen sådana här tillfällen? Har svårt att tro att GM inte skjöt mot polisen om han sedan blev nedskjuten själv, men samtidigt står det ingenting om att polisen ska ha motagit eld också.

Får polisen ens göra sådär i Sverige? Nej grabbar det här är nog större än vad vi tror, och polisen verkar ha vetat om det här rätt länge!
Citera
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Klippt från expressen;
– Två stycken hade AK 47r . De var klädda i byggkläder, grova randiga murarskjortor och rånarluvor. Jag ringde 112 direkt, polisen var där på ett par minuter. Polisen öppnade eld först. En av rånarna som stod bakom höger bakdörr blev träffad illa.
Tror nog inte polisen som avlossade skottet/en siktade så lågt om han hade en AK 4 pekande mot sig.

AK47 r, AK4, tunga vapen det där, låter som rånet var väl planerat när gärningsmännen beväpnade sig med sånna grova vapen, det är ju inget direkt man vill leka med. Stockholm är allt sveriges lilla Los Angeles.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in