2013-01-06, 11:16
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Jag förstår inte varför det är sån uppståndelse med at polisen sköt GM?

Senaste förra året sköt polisen en 19-årig kille tills döds i Eskilstuna, Fröslunda när han var KNIVBEVÄPNAD bara. Vart va ni alla whinare då? För att det var en svensk då?

Det var precis lika många som gnällde då. Jag tycker det är viktigt att man diskuterar insatsen och hur man givetvis kunde undvikit att döda en man. Jag tycker inte det var något tjänstefel, men tycker att diskussionen är viktig.
Citera
2013-01-06, 11:19
Medlem
[quote=PseudonymouZ]
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Alltså visst är Södertälje lite av ett kaossamhälle, men lite har dom ju städat upp. Dessutom var det väl bara invandrare som filmade inifrån fönstret, ändå säger dom "ring polisen, ring polisen" nästan direkt.

Det finns väl helt enkelt rätt många invandrare där som också är trötta på all kriminalitet, jag hoppas detta hjälper till att vända trenden i stan.

Var det en Svenne eller Syrian som var guldsmeden dom rånade? Vem är stackarn som kommer ut ur köpcentrat och blir påhoppad av flera civilare (fast dom släpper upp honom nästan direkt, precis när dom sprungit fram mot den skjutna) ?[/QUOTE]

Det missade jag, är det i videon på liveleak eller finns det annat material?

Min uppfattning är att Guldsmeden inte är Syrian, men om han är det så blir det väl repressalier som heter duga för de överlevande?

Det vi hörde på cafet var medelinvandraren som vilken medelsvensson som helst
Besattheten som vissa har av att de är felstöpta Syrianerna blir jag trött på.
Det är oftast ett hederligt folk som är varmhjärtade och verkligen bidrar.

Att ge en hel grupp skit när några få jävlas är aldrig rätt!
Citera
2013-01-06, 11:19
Medlem
Har hört från fittja grabbarna att vapnen var fake..
Citera
2013-01-06, 11:21
Medlem
lastpasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mgs00

Det är nu bekräftat att det var replika vapen, det var bara en av rånarna som hade ett riktigt vapen och det var en pistol men som han aldrig sköt med.

Inga riktiga skott har avlossats av rånarna men det visste inte polisen om då

Man kommer gå ut med det under veckan enligt en av de misstänktas advokater
Citera
2013-01-06, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av venyl
Din vokabulär borde få mig att avstå från replik.
"rånartattare" vad är det för människoförnedrande uttryck?
Polisen är avlönad för att utföra de tjänster och handlingar som vi i demokratiska val har ålagt dem att utföra. Inget annat.
Jag anser att polisen i detta fall gick långt utanför sina befogenheter. Jag ser fram mot en granskning och en debatt. Det som skedde var direkt våldsframkallande och farligt för allmänheten.
Vi har inget behov av pöbelmentalitet i Sverige. Dom som inte kan acceptera detta bör avpoleteras å det snaraste.

Tar man till våld och hot mot sina medmänniskor för att tillskansa sig deras egendom förtjänar man ingen respekt.
Citera
2013-01-06, 11:25
Medlem
Marcus.Antoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niramon
Men du! Norsborg - södertälje 12 km. För en som bor på sveriges framsida så är det inte så himla viktigt om han bodde EXAKT i södertälje eller 10 min därifrån Samma sak, precis som det är lika giltigt för en stockholmare att påstå att en hisingsbo bor i göteborg, men med den skillnaden att det är inte så många som börjar lipa!

Ge gärna fler exempel på där jag lämnar fel information till folk! Ofta-nej, verkligen inte!

Hebbe lilla!
Sluta uttala dig om geografier som du inte förstår. Södertälje är en helt annan kommun, och du kan antagligen inte förställa dig storleken på orterna i Stockholm.
Citera
2013-01-06, 11:25
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Hur kunde han då ha utgångshål i bakhuvudet (enligt foto), såvida kulan inte gick in där och stannade bakom örat?

Han släpades i marken när dom backade ut från platsen.
Det har framkommit tidigare i tråden
Citera
2013-01-06, 11:26
Medlem
Vem är kvinnan som är anhållen ?
Citera
2013-01-06, 11:26
Medlem
Challenger-74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mgs00

Tihi. Ja, då fick sig GM en rejäl överraskning då när hans plastkulor besvarades med hett bly.
Citera
2013-01-06, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag kan inte låta bli att slås över att jag inte har märkt samma gnäll när någon som är vit och inte är en vänstervåldsverkare har skjutits av polisen... Men kanske har jag bara missat det?

Att exempelvis media kan tendera att vara hovsammare är väl rätt logiskt?
En uppvigling av pöbel vill man inte bidra med räcker väl och läsa här för o begripa.

Många känner igen mekanismer som skett tidigare i hets och argument från Nazism
eller rasism....
Citera
2013-01-06, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lastpass
Det är nu bekräftat att det var replika vapen, det var bara en av rånarna som hade ett riktigt vapen och det var en pistol men som han aldrig sköt med.

Inga riktiga skott har avlossats av rånarna men det visste inte polisen om då

Man kommer gå ut med det under veckan enligt en av de misstänktas advokater

Snacka om att den skjutnes familj kommer att kunna plocka ut stålar om det visar sig att det du
skriver är sant och polisen erkänner. Familjen lär få skadestånd för detta,
Förmodligen har de också en försäkring på grabben- ifall han skulle dö.
Citera
2013-01-06, 11:31
Medlem
Den här GM såm blev skjuten, han borde verkligen inte rikta sin ak47 mot polisen när den inte ens var riktig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in