Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Enda misstaget vid polisens agerande vid detta rån är ju att de andra rånarna fortfarande lever.
Håller med!!!
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Såvitt alla kan se finns INGEN bild på att någon rånare riktar något vapen mot Polisen. Visa upp den bilden i så fall. Eller Kanske någon kan fixa det i Photoshop.
Och snattarna sköt inte alls enl nya uppgifter. De hade helt enkelt inga vapen att skjuta med
Inom lagens ramar och inom polisens riktlinjer
VAR FINNS DÅ HOTET? Och möjligheten för polisen att påsta att de är "hotade".
Detta är nog de klumpigaste polisinsatsen som polisen ha gjort i mannaminne. Trots att snattarna hade en träpistol får 3 poliser som skjöt 16 skott inte ens stopp på bilen.
Dax att gå tillbaka till skjutbanan och öva kanske.
Det luktar Vilda västern och USA lång väg om detta.
Det luktar nog snarare ekonomi. Brottslingar kan kosta samhället uppemot flera miljoner kronor och nu har vi det svenska folket en idiot mindre att försörja tack vare polisens strålande insats! Kostnaden för en patron är minimal jämfört med kostnaden för en kriminell medborgare som lever på soc eller sitter av flera år i ett svenskt fängelse med trerätters varje dag.
Riktar man ett vapen oavsett fejk eller inte emot polisen då får man fan i mig stå sitt kast. Det är ett dödligt hot och skall polisen bara stå och glo och hoppas på att inte bli skjutna? Klart som fan dom måste dra sitt tjänstevapen då och beskjuta asen, polisen slogs för att skydda samhället och rädda sitt eget skin. Kan du ens tänka dig in i den situationen?
SVT hade en vapenexpert i rutan igår och han sade klart och tydligt att han som expert inte skulle kunna se skillnad på en attrapp och ett vanligt vapen på 4 meters avstånd.
Jag fattar inte, varför gnäller du på polisen? Polismyndigheten i Sverige är till för att skydda samhället och folket, dom sköt av misstag ihjäl en av rånarna men grep resten redan innan dagens slut. Det kallar jag UTMÄRKT polisarbete och att rånaren dog är bara en bonus. Det är inget fel på polisen, skyll på politikerna, journalisterna, advokaterna och andra myndigheter, det är dessa som ansvarar för den höga kriminaliteten eftersom dom gång på gång sätter käppar i hjulen för polisen.
Vad hade du sagt om polisen blivit skjuten då?
Om folk tycker detta nu är fel, då undrar jag vad dom tycker om eskalerande Islam och religionens sharialagar där dödsstraff skall gälla de flesta "kriminella" handlingarna.