2013-01-04, 19:14
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
polisen kunde löst det här smidigare. De kunde skjutit sönder vindrutan så den spricker, förhindrar utsikt. Även backspeglar och antenner.

Ett par träffar i spolarvätskan och en i AC;n. Då skulle bilen snabbt imma igen. Samt förstås skjuta sönder däcken. Och kylaren. Och lysen. Ratten.

Driver du med oss? För det första så finns det bilder på bilen med två kulhål genom vindrutan, den sprack inte. För det andra så kan inte poliser som möter kriminella beväpnade med automatkarbiner fokusera på att peppra deras bil och bortse från akuta hot i form av de kriminella. Men du var väl ironisk?
Citera
2013-01-04, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okey
I 99 av 100 filmer på liveleak från Syrien så är Allah akbar det enda man hör.

Japp, mycket bergsturkar där.

Har vi namn på gärningsmännen ännu?
Citera
Medlem
Garfi3lds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppmannen
Den ska ju klara av en stridsvagn....

En kopia på en 47/74 kanske inte ska det? Sämre kvalitet, sämre tillverkningsmaterial osv.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Rent taktiskt tycker jag polisens agerande i detta fall är anmärkningsvärt, närapå tjänstefel.

Trodde man hade lärt sig något sen Malexander. Varför söker man konfrontation med tungt beväpande rånare på en gågata med massor av folk? Hade rånarna varit professionellt stridsutbildade och haft tillgång till RIKTIGA automatvapen hade de tagit ut polismannen med lätthet. Kan ju knappast vara professionellt att anta att de inte hade riktiga vapen. Och som jag skrivit tidigare. Om detta antagande gällde, så hade ju behovet av att skjuta varit ännu mindre...

Känns som att alla applåderar detta nu på Flashback bara för att det antas vara blattar som varit i farten. Men om man tänker ett steg längre?
Citera
Medlem
Hastiiiifans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiqwen
Argumentation för att GM sannolikt är bergsturkar:

1. Området är rikt på invandrare.
2. Butiken som rånades drivs av invandrare
3. Invandrare har bra insyn i andra invandrares förehavanden
4. Svenskar går inte in och klipper arabbutiker. De vet inget om dem, det vet inte vad som finns i butiken, de är rädda över att bl påhoppade av diverse brushor som befinner sig i gallerian vid tidpunkten.

Du har även missat att de skriker allahu akbar när de skjuter med ak47an

Sen att Expressen använder superpixling på de kriminella visar också att det är kulturberikare.
Citera
Medlem
Whiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Polizia gjorde precis razzia i Norsborg en torskade.

Garanterat den skjutne`s fru som de tog med sig.
Citera
Medlem
Blifullidags avatar
Jag hör också att någon av rånarna skjuter med sin softarigun.
Alltså...hur patetiskt är det inte?
Underbart att ett av svinen blev skjuten i huvudet och nu verkar vara avliden. Mycket bra! Snart är de andra fast också. Det kan ni skriva upp eller ner. Hoppas de med blir skjutna.

Klart att Polisen måste skjuta om det riktas vad som ser ut att vara ett automatvapen mot dem.

Slöddertälje är nu ett lite bättre ställe är vad jag kan se. Skit samma om det är en blatte som är (förhoppningsvis) död eller inte. Skit skall bara bort.
Citera
2013-01-04, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliten987
Och det tänker man på när en person står och riktar en ak mot en... Sluta spela Allan Ballan för helvete! Klart det är tråkigt när någon blir illa skadad men att polisenskjuter där han gör är en självklarhet!

Du tror inte han skojade lite?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osiris
Tack, hittade inte Forgtan i Norsborg på google maps
Ursäkta, Forvägen heter det. Men det ligger i Fittja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blifullidag

Jag hörde också lite dova poffar innan polisen avlossade, men är inte bra nog att avgöra om det är soft-air. En AK-47 kan det väl knappast vara, dom är väl mycket mer högljudda än en sig 9:a?
Citera
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Allah är inte en exklusiv gud för muslimer utan betyder helt enkelt "gud" på arabiska.
Säger andra än muslimer "akbar"?
Citera
Medlem
Tjollepelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blifullidag
Underbart att ett av svinen blev skjuten i huvudet och nu verkar vara avliden. Mycket bra! Snart är de andra fast också. Det kan ni skriva upp eller ner. Hoppas de med blir skjutna.

Klart att Polisen måste skjuta om det riktas vad som ser ut att vara ett automatvapen mot dem.

Slöddertälje är nu ett lite bättre ställe är vad jag kan se. Skit samma om det är en blatte som är (förhoppningsvis) död eller inte. Skit skall bara bort.
Det är ingen som kan bekräfta varken att det är airsofts eller riktiga AK47or, det går inte att utläsa från bilderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in