Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-04, 05:49
  #1
Medlem
Hej!
Jag har ett problem med en tjej jag inte riktigt vet var jag står med (ska sägas att jag är rookie på ämnet och uppskattar alla hjälp). Vi gick i samma klass i ett år och jag var väldigt intresserad av denna utan att märka nämndvärd respons och vi blev knappt bekanta med varandra.
Två år senare utan att ha träffats eller äns talat på facebook så blir jag kontaktad av denna via facebook och vi pratade i en dryg vecka via fb tills hon till slut fråga om vi skulle på bio.
Det gick sådär, jag kände fortfarande något men det var ganska stelt, vet inte hur man ska fortsätta härifrån, hon tackade via sms dagen därpå. Uppskattar förslag på hur jag ska fortsätta härifrån, jag upplever ett ljummet intresse då hon svarade ''kanske det '' på mitt sms om eventuell ny ''dejt''.
__________________
Senast redigerad av SDLF417 2013-01-04 kl. 06:02.
Citera
2013-01-04, 05:52
  #2
Medlem
Vad vill du ha hjälp med?
Citera
2013-01-04, 06:30
  #3
Medlem
MR.Rises avatar
Du har halva inne, men bio igen?

För de cash det kostar kan ni ha sjukt jävla roligt på stan för att sen ta promenad på ett par museum eller whatever istället.
Citera
2013-01-04, 09:34
  #4
Medlem
Hon är nog intresserad, men var försiktig med att verka alldeles för på.
Citera
2013-01-04, 10:59
  #5
Medlem
Repos avatar
Hitta på en aktivitet som är mer avslappnad.
Citera
2013-01-04, 18:25
  #6
Medlem
KloBengans avatar
Tror inte det är någon risk att du verkar för på, om något har du inte varit på nog. Hon tar initiativ till att kontakta dig, och sen pratar ni fram till hon vågar ta initiativ om bio.

Hon hade ju inte hört av sig över huvud taget om hon inte var intresserad, nu handlar det mer om hur du förvaltar hennes intresse. Om första dejten var rakt av dålig suger ju det, men om den var helt ok har du säkert en chans till att charma henne. Att hon gjort sig mödan värd att gräva fram dig och kontakta dig innebär att hon förmodligen är villig att ta ett par steg på vägen för att utforska möjligheterna i denna romansen.

Bjud ut henne rakt av, inga "kanske" eller tveksamheter, var rak och fast. Bjud ut henne på en riktigt tydlig dejt. Var dig själv, men var inte rädd för att vara fysisk med henne, det är trots allt en dejt - inte två polare ute på stan. Sen löser sig resten av sig själv, men tveka inte på att hon är intresserad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback