2015-08-26, 16:48
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilltuff
Oki det trodde jag. Det verkar vara ett vanligt fenomen att tro. Hur vet man då att man har tränat bra om man inte får träningsvärk?
Du blir starkare
Citera
2015-08-26, 23:13
Medlem
Lilltuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Du blir starkare
Aha, det låter ju bra 😊 känns som att det kommer ta tid för axlarna att bli starkare. Har mest träningsvärk i dom.
Citera
2015-08-27, 21:58
Medlem
r4ll3s avatar
Vill man bygga en stark och smidig kropp så är det enda man behöver en stång att hänga i. Det finns exempel på en viss fängelseintern som bara med hjälp av sin kroppsvikt byggt strålande fysik, som kunde göra one-handstand-pushup och liknande grejer. Han gjorde alltså detta i sin fängelsecell, helt utan redskap. Han har skrivit en bok om ämnet som heter Convict Conditioning och träningmetoden kallas för old school-calisthenics (där den nya formen av calisthenics snarare är den man lär sig på idrotten i grundskolan).

Dessa sex övningar utgår man ifrån:
Bryggan (tränar hela ryggen)
Armhävningar (tränar bröst men också triceps och framsida axlar)
Handstand-pushup (tränar hela axlarna)
Leg-raises (tränar magmusklerna och obliques)
Pistol-squats (tränar quadriceps och hamstrings)
Chins (tränar övre rygg med fokus på latsmusklerna)

Vissa brukar kritisera calisthenics för att inte vara särskilt muskelbyggande, men grejen är då att de inte fattar att man måste göra övningarna svårare och därför använder man sig utav progressions. Visst, det bygger inte lika mycket rå muskelmassa som bodybuilders men det är heller inte målet, utan snarare att bli smidig, funktionell och stark (titta på kickboxare och brottare så ser de ju sällan ut som bodybuilders eftersom det är till en nackdel när man ska kunna röra sin kropp så smidigt som möjligt).
Citera
2015-08-27, 22:21
Medlem
Lilltuffs avatar
Någon som vet om man kan träna bort sin mage?
Citera
2015-08-27, 22:27
Medlem
wemas avatar
Citat:

Det behöver du inte oroa dig för. Hur hårt du än tränar kommer du alltid att ha en mage.
Citera
2015-08-28, 10:15
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Ja det gör du i köket. Kaloriunderskott ordnar med den saken.
Citera
2015-08-28, 11:31
Medlem
Lilltuffs avatar
Så hur mycket jag än tränar magen så försvinner den inte menar ni? Då är det att leva på kalorieunderskott som gäller alltså? Hur mycket under ska man ligga då?
Citera
2015-08-28, 11:47
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Så hur mycket jag än tränar magen så försvinner den inte menar ni? Då är det att leva på kalorieunderskott som gäller alltså? Hur mycket under ska man ligga då?
Precis man kan inte punktförbränna fett. Var fettet försvinner först är olika för alla. Prova 500 cal under ditt dagsbehov för att sedan öka till 1000 efter ett tag så det inte blir för jobbigt.
Citera
2015-08-28, 14:44
Medlem
Lilltuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffenarkomanen
Precis man kan inte punktförbränna fett. Var fettet försvinner först är olika för alla. Prova 500 cal under ditt dagsbehov för att sedan öka till 1000 efter ett tag så det inte blir för jobbigt.
Så du menar att jag ska leva på 1000 kcal om dagen?
Citera
2015-08-28, 14:47
Medlem
Lilltuffs avatar
Citat:
Förlåt ja menar 700 kcal om dagen.
Citera
2015-08-28, 15:09
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Förlåt ja menar 700 kcal om dagen.
Beror på vad ditt dagsbehov är. Det får man räkna ut på längd kön vikt och hur mycket du rör dig. Goggla på räkna ut kaloribehov så lär någon tabell komma upp. Använd den för att få fram ditt dagliga behov sen får du ligga under det för att gå ner i fett.
Citera
2015-08-28, 16:45
Medlem
Lilltuffs avatar
Citat:
Beror på vad ditt dagsbehov är. Det får man räkna ut på längd kön vikt och hur mycket du rör dig. Goggla på räkna ut kaloribehov så lär någon tabell komma upp. Använd den för att få fram ditt dagliga behov sen får du ligga under det för att gå ner i fett.
Mitt dagliga Rdi är 1700 kcal ,använder mig av en app som säger till mig hur mycket jag ska äta för att gå ner i vikt långsamt. Tror inte det finns någon som uträkningen blir att bara äta 700 kcal om dagen då är det svält och då går man inte mer i vikt för det. Har gått ner 9 kg hittills och har 5 kvar men det känns som att man står o stampar på samma ställe,det händer inget liksom. Trodde det skulle hjälpa på vikten när man tränade och få muskler och gå ner i fett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in