2013-01-03, 17:38
Medlem
MindreModigMans avatar
Har sökt enligt alla konstens regler efter om det är tillåtet att berömma ett tidigare inlägg eller inte.
Jag vill gärna ge kred till inlägg som är riktigt bra, helst offentligt kred.

Nu har jag dock fått en varning för detta och jag undrar därför om detta är tillåtet eller inte:

--------------------------------------------------------------

Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Avpixlat vill skrämma journalister till lydnad

Citat:
Ursprungligen postat av MindreModigMan
Kan inte annat än instämma, hade tänkt att besvara med ungefär samma fakta - bra skrivet.

I den blindes värld är den enögde kung.
Citera
2013-01-03, 17:39
Moderator
skunkensunes avatar
Precis som att kalla någon troll är detta så gott som alltid OT. Om du vill berömma någon kan du lika gärna göra det via pm istället för att skräpa ned tråden.
Citera
2013-01-03, 17:40
Medlem
zBr9s avatar
Tycker det är helt rätt. Ingen annan än du själv och den som du citerar till bryr sig om vad du tycker om dennes inlägg. Skicka ett PM om du har ett sånt behov av att ge beröm till folk, men i trådar tar det bara plats.
Citera
2013-01-03, 17:41
Medlem
Rudeknugens avatar
Du fick ju inte varningen för att du berömde någons inlägg, du fick varningen för att du gick off-topic i tråden du postade i.
Citera
2013-01-03, 17:43
Moderator
^Eazs avatar
Att bara skriva: "Bra skrivet, jag håller med" tillför inget för trådens innehåll.

Det är e.g. bara en längre version av +1.
Citera
2013-01-03, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Precis som att kalla någon troll är detta så gott som alltid OT. Om du vill berömma någon kan du lika gärna göra det via pm istället för att skräpa ned tråden.
Håller visserligen med, men det var ju ingen "+1" som TS hade kommit med. Jag ser ingen anledning till att förbjuda den typen av beröm, men moderatorerna kanske tänker annorlunda. Sen måste man ju dra gränsen någonstans, och då har man väl bestämt att förbjuda alla inlägg som inte för diskussionen framåt, även om det känns som om detta väldigt sällan efterlevs (nu ser man ju visserligen inte inlägg som raderats, men det finns mycket inlägg som är betydligt mindre innehållsrikt än TS inlägg som inte tas bort)...
Citera
2013-01-03, 17:44
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudeknugen
Du fick ju inte varningen för att du berömde någons inlägg, du fick varningen för att du gick off-topic i tråden du postade i.

Fast off topic:en består ju i att han berömde någons inlägg, så sakerna går så att säga inte att skilja åt. Beröm (t.ex. +1) och andra inlägg som inte tillför trådens ämne något är nästan alltid off topic.
Citera
Medlem
MindreModigMans avatar
Jag tolkar dessa initiala inlägg som att det finns ett motstånd mot att ge någon offentligt beröm.
Det tycker jag är väldigt tråkigt för det bidrar till en positiv stämning.

Jag förmodar att jag får acceptera mitt öde.
Citera
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QQM04R
Håller visserligen med, men det var ju ingen "+1" som TS hade kommit med. Jag ser ingen anledning till att förbjuda den typen av beröm, men moderatorerna kanske tänker annorlunda. Sen måste man ju dra gränsen någonstans, och då har man väl bestämt att förbjuda alla inlägg som inte för diskussionen framåt, även om det känns som om detta väldigt sällan efterlevs (nu ser man ju visserligen inte inlägg som raderats, men det finns mycket inlägg som är betydligt mindre innehållsrikt än TS inlägg som inte tas bort)...

Hans inlägg säger knappt något mer än vad en "+1" gör.
Citera
2013-01-03, 17:45
Medlem
Medicinens avatar
Jag kan se en mening i att ge denna typen av beröm, support, etc. Kalla det vad ni vill, men det är ett sätt att uttrycka majoritet på. Om någon skriver ett bra och välformulerat inlägg, som jag vill stödja, så borde det vara ok. Jag kan också se faran i att det blir massor av denna typ av inlägg. Vem har inte sett massor av +1 i trådarna. Men den typ av inlägg som MindreModigMan gjorde, tycker jag borde vara tillåtna.
Citera
2013-01-03, 17:50
Medlem
MindreModigMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Tycker det är helt rätt. Ingen annan än du själv och den som du citerar till bryr sig om vad du tycker om dennes inlägg. Skicka ett PM om du har ett sånt behov av att ge beröm till folk, men i trådar tar det bara plats.

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Att bara skriva: "Bra skrivet, jag håller med" tillför inget för trådens innehåll.

Det är e.g. bara en längre version av +1.

Det är ju inte mitt eget behov som driver mig, det är snarare att
- offentlig kred skapar bättre stämning
- jag slipper att upprepa fakta men ändå visar mitt stöd åt åsikterna -> tar MINDRE utrymme
- det ger en balans mot allt klagande, negativsim, huggande etc som förekommer idag
Citera
2013-01-03, 17:54
Medlem
Viewts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9

Naturligtvis spelar det roll om två personer tycker samma sak, det är såklart kraftfullare än om det ursprungliga inlägget får stå för sig själv i tråden. Precis samma sak är det i diskussionssammanhang i verkligheten, är vi två som säger en sak så väger det tyngre än den ensamme lille killen.

Ska Flashback vara en spegel mot verkligheten så måste samma tekniker för diskussion tillåtas användas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in