Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-01-03, 17:57
Medlem
Hoeglunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindreModigMan
- jag slipper att upprepa fakta men ändå visar mitt stöd åt åsikterna -> tar MINDRE utrymme

Nu gör jag ju visserligen precis det som diskuteras i tråden.

Men det är ju just för att ge lite mer grund i inläggen som man gör det. Om någon ställer en fråga där två svarar, varpå en ena svara "ja" och den andra "nej", så citerar jag den jag håller med och skriver +1 eller att "jag håller med".

Grymt dåligt formulerat av mig märker jag när jag läser igenom inlägget, men ni borde fatta ändå.
Citera
2013-01-03, 18:00
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viewt
Naturligtvis spelar det roll om två personer tycker samma sak, det är såklart kraftfullare än om det ursprungliga inlägget får stå för sig själv i tråden. Precis samma sak är det i diskussionssammanhang i verkligheten, är vi två som säger en sak så väger det tyngre än den ensamme lille killen.

Ska Flashback vara en spegel mot verkligheten så måste samma tekniker för diskussion tillåtas användas.

Tycker inte att det är samma sak att berömma någons inlägg som att uttrycka att man håller med. När jag tänker beröm är det mer när folk skriver "+1", "Haha, dagens inlägg!", "" osv. Tycker inte det tillför något, och de gånger det gör det kan det lösas snyggare genom en poll i trådstarten.
Citera
2013-01-03, 18:04
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Det är ju inte mitt eget behov som driver mig, det är snarare att
- offentlig kred skapar bättre stämning
- jag slipper att upprepa fakta men ändå visar mitt stöd åt åsikterna -> tar MINDRE utrymme
- det ger en balans mot allt klagande, negativsim, huggande etc som förekommer idag

Alltså, missförstå mig rätt, tanken är god.

Men, att bara skriva "Jag håller med, bra inlägg" tillför fortfarande inget.

Har du inget att tillägga till inlägget, så är ett PM bättre, annars kan du ju alltid försöka tillägga något själv, e.g. "Bra inlägg, håller med i det mesta, men skulle även vilja säga bla bla bla" med saker som tillför diskussionen som sådan något.

Jag har själv PM:at en hel del användare när jag sett inlägg som sammanfattar allt jag tycker, där jag verkligen inte kan komma på något mer att tillägga och sagt att de skrivit ett riktigt djävla bra inlägg.
Citera
2013-01-03, 18:10
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Jag tolkar dessa initiala inlägg som att det finns ett motstånd mot att ge någon offentligt beröm.
Det tycker jag är väldigt tråkigt för det bidrar till en positiv stämning.

Jag förmodar att jag får acceptera mitt öde.
Det finns ett motstånd mot att folk skräpar ner trådar. Om du ser till att lägga ner lite tid och bidra kring trådens ämne så tror jag inte det finns en enda mod som inte har överseende med att du slänger in en personlig kommentar också.
Citera
2013-01-03, 18:18
Medlem
MindreModigMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Det finns ett motstånd mot att folk skräpar ner trådar. Om du ser till att lägga ner lite tid och bidra kring trådens ämne så tror jag inte det finns en enda mod som inte har överseende med att du slänger in en personlig kommentar också.

Bra skrivet - det ska jag ta till mig
Citera
2013-01-03, 18:59
Medlem
Viewts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Tycker inte att det är samma sak att berömma någons inlägg som att uttrycka att man håller med. När jag tänker beröm är det mer när folk skriver "+1", "Haha, dagens inlägg!", "" osv. Tycker inte det tillför något, och de gånger det gör det kan det lösas snyggare genom en poll i trådstarten.

I TS inlägg använde han sig av uttrycket "jag instämmer" istället för "jag håller med", men jag antar att det fyller samma funktion?
Citera
2013-01-03, 21:07
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Det är ju inte mitt eget behov som driver mig, det är snarare att
- offentlig kred skapar bättre stämning
- det ger en balans mot allt klagande, negativsim, huggande etc som förekommer idag

Som i princip alltid så ser man mellan fingrarna på små mängder välformulerad OT så länge som inlägget främst i övrigt håller topic. Cred i sig är inte förbjudet, men då det är OT så bör inlägg enbart innehållandes det fortfarande raderas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in