2014-10-19, 13:03
Medlem
Ratis avatar
Lergrytekyckling.
http://www.ladda-upp.com/bilder-a/kyckling-538.JPG

Blev riktigt saftigt.
Var dock lite för feg med fyllningen så den blev inte så smakfull men säg den kyckling som inte kan räddas med en burk bea.
Citera
2014-10-19, 13:22
Medlem
Kuittsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Lergrytekyckling.

Blev riktigt saftigt.
Var dock lite för feg med fyllningen så den blev inte så smakfull men säg den kyckling som inte kan räddas med en burk bea.
Bearnaisesås och kyckling? Det skär sig i mina smaklökar, var nog bland det konstigaste jag hört.
Citera
2014-10-19, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuittsa
Bearnaisesås och kyckling? Det skär sig i mina smaklökar, var nog bland det konstigaste jag hört.
Är nog du som är konstig snarare än kombinationen som sådan i så fall...
Citera
2014-10-19, 14:13
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Lergrytekyckling.

Blev riktigt saftigt.
Stiligt! Har inte käkat kyckling stekt i lergryta på flera år! Nu blev jag sugen på att rota fram lergrytan (Om den fortfarande är i livet dvs) Gott

Citat:
Funkar fint! Bearnaise smakar ju dragon, och det är en klassisk kycklingkrydda. Jag brukar göra en gratinerad rätt med bla duchessepotatis, skivade kycklingbröst och bearnaise. Smakar kanon!
Citera
2014-10-19, 14:16
Medlem
Kuittsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Är nog du som är konstig snarare än kombinationen som sådan i så fall...
Der där måste vara något konstigt svenskt påfund. Googlade kana (kyckling på finska) och bea, fick tre relevanta träffar. Så antingen är vi finnar konstiga eller så är ni svenskar ett bernaise ätande folk in absurdum.

Ja, det sista var ett skämt.

Har faktiskt aldrig tidigare hört talas om kyckling/bea kombinationen.
Citera
2014-10-19, 14:59
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Stiligt! Har inte käkat kyckling stekt i lergryta på flera år! Nu blev jag sugen på att rota fram lergrytan (Om den fortfarande är i livet dvs) Gott

Funkar fint! Bearnaise smakar ju dragon, och det är en klassisk kycklingkrydda. Jag brukar göra en gratinerad rätt med bla duchessepotatis, skivade kycklingbröst och bearnaise. Smakar kanon!

Citat:
Der där måste vara något konstigt svenskt påfund. Googlade kana (kyckling på finska) och bea, fick tre relevanta träffar. Så antingen är vi finnar konstiga eller så är ni svenskar ett bernaise ätande folk in absurdum.

Grillad kyckling, potatis, grönsaker, bearnaisesås intryckt i pitabröd är något jag kan föräta mig på.
Citera
2014-10-19, 15:04
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Grillad kyckling, potatis, grönsaker, bearnaisesås intryckt i pitabröd är något jag kan föräta mig på.
Det lät inte dumt alls! En "Ratifierad" kycklingkebab m.ao!
Citera
2014-10-19, 15:06
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:

Möjligt det var ett skämt men det var ju sant.
Finns ju pizzor med bea på
Citera
2014-10-19, 15:17
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:

Beadyrkan är väldigt utbredd här i Sverige och då speciellt som bakismedicin. Anledningen till att bea inte är lika stort i Finland är nog att finnarna är konstant packade, så dom hinner liksom aldrig bli bakis. Min teori i.af

Här kommer det iaf beafritt käk nämligen spaghetti med ragú bolognese, kokt efter konstens alla regler med bla kalv och fläskfärs, vitt vin, kycklinglever, pancetta, rotselleri m.m:
http://i.cubeupload.com/iLkjJb.png
Citera
2014-10-19, 15:29
Medlem
Citat:
Beadyrkan är väldigt utbredd här i Sverige och då speciellt som bakismedicin. Anledningen till att bea inte är lika stort i Finland är nog att finnarna är konstant packade, så dom hinner liksom aldrig bli bakis. Min teori i.af

Här kommer det iaf beafritt käk nämligen spaghetti med ragú bolognese, kokt efter konstens alla regler med bla kalv och fläskfärs, vitt vin, kycklinglever, pancetta, rotselleri m.m:

Oj vad gott det ser ut och så klart extra fint att du gör det ordentligt
Citera
2014-10-19, 15:34
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Oj vad gott det ser ut och så klart extra fint att du gör det ordentligt
Tackar! Ja det tar ju några timmars puttrande för att den skall hamna där den ska, men fan vad gott det blir!
Citera
2014-10-19, 15:41
Medlem
Kuittsas avatar
Citat:
Hade faktiskt lite baksmälla idag, botade den med ett besök till Burger King.
Så din teori haltar lite.

Citat:
Den såg god ut. Det blir faktiskt hästfärssås och spaghetti här till middag. Får se om jag slänger upp en bild. Hästfärs kostar ungefär hälften av vad nötfärs kostar, innehåller lite fett och är väldigt gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in