Nix inte jag personligen (Om man bortser från ett vildsvin), men jaktlaget fick kål på hela tilldelningen så nu är kylrum och frysar laddade för ett bra tag. Blir älgfilé till middag i morgon, så då blir det till att ta kort!
Du får gärna förklara lite närmre vad skillnaden mellan de två burgarna är.
Den till vänster en är dubbel (2x100g) med cheddarost och bacon. Den till höger är en enkel (180g) cricket, dvs med färskost och hackad jalapeno. Båda burgarna är omslutna av ett hamburgerbröd bakat efter detta recept från hamburgare.org
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Även jag vill veta mer om ingredienser och tillvägagångssätt...
Det är ICAs högrevsfärs som jag vägt upp och format lätt till bollar, sen stekt dom genom att smasha ner dom i stekpannan med en gammal gryta, sen vänder man den med en spackelskrapa för att få med hela den goda stekytan
Senast redigerad av dataquid 2014-10-18 kl. 20:08.
Fan vilka bra frukostar du äter jämt. Här sitter man med en kopp kaffe och en ostmacka, långt ifrån ditt monumentala morgonkäk
Hehe ja det beror mest på att mina små señoritor har en tendens till att vakna upp vid fyrasnåret för att yla en duett, och för att skona frugans skönhetssömn så tar jag med dom ner i köket där dom får klunka litet "Färskpressad Carmen-juice" medan jag precis som dig klunkar kaffe och ostmacka. Sedan så är det inte någon idé att somna om, så runt åttansnåret blir jag klädsamt sugen på lunchkäk. Frugan tycker såklart att jag är rätt dum i huvudet som äter lagad mat på morgonen, men det står hon gärna ut med så länge som hon får sovmorgon!
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD
Pytt är en favvo (tänkte göra en till brunch) men stek inte ägget så hårt nästa gång.
Tror nog det var ett misstag du visste om men orkade inte göra om då magen skrek efter mat. Ev. lite småbakis?
O nej! Inget bakismisstag! Jag gillar mitt stekta ägg precis sådär! Frasiga kanter och rinnig gula. Dock så såg kanterna litet mörkare ut än vad dom faktiskt var efter att den lilla koreanen som bor i min mobilkamera hade lekt klart med färgfiltren!