Citat:
Ursprungligen postat av
AndersArsenik
Ser väldigt bra ut. Såg också att du skrev om risig kvalitet på det sydamerikanska köttet. Jag vet att det hyllas som fan här inne men jag förstår inte det. Det är så klart en sak att äta det på plats som vissa (som typ bor i Argentina

) får göra. Jag tycker det sydamerikanska som säljs på t ex Willys är rena skiten. Skulle mycket hellre köpa äta 1/4 så mycket kött och köpa bra kött istället.
Det Argentinska köttet är oftast av den absoluta toppklassen, men eftersom kommunistkärringen som styr Argentina för närvarande har gjort import/export av olika slag ytterst dyrt och snårigt, så är det väldigt svårt att hitta argentinskt kött utanför själva Argentina.
Detta har gjort att handlarna köper in brasilianskt och uruguayanskt kött, och det är oftast av ytterst skiftande kvalitet. Har man tur så är det en ommärkt och insmugglad argentinsk kossa som man får tag på, men oftast så får man det smaklösa uruguayanska köttet.
I Sverige så gör man nuförtiden bäst i att antingen köpa svenskt av toppkvalitet (Dyrt som fan och svårt att hitta utanför saluhallarna då det mesta sugs upp restaurangerna) eller att köpa amerikanskt kött (US Beef, Hereford Angus)