Haha ok så t.o.m. getpung är du bra på
Ja jag är konditor men jobbar inte som det längre, jobbar i flygbranschen sedan länge. Dock så bakar jag bl.a. specialtårtor på beställning på fritiden. Bröllopstårtor och figurtårtor t.ex. Mycket mer inspirerande än att göra 60 likadana vanliga tårtor varje dag
Självklart ska du får receptet på kakan!

Om du menar den med 3 lager chokladmousse?
4 ägg
2 dl socker
1 dl potatismjöl
3 msk kakao
1 tsk bakpulver
3 msk mörk rom
Chokladmousse
200 g mörk choklad + 1.5 dl grädde + lite socker efter smak
200 g mjölkchoklad + 1.5 dl grädde
200 g vit choklad
4.5 dl grädde
Chokladganache
100 g mörk choklad
0.5 dl vispgrädde
25 g smör
socker efter smak
Sätt ugnen på 225 grader. Vispa ägg och socker pösigt och tillsätt rommen. Blanda potatismjöl, kakao och bakpulver och sikta ner det i smeten och rör om försiktigt. Bred ut hälften av smeten på en plåt med bakplåtspapper så det blir ca 30x40 cm. Grädda kakan i 5-6 min. Stjälp upp på bakplåtspapper med strösocker på och dra av pappret. Gör likadant med andra delen av smeten. dela sedan kakan i 2 delar så det blir totalt 4 bitar kaka.
Smält de 3 chokladsorterna i 3 kastruller tillsammans med grädden. Låt svalna.
Vispa 4.5 grädde, dela på 3 och blanda med chokladen.
Spruta starkt kallt kaffe på ena kakan, bred på den mörka chokladmoussen. Lägg på en kaka till, spruta på kaffe och på med ljusa chokladmoussen. Sedan tredje biten kaka, på med kaffe och vita chokladmoussen. Och så på med sista kakan.
Lägg alla ingredienser till chokladganachen i en kastrull utom smöret och låt koka i ca 10 min. tills det blir en tjock massa. Ta av från värmen och rör ner smöret. Bred massan på kakan och ställ in den i kylen.
Dekorera efter smak. Kakan blir godast man låter den stå i runstemperatur någon timme innan den ska ätas tycker jag
Det här är alltså min version av kakan som jag hittade på ensmakavkarin.wordpress.com