2013-01-03, 01:33
Medlem
Okej. Som mamma till två döttrar blir jag lite..nej, jävligt rädd när jag läser alla tjejförminskande trådar här. Så. Var finns ni killar/män som fattar? Ni killar som ser tjejer med hjärna och åsikter som något positivt och inte manshatande? Ni som inte tror att tjejer bajsar hallonglass. Ni som vill leva med en själsfrände och inte en disk- och städmaskin? Ni som fattar att alla inte är födda med D-kupa men är älskvärda ändå.

Finns ni överhuvudtaget kvar?
Citera
2013-01-03, 01:35
Medlem
nanoballes avatar
Ja. Tror dock att vi är ganska utrotningshotade på flashback.
Citera
2013-01-03, 01:36
Medlem
SeMeNoMores avatar
Man kallar feminister för manshatare eftersom de är synonymer. Bara för att en kvinna har en hjärna och åsikter betyder inte det att hon inte kan städa och diska som du tror, för du är bara en smutsig sexist och inget annat.
Citera
2013-01-03, 01:40
Medlem
TrueCs avatar
Här på Flashback sitter väldigt många sexuellt frustrerade unga män, de du söker är en minoritet här. På Flashback är det i de allra flesta fall våldtäktsoffret som bär skulden.

.. Med det är det inte sagt att det finns många bra sidor av detta svarta hål i internet med!
Citera
2013-01-03, 01:42
Medlem
BigKermits avatar
Jag har klarar av alla dina "hinder" men jag ser fortfarande skillnaden på en man och en kvinna, det kommer jag alltid att göra. Idag gör det mig till en gris skulle jag tro.
Citera
2013-01-03, 01:44
Medlem
BigKermits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Här på Flashback sitter väldigt många sexuellt frustrerade unga män, de du söker är en minoritet här. På Flashback är det i de allra flesta fall våldtäktsoffret som bär skulden.

.. Med det är det inte sagt att det finns många bra sidor av detta svarta hål i internet med!
Tror du drar lite för stora växlar, finns nog många som kör hårt på grabbjargongen, men det där med våldtäkterna är nog lite att ta i.
Citera
2013-01-03, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigKermit
Jag har klarar av alla dina "hinder" men jag ser fortfarande skillnaden på en man och en kvinna, det kommer jag alltid att göra. Idag gör det mig till en gris skulle jag tro.

TrueC (vet ej hur man citerar fler i ett inlägg, blåbär när det gäller detta): Jo, jag vet och det är bra att du påminner mig

BigKermit: Vilka skillnader ser du och respekterar du dem? Är de på samma nivå i din värdeskala?
Citera
2013-01-03, 01:58
Medlem
Displaceds avatar
Hej hej, trevligt att råkas.

Jag förblir ensam, dock. Så har det varit, och kommer alltid vara. Antar jag.
Citera
2013-01-03, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Hej hej, trevligt att råkas.

Jag förblir ensam, dock. Så har det varit, och kommer alltid vara. Antar jag.

Nä. Det tror jag faktiskt inte. Om den här generationen består av grisar så kommer pärlor vara eftertraktade.
Citera
2013-01-03, 02:04
Medlem
De som du syftar på är också de som oftast ses/ hörs mest. Därför. Dock så har alltid Flashback haft en speciell jargong, det är lite av poängen. Tycker dock det blivit sämre med kvalitetsposter på senare år..
Citera
2013-01-03, 02:09
Medlem
Vi "grisar" med lite mer i hjärnan är upptagna med saker som intresserar oss mer och inte direkt hänger eller kommenterar något om det här med jämställdhet då vi alla vet att alla som skriver och anstränger sig för att göra något åt det är folk som vill att man ska tycka synd om dem och göra det till en värre grej än vad det är!
Ifall man bara går vidare och inte ser något problem med det så är det inte något problem, utan då är det personen som kämpar mest för det får vad den förtjänar än att spenderar tid på något som ger en person "gratis" fördelar. Livet ska vara svårt och jobbigt ändå ska man nå sitt mål!

Se inte begränsningarna eller orättvisorna utan se möjligheterna och utmaningarna istället!
Citera
2013-01-03, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarat
De som du syftar på är också de som oftast ses/ hörs mest. Därför. Dock så har alltid Flashback haft en speciell jargong, det är lite av poängen. Tycker dock det blivit sämre med kvalitetsposter på senare år..

Jo, det är väl så och jag fattar jargongen men jag kan ändå inte låta bli att bli så inåtih-vete provocerad ibland och ja, det är mer hat än eftertanke här nuförtiden. Synd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in