2013-01-03, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theWdahl
Vi "grisar" med lite mer i hjärnan är upptagna med saker som intresserar oss mer och inte direkt hänger eller kommenterar något om det här med jämställdhet då vi alla vet att alla som skriver och anstränger sig för att göra något åt det är folk som vill att man ska tycka synd om dem och göra det till en värre grej än vad det är!
Ifall man bara går vidare och inte ser något problem med det så är det inte något problem, utan då är det personen som kämpar mest för det får vad den förtjänar än att spenderar tid på något som ger en person "gratis" fördelar. Livet ska vara svårt och jobbigt ändå ska man nå sitt mål!

Se inte begränsningarna eller orättvisorna utan se möjligheterna och utmaningarna istället!

Fan, stort att du med lite mer hjärna ändå hade tid att titta förbi och släppa lite åsikter som dock totalt missade poängen men ändå! Tack för ditt bidrag!
Citera
2013-01-03, 02:23
Medlem
PseudonymouZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blärk
Okej. Som mamma till två döttrar blir jag lite..nej, jävligt rädd när jag läser alla tjejförminskande trådar här. Så. Var finns ni killar/män som fattar? Ni killar som ser tjejer med hjärna och åsikter som något positivt och inte manshatande? Ni som inte tror att tjejer bajsar hallonglass. Ni som vill leva med en själsfrände och inte en disk- och städmaskin? Ni som fattar att alla inte är födda med D-kupa men är älskvärda ändå.

Finns ni överhuvudtaget kvar?

Du borde bli mer rädd för alla MENA som gruppvåldtar svenska kvinnor mer eller mindre dagligen.

Jag hatar kvinnor som kallar sig feminister samtidigt som de förespråkar mångkultur och daltande med MENA brottslingar.

En sann feminist står upp mot Islam, allt annat är absurdt.

Kan säga att vi är uppgivna och hatiska därav. Men inte gruppvåldtar vi. Inte slår vi kvinnor... etc...

Jag hatar dig om du är en av dem.
Citera
2013-01-03, 02:28
Medlem
PseudonymouZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Här på Flashback sitter väldigt många sexuellt frustrerade unga män, de du söker är en minoritet här. På Flashback är det i de allra flesta fall våldtäktsoffret som bär skulden.

.. Med det är det inte sagt att det finns många bra sidor av detta svarta hål i internet med!

Ja och Nej.

De flesta hatar våldtäktmän på flashback. Sedan kan man tycka att föräldrar, skola och samhälle borde ha upplyst kvinnorna om riskerna i det "nya Sverige".

Idag är det tyvärr så att en ansvarsfull förälder inte kan låta sina döttrar springa runt fritt längre. Försiktighetsåtgärder måste tas. Tyvärr.

Tacka FI och resten av förrädarna i riksdagen för det!
Citera
2013-01-03, 02:34
Medlem
Kalmantos avatar
Jo då, vi finns här. Ser också dessa trådar och inlägg men vad ska man säga? Är ju alltid trista diskussioner mellan sorgliga typer som man ganska snabbt klickar sig vidare ifrån...
Citera
2013-01-03, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PseudonymouZ
Du borde bli mer rädd för alla MENA som gruppvåldtar svenska kvinnor mer eller mindre dagligen.

Jag hatar kvinnor som kallar sig feminister samtidigt som de förespråkar mångkultur och daltande med MENA brottslingar.

En sann feminist står upp mot Islam, allt annat är absurdt.

Kan säga att vi är uppgivna och hatiska därav. Men inte gruppvåldtar vi. Inte slår vi kvinnor... etc...

Jag hatar dig om du är en av dem.

Jag klumpade ihop i mitt inlägg men frågeställningen var riktad individuellt. Du vet, agnarna från vetet, så svara på det istället.
Citera
2013-01-03, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmanto
Jo då, vi finns här. Ser också dessa trådar och inlägg men vad ska man säga? Är ju alltid trista diskussioner mellan sorgliga typer som man ganska snabbt klickar sig vidare ifrån...

Skönt att höra! Antar att klicka vidare är konceptet..
Citera
2013-01-03, 02:48
Medlem
Höjas avatar
Jag nickade instämmande och bra tills sista punkten, där blev jag visst en gris, aningen fördomsfullt av er dock.

Fast de där tänkande männen som inte har något emot att dela hushållsarbete och ser en kvinna som mer än en disk/matmaskin med tre hål är många, bara inte här och de är inte särskilt ofta särskilt tuffa.
Citera
2013-01-03, 02:49
Medlem
avmans avatar
Citat:
Okej. Som mamma till två döttrar blir jag lite..nej, jävligt rädd när jag läser alla tjejförminskande trådar här. Så. Var finns ni killar/män som fattar? Ni killar som ser tjejer med hjärna och åsikter som något positivt och inte manshatande? Ni som inte tror att tjejer bajsar hallonglass. Ni som vill leva med en själsfrände och inte en disk- och städmaskin? Ni som fattar att alla inte är födda med D-kupa men är älskvärda ändå.
Finns ni överhuvudtaget kvar?

Jag älskar och uppskattar alla kvinnor. Däremot gillar jag absolut inte kvinnor som hatar män.

Jag tror att det svenska samhället innehåller jätte många kvinnor som hatar män, men det finns bara få män som hatar eller ser ner på kvinnor.

Har du döttrar som bor i Sverige så har du faktiskt tur. Jag önskar er all lycka.
Citera
2013-01-03, 02:51
Medlem
Citat:
Skönt att höra! Antar att klicka vidare är konceptet..

Ja, och passa på att skratta lite, man får inte ta det allt för seriöst
Citera
2013-01-03, 02:52
Medlem
views avatar
Män föraktar inte kvinnor med hjärna och åsikter som inte bara duger för att städa. Grejen är ju det att många kvinnor brinner för ett jämnställt samhälle där allting är lika och att det inte är några skillnader på män och kvinnor. Men det sistnämnda är fel,kvinnor är generellt inte på männens nivå. På grund av det så kommer det alltid behövas kvoteras in kvinnor till diverse jobb samt ge dom lön som dom kanske inte förtjänar bara för att det ska se bra ut i statistiken.

Jag kan ärligt talat säga att jag inte har varit med om en enda kvinna som har varit bättre än mig på någonting jag gjort förutom att skriva möjligtvis. Och om det är en helt ny grej för mig som dom har hållit på med i några år så tar det mig ett par dagar för att nå deras nivå. Detta är tyvärr sant och ska man argumentera mot det får man någ ta den sämsta mannen mot den bästa kvinnan som fö brukar vara ett populärt exempel hos feministerna. "Undrar hur fettobbe gör mot världens bästa kvinnliga sprinter" läste jag i en annan tråd.

För egen del så går jag inte runt och föraktar kvinnor. Jag gillar kvinnor och dom flesta kvinnor som faktiskt är älskvärda har insett att kvinnor och män är olika och därför har man inga problem med det. Kvinnor kan göra mycket, men oftast inte lika bra som män.
Citera
2013-01-03, 02:53
Medlem
Egenvektors avatar
Väl diskuterat ämne på internet. Många av dom "bättre" hänger på andra avdelningar. De beter sig inte lika illa som kvinnohatarna och är därmed förmodligen inte de minsta intressanta för dina döttrar.

Sad but true
Citera
2013-01-03, 02:53
Medlem
PseudonymouZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Jag nickade instämmande och bra tills sista punkten, där blev jag visst en gris, aningen fördomsfullt av er dock.

Fast de där tänkande männen som inte har något emot att dela hushållsarbete och ser en kvinna som mer än en disk/matmaskin med tre hål är många, bara inte här och de är inte särskilt ofta särskilt tuffa.

Hej.

Folk har mekanisk diskmaskin nu för tiden. Kanske inte i Rinkeby, men i resten av Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in