• 1
  • 2
2013-01-02, 17:16
Medlem
Ja det är just precis vad jag undrar. Vilken är den billigaste matbutiken i Stockholms innerstad? Visserligen har jag både ica och coop i närheten av där jag bor, men de butikerna är ju rätt dyra båda två. Fattig som jag är så är alla tips välkomna med öppna armar
Citera
2013-01-02, 17:18
Medlem
Lidl? Finns på folkungagatan på söder.
Citera
2013-01-02, 17:18
Medlem
Sardinbruss avatar
På vilken malm bor du? Det finns ju ett antal Lidl i stan exempelvis, det är väl en av få billiga kedjor. Coop, Ica och Hemköp är väl annars ganska jämndyra.
Citera
2013-01-02, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speeeed
Lidl? Finns på folkungagatan på söder.

har verkligen försökt handla där, men den är tyvärr rätt dålig.
Citera
2013-01-02, 17:26
Medlem
Welbecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belzinaz
Då finns det väl inte så mycket andra billiga alternativ kvar va? Lidl är ju inte bra asså.. men billigt
Citera
2013-01-02, 17:27
Medlem
Citat:

Det finns prisxtra vid st eriksplan som är billigt. Även ett vid fridhemsplan. Willys finbs också invid västermalmsgallerian.
Citera
2013-01-02, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
På vilken malm bor du? Det finns ju ett antal Lidl i stan exempelvis, det är väl en av få billiga kedjor. Coop, Ica och Hemköp är väl annars ganska jämndyra.

bor på söder, precis vid medis! ligger en lidl här som jag har försökt handla på flera gånger, men den är inte speciellt bra. dåligt utbud!
Citera
2013-01-02, 17:33
Medlem
Citat:
bor på söder, precis vid medis! ligger en lidl här som jag har försökt handla på flera gånger, men den är inte speciellt bra. dåligt utbud!

Det finns inget där förutom Lidl, bor också där. Billigaste är ica super på folkungagatan och coop nere under medis.
Citera
2013-01-02, 17:44
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
bor på söder, precis vid medis! […]
Det finns ett Willyshemma på Götgatan, lite mot Skanstull, på vänster sida om du går söderut.

Om du är fattig så handlar du kanske vissa saker billigast på Ö&B. Det finns ett på Sveavägen, nära Sergels Torg, nästan under Mäster Samuelsgatan och ett vid Fridhemsplan, vid korsningen Fleminggatan / S:t Eriksgatan. De kan ha konserver, nudlar och bröd.
Citera
2013-01-02, 19:09
Medlem
P.Gs avatar
Daglivs och PrisExtra finns vid Fridhemsplans t-baneuppgång. Välsorterade och hyffsat billiga.
Citera
2013-01-02, 21:13
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Du efterlyser billigaste butiken, men den ska vara "bra"
Söder vet jag inte, men runt Fridhemsplan finns Lidl, PrisExtra och ÖoB.
Även DagLivs som var billiga för lääänge sen, men tydligen inte är det nu vad jag hört.

Nej, billiga butiker finns bara utanför stan.
Troligtvis pga hyrorna.
Brukade själv köra iväg och handla i dessa stora köpcentra, men med dagen soppapriser, så går det jämt ut.
Citera
2013-01-02, 22:41
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
[…]
Nej, billiga butiker finns bara utanför stan.
Troligtvis pga hyrorna.
[…]
Jo, det är nog så, men det finns ett rätt bra ICA Maxi på Kungsholmen. Det är i det nya området, Lindhagen, direkt "bakom" (väster om) Essingeleden.
Närmaste tunnelbanestation är antingen T-Stadshagen, uppgång mot S:t Görans sjukhus och sedan nerför Kellgrensgatan eller T-Thorildsplan och förbi själva Thorildsplan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in