• 1
  • 2
2013-01-02, 00:33
Medlem
Roger Rabbits avatar
Tja,

Dreamspark gr det d mjligt att f gratis windowsprogram, t.ex. Win 7, en del utvecklingsprogram etc. https://www.dreamspark.com/

Jag har Dreamspark via Uppsala universitet, men fr inte hmta hem Win 8. Har ngon annan ftt hmta Win 8 genom Dreamspark?
Citera
2013-01-03, 22:07
Medlem
precis vad jag undra ver!
skulle vara toppen att hitta en lsning.
Citera
2013-01-03, 22:10
Medlem
Bakfotens avatar
Jag hmtade win 8 frn dreamspark fr ett tag sedan. Jag fr mitt Dreamspark-konto frn KTH
Citera
2013-01-03, 23:19
Medlem
Roger Rabbits avatar
Ok, kanske skulle regga sig p ngon distanskurs vid KTH d...

Det r lite skumt, d jag klickar in mig p "r du behrig?" str det "Du kan inte bo i ngon av fljande lnder", s rabblar de upp i princip hela Europa inkl. Sverige... :S

Det fanns/finns? ju Pellesoft man kunde g med i fr 100kr eller s frrut ocks och f MSDNAA drigenom, r vl en mjlig lsning.
Citera
2013-01-29, 19:41
Medlem
pikzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Tja,

Dreamspark gr det d mjligt att f gratis windowsprogram, t.ex. Win 7, en del utvecklingsprogram etc. https://www.dreamspark.com/

Jag har Dreamspark via Uppsala universitet, men fr inte hmta hem Win 8. Har ngon annan ftt hmta Win 8 genom Dreamspark?

Jag har samma frga, s jag river upp trden igen. Jag har ocks Dreamspark via UU, men fr inte tanka varken Windows 8 eller VS2012. Behvs det ngon ytterligare aktivering? Jag ser att det str User groups: None, kan det vara relevant?

MSDNAA funkade bra nr jag pluggade fr ngra r sen.
Citera
2013-03-20, 16:13
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikzel
Jag har samma frga, s jag river upp trden igen. Jag har ocks Dreamspark via UU, men fr inte tanka varken Windows 8 eller VS2012. Behvs det ngon ytterligare aktivering? Jag ser att det str User groups: None, kan det vara relevant?

MSDNAA funkade bra nr jag pluggade fr ngra r sen.

Det verkar funka nu via UU, iaf win8. Tankar det just nu, ca 2GB
Citera
2014-04-09, 06:57
Medlem
christerys avatar
Tjejen sopade datorn i golvet s jag var tvungen att fixa en ny HDD, men jag hittar fan inte office (word/excel) i dreamspark via oru (rebro universitet). Tankade hem nt som sg lovande ut, det var SP1 till office 2007.

Klarar mig med 2010 x, den har jag licens fr hemma (i Sverige) men nu sitter jag i Thailand och shoppa p TPB eller kpa en pirat r vl nsta steg om office inte fins i MSDNAA

W8.1 dremot sg jag, inte fr att jag hade tnkt byta till det nu, men kanske jag laddar hem skiten i alla fall.
Citera
2014-04-09, 17:43
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Tjejen sopade datorn i golvet s jag var tvungen att fixa en ny HDD, men jag hittar fan inte office (word/excel) i dreamspark via oru (rebro universitet). Tankade hem nt som sg lovande ut, det var SP1 till office 2007.

Klarar mig med 2010 x, den har jag licens fr hemma (i Sverige) men nu sitter jag i Thailand och shoppa p TPB eller kpa en pirat r vl nsta steg om office inte fins i MSDNAA

W8.1 dremot sg jag, inte fr att jag hade tnkt byta till det nu, men kanske jag laddar hem skiten i alla fall.

Word/excel etc. finns inte p dreamspark ht.
Citera
2014-04-10, 06:22
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Word/excel etc. finns inte p dreamspark ht.

N, jag mrkte det. "shoppade" 2010 som jag har betalt licens fr p TPB istllet.

Vafan, jag trodde MSDNAA hade allt, men nr jag nu kollar vad jag skulle kunna anvnda av det som finns s r bara visual studio intressant. Resten kan dom gott behlla.
Citera
2014-05-15, 11:16
Medlem
Fungerar Pellesoft fortfarande, r det ngon som vet?
Eller r bsta sttet att regga sig p en distanskurs ngonstans kanske?
Citera
2015-08-06, 18:20
Medlem
r det ngon som har problem med Dreamsparks nedladdningsprogram "SecureDownloadManager" ?

Nr jag ppnar sdm filen via SecureDownloadManager vill den att jag ska aktivera "active scripting" i internet alternativen. Vilket jag redan har...
Citera
2015-08-17, 11:46
Medlem
r det ngon som kan bekrfta att man fortfarande kan kpa MS Dreamspark via Pellesoft som gymnasiestudent ?

Nr jag googlar p det s hittar jag en som sger att det inte gller gymnasiestudenter (en mnad gammalt inlgg). Men flera som skriver att det gller gymnasiestudenter (6mn eller ldre inlgg)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in