2009-02-21, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Eftersom det finns en tråd om horcigg så får vi väl avhandla gubbcigarretterna också.
Jag anser att Commerce och John Silver utan filter är oslagbara gubbcigarretter. Oftast är det karlar över sjuttio som röker dessa och inte alltför sällan så är de bönder också.
Glenn har också lite gubbkänsla över sig, de verkar komma starkt hos de Grå Pantrarna.
Överhuvudtaget så är korta ciggisar oftast synonymt med gubbar. Eller vad säger ni andra?

Att jag inte såg detta förräns nu! Du snackar alltså skit om röd Commerce, utan filter alltså! Commerce som är det i särklass bästa märket jag någonisn rökt! På andra plats kommer röd Marlboro. Men tar bort filtret på Marlboro, så dom blir lite starkare.

Kan omöjligt röka nåt annat märke än dessa två!
Citera
2009-02-21, 22:47
Medlem
Carleoneyähs avatar
Level är äckliga skitcigg tycker jag allt. Även "gubbcigg" skulle jag kunna tänka mig.
Citera
2009-02-22, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carleoneyäh
Level är äckliga skitcigg tycker jag allt. Även "gubbcigg" skulle jag kunna tänka mig.
Level är mer tantcigg. Egenrullade cigg är gubbigt.
Citera
2010-10-16, 08:47
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
Att jag inte såg detta förräns nu! Du snackar alltså skit om röd Commerce, utan filter alltså! Commerce som är det i särklass bästa märket jag någonisn rökt! På andra plats kommer röd Marlboro. Men tar bort filtret på Marlboro, så dom blir lite starkare.

Kan omöjligt röka nåt annat märke än dessa två!
commerce utan filter slåt john silver tycker jag. å ja föredrar filterlösa
särklass bästa cigaretten jag hittat (kanske inte så bra om man ska röka 2 pack om dagen av det dock men nu röker jag bara sporadiskt, tyckerd e är roligare så å man kan undvika beroende)

Commerce!!!!!!! Köp dem och testa, bli trogen kund så dem inte går i konkurs.
Citera
2010-10-21, 13:58
Medlem
OcensureraDs avatar
John Silver som är så goda. Tjock rök med fyllig smak
Citera
2010-10-26, 09:17
Medlem
Rakiis avatar
Av vad jag märkt av en del äldre herrar i min bekantskap är det John Silver som gäller.
Citera
2010-10-26, 17:56
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OcensureraD
John Silver som är så goda. Tjock rök med fyllig smak
Brinner upp så jävla snabbt. Det gör iofs Commerce också men inte lika fort ändå.

De borde ju göra filterlösa cigaretter lika långa som vanliga, för att kompensera bränna fingrarnaavsigsyndromet.
Citera
2010-10-27, 21:39
Medlem
Gift44s avatar
Corner och Level. Röker dem inte själv trots att jag är "gubbe". Röd Prince är mitt gift.
Citera
2010-10-27, 21:45
Medlem
Zeke Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Eftersom det finns en tråd om horcigg så får vi väl avhandla gubbcigarretterna också.
Jag anser att Commerce och John Silver utan filter är oslagbara gubbcigarretter. Oftast är det karlar över sjuttio som röker dessa och inte alltför sällan så är de bönder också.
Glenn har också lite gubbkänsla över sig, de verkar komma starkt hos de Grå Pantrarna.
Överhuvudtaget så är korta ciggisar oftast synonymt med gubbar. Eller vad säger ni andra?

Inlägget ovan är skrivet 2005. Finns dessa ciggmärken kvar än i dag?
När jag var ung fanns en uppsjö olika märken.

Min morfar rökte ett märke som hette Ritz. Men på äldre dar gick han över till Prince - eller som det hette i reklamen då "Även jag har gått över till Prince". Detta märke finns kvar än i dag.

Det finns väl inte så många kvar i Sverige som röker öht, tror jag. Skulle man få syn på en piprökare så är det snudd på sensation!

Jag gillar rökare (OBS! ej ironi). De är oftast mer avspända än icke-rökare.

Senast redigerad av Zeke Warg 2010-10-27 kl. 21:47.
Citera
2010-10-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Brinner upp så jävla snabbt. Det gör iofs Commerce också men inte lika fort ändå.

De borde ju göra filterlösa cigaretter lika långa som vanliga, för att kompensera bränna fingrarnaavsigsyndromet.

Pall Mall u. filter är "kingsize", alltså lika långa som vanliga cigaretter med filter. Minns att min farfar rökte dem. Jag köpte ett par paket för ett tag sedan. Tyvärr känns det som dem brinner lika fort som camel u. filter trots att pall mall är längre. Tror det beror på att Pall Mall är torra utav att det är få som köper dem.
Citera
2010-10-29, 02:48
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JungleBoB
Pall Mall u. filter är "kingsize", alltså lika långa som vanliga cigaretter med filter. Minns att min farfar rökte dem. Jag köpte ett par paket för ett tag sedan. Tyvärr känns det som dem brinner lika fort som camel u. filter trots att pall mall är längre. Tror det beror på att Pall Mall är torra utav att det är få som köper dem.
Mmmm...... Tråkigt. Men ska nog kasnke testa dem, men fan så trött jag är på cigaretter, köper man ett helt paket.......ja då tar det max 3 dagar innan de är upprökta (och det tär en del på konditionen, iaf om det är filterlösa, o filterlösa vill jag ju inte ha!)

F.ö. så har jag hört historier ifrån min far om folk som rökte Commerce, för över ja vettifan hur jävla många år sedan.......säkert en 30 år sedan minst. Commerce är äldre märke än J. Silver. Commerce var också tydligen "billighets"-cigg på den tiden, jämfört med john silver o dylikt.
Citera
2010-10-29, 10:16
Medlem
Numes avatar
menade att jag vill ha filterlösa, om jag nu ska röka cigaretter, dvs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in