• 1
  • 2
2005-04-28, 20:54
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Eftersom det finns en tråd om horcigg så får vi väl avhandla gubbcigarretterna också.
Jag anser att Commerce och John Silver utan filter är oslagbara gubbcigarretter. Oftast är det karlar över sjuttio som röker dessa och inte alltför sällan så är de bönder också.
Glenn har också lite gubbkänsla över sig, de verkar komma starkt hos de Grå Pantrarna.
Överhuvudtaget så är korta ciggisar oftast synonymt med gubbar. Eller vad säger ni andra?
Citera
2005-04-28, 21:07
Medlem
blend light
Citera
2005-04-28, 21:10
Bannlyst
Glenn och Commerce är coola cigg. Är det någon som vet vilket märke James Bond röker i böckerna (kanske även i någon film)? Och nej, det är inte Bond.
Citera
2005-04-28, 23:13
Medlem
Håller med, Blend!
Citera
2005-04-28, 23:37
Moderator
tobess avatar
Personligen tycker jag att röda Lucky Strike känns jävligt gubbigt..
Citera
2005-04-28, 23:41
Medlem
Caspars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Personligen tycker jag att röda Lucky Strike känns jävligt gubbigt..

Personligen tycker jag att din mamma känns gubbig.

Det gubbigaste i min mening är rullcigg, johnsilver. Utan filter. Jag känner nämligen några gubbar som röker det.
Citera
2005-04-29, 00:45
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caspar
Personligen tycker jag att din mamma känns gubbig.

Det gubbigaste i min mening är rullcigg, johnsilver. Utan filter. Jag känner nämligen några gubbar som röker det.

Trampade på en öm tå eh?

Seriöst.. lägg ner personangreppen.. annars blir du inte långlivad här på fb

Tycker du om luckies.. so be it, men lägg fram det på ett smidigare sätt..
Citera
2005-04-29, 00:47
Bannlyst
Cecil. Morfar å mormor rökte dom, innan de blev fattigpensionärer.
Citera
2005-04-30, 15:07
Medlem
John silver utan filter är gubbcigg min farfar har rökt john silver i 55år MMM
Citera
2005-04-30, 15:17
Medlem
TomiXs avatar
John Silver (de gamla paketen), Glenn, Winchester.

+ Alla cigaretter utan filter och den gamla hederliga Prince (min farfars favorit )
Citera
2005-04-30, 16:45
Medlem
Jag har svårt att tänka mej nånting mer hjärndött än att välja cigarettmärke efter vad andra röker. Finns det inte en ungjävel som har nog med integritet för att prova sej fram till ett märke han eller hon tycker är gott? Eller röker ni bara för att det är ball? Sen vill ni ha respekt... jösses.
Citera
2005-04-30, 21:14
Medlem
Spott & spes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schluckebier
Jag har svårt att tänka mej nånting mer hjärndött än att välja cigarettmärke efter vad andra röker. Finns det inte en ungjävel som har nog med integritet för att prova sej fram till ett märke han eller hon tycker är gott? Eller röker ni bara för att det är ball? Sen vill ni ha respekt... jösses.

Nja, tror inte nån här är ute efter att få respekt för att denne röker. Trenden i stort pekar åt rakt motsatt riktning. Handlar mer om att de här ciggens huvudsakliga kundgrupp råkar vara gubbar, och på så sätt blir de förknippade med sina nyttjare och får benämningen gubbcigg. Vissa har kanske en förkärlek för det lite tidlösa och gubbaktiga. Korta, filterlösa cigg som Kommerce och John Silver kan på ett avspänt och distansierat sätt tillkännage en gubbig attityd och stil. Detta på samma sätt som en Blend methol ultra-rökare signalerar finesslöshet och en tippad karriär inom långvården och groggludersvängen.
Själv föredrar jag grevens rulltobak för att den är billig och smakar bra. Är väl inte så överdrivet många under 70 som röker paketcigg utan filter. Tycker själv att de blir lite för riviga och röken blir varm och torr i käften. När allt kommer omkring är det dock en fråga om tycke och smak.

Har en liten samling med gamla oöppnade ciggpaket. Tycker att de har en nostalgisk och snygg form och tryckning. Särskilt de gamla Camel utan filter-pakteten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in